Ga naar inhoud


UPC voegt vijf hd-zenders toe aan digitale tv-aanbod


Devrim

Aanbevolen berichten

 

UPC gaat op 3 april vijf hd-zenders aan zijn digitale zenderpakket toevoegen. De kabelaar zal ook een aantal sd-kanalen toevoegen en enkele zenders schrappen, terwijl het digitale radio-aanbod met vijftien zenders wordt vergroot.

Het hd-aanbod van UPC zal onder andere aangevuld worden met drie zenders van de firma Viacom. Zo zullen de simulcast-versies van MTV NL en Comedy Central/Kindernet vanaf 3 april aan het optionele hd-pakket worden toegevoegd. Daarnaast zal het kabelbedrijf ESPN America in hd-kwaliteit doorgeven. Deze sportzender wordt opgenomen in het Sport1-zenderpakket. Verder zal de culinaire zender 24Kitchen HD volgende maand bij UPC te zien zijn, evenals Shorts HD. Op deze zender, die ook in sd-kwaliteit beschikbaar zal komen, zijn korte films te bekijken, aldus UPC.

In het sd-aanbod schrapt UPC Geschiedenis 24 en Consumenten 24. Deze themazenders worden door de NPO uit de lucht gehaald als gevolg van de opgelegde bezuinigingen op de publieke omroep. Ook ESPN Classic zal van de kabel verdwijnen. UPC voegt de muziekzender LiteTV en het lifestyle-kanaal OutTV aan het sd-zenderaanbod toe.

UPC gaat ook vijftien zenders toevoegen aan het digitale radiopakket. Het gaat om de VRT-zenders Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, Klara en MNM. Ook BBC Radio 1 t/m 4 en BBC World Service zijn vanaf 3 april te beluisteren, evenals vijf regionale radiozenders. De kabelaar stelt de komende maanden nog meer wijzigingen in het radio- en tv-aanbod door te gaan voeren, maar details zijn nog niet bekend.

 

 

Bron: http://tweakers.net/nieuws/80744/upc-voegt-vijf-hd-zenders-toe-aan-digitale-tv-aanbod.html

 

Eerst HBO en nu dit.

Kabel begint steeds meer en meer interessanter te worden >:)

Zal me niet verbazen als binnenkort heel wat mensen CDS gedag gaan zeggen.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst HBO en nu dit.

Kabel begint steeds meer en meer interessanter te worden > :)

Zal me niet verbazen als binnenkort heel wat mensen CDS gedag gaan zeggen.

 

Als was UPC gratis dan nog niet wat een waardeloos bedrijf

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC mag eerst eens vrije ontvangers gaan toestaan...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als was UPC gratis dan nog niet wat een waardeloos bedrijf

 

CanalDigitaal staat ook zo bekend om hun goede service en reputatie :rolleyes:

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst HBO en nu dit.

Kabel begint steeds meer en meer interessanter te worden > :)

Zal me niet verbazen als binnenkort heel wat mensen CDS gedag gaan zeggen.

UPC heeft helemaal geen HBO.

 

En het zou mij niet verbazen dat er veel mensen niet zullen overstappen voor een paar flut-zenders in extra-pakketten.

En voor de prijs al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben benieuwd of ze binnenkort ook alle Duitse HD zenders gaan doorgeven, die toegevoegd gaan worden door de Duitse publieke omroep.

Voor hun nu toegevoegde HD zenders behoor ik in ieder geval niet tot de doelgroep.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC heeft helemaal geen HBO.

 

En het zou mij niet verbazen dat er veel mensen niet zullen overstappen voor een paar flut-zenders in extra-pakketten.

En voor de prijs al helemaal niet.

