Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op het moment heb ik volgende configuratie in VTi:

Tuner A:.....................................................Tuner B:

A Astra 1....................................................A Astra 1

B Astra 3....................................................B Astra 3

C Turksat...................................................C Hotbird

D Arabsat..................................................D Eurobird

Ik wil nu gaan naar nog meer LNB´s, per tuner 4 stuks erbij, moet dan wel de 4/1 vervangen door 8/1 (Uncommited??) switches.

Alleen, hoe stel ik dat in, in het DiSEqC menu, nu is het:

Configuratie modus - eenvoudig

Modus - DiSEqc A/B/C/D

Wie kan hier de oplossing geven