 

UPC en HBO hebben al wel aangegeven dat ze in onderhandeling zijn. Verder zijn het niet allemaal flut zenders. Vooral Shorts HD lijkt me echt een goede zender.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees wat ze toevoegen is dat ook voor mij totaal niet interessant... dan kun je uiteraard wel weer gaan rekenen zoals in een ander topic waar de rpijs per zender gehanteerd wordt om te bepalen of het al dan niet 'te duur' is... maar ik kijk niet naar het totale aantal beschikbare zenders... maar naar de zenders die IK graag bekijk. Kabel tv is voor mij een erg slecht alternatief, omdat je gewoon te veel beperkt wordt... of beter: omdat IK te veel beperkt wordt. Je hebt geen duitse HD zenders, en ook een heel erg beperkt aantal "3e netten"... beovendien moet je voor de duitse commercielen in veel gevallen extra gaan betalen, terwijl die via sat gewoon gratis te bekijken zijn.... tja... dit soort 'lokkertjes' is er voor een bepaald soort klanten denk ik. Door het "aantal" wordt het plots interessant, maar 'wat' het precies is wat je kan kijken lijkt dus niet echt belangrijk..... jammer vind ik dat.

 

maar om toch positief af te sluiten... beter een zenders (hoe onbelangrijk hij ook is) erbij dan een belangrijke eraf ;)

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval Shorts is een kwaliteitszender waar ik wel vrolijk van word. Kijk maar eens hier en hier. Lite TV en OUTTV lijken me ook wel een goede aanvulling en vergroting van de diversiteit in het aanbod. Het is jammer dat CanalDigitaal er zo'n potje van maakt met hun deelkanalen, gemis van veel zenders en de compressie. En tja, voor Duitse zut moet je ook niet bij de kabel zijn natuurlijk.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval Shorts is een kwaliteitszender waar ik wel vrolijk van word. Kijk maar eens hier en hier. Lite TV en OUTTV lijken me ook wel een goede aanvulling en vergroting van de diversiteit in het aanbod. Het is jammer dat CanalDigitaal er zo'n potje van maakt met hun deelkanalen, gemis van veel zenders en de compressie. En tja, voor Duitse zut moet je ook niet bij de kabel zijn natuurlijk.

 

Hoezo is Shorts een kwaliteitszender? Dit zegt alleen UPC maar om het te kunnen verkopen, voor € 23,- p/mnd wel te verstaan.

 

En vertel mij eens waarom Duitse zut (wat zut dan ook mag zijn) je natuurlijk niet bij de kabel moet zijn? Om Duitse publieke omroepen te kunnen ontvangen moet je dan bij de grens wonen, of oostelijk van het midden van Nederland wonen, met Duitsland of een schotel bij je huis hebben staan om te mogen kijken naar Duitse zenders? Dus inwoners van bij voorbeeld Rotterdam, Amsterdam en Den Haag zouden geen Duitse zenders mogen of kunnen ontvangen?

Niet alleen ARD en ZDF zijn interessant, maar ook de "grens" omroepen NDR en WDR. Maar ook de MDR en de RBB Brandenburg en RBB Berlijn zijn voor mij interessant. RBB Berlin omdat dit de voormalige SFB is, en programma's bracht van uit Berlijn. De MDR omdat deze zender nog programma's brengt uit de tijd van de DDR en een beetje inzicht geeft van het inmiddels opgedoekte land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo is Shorts een kwaliteitszender? Dit zegt alleen UPC maar om het te kunnen verkopen, voor € 23,- p/mnd wel te verstaan.

 

Dat zegt UPC niet, dat zeg ik. Groot verschil. Ik vind de toevoegingen bij UPC wel interessant en ook van kwaliteit (niet alle toevoegingen, maar die andere toevoegingen zijn voor anderen weer wel interessant). Bovendien heb ik voor 23 euro wel meer dan alleen die ene kwaliteitszender ;)

 

 

En vertel mij eens waarom Duitse zut (wat zut dan ook mag zijn) je natuurlijk niet bij de kabel moet zijn?

 

Dat is gewoon een constatering. De kabel zal nooit het complete FTA Duitse aanbod toevoegen om verscheidene redenen. Gelukkig is er de schotel voor de Duitse TV liefhebbers en zo zijn zeer veel Duitse zenders in het gehele land erg gemakkelijk van de satelliet te plukken.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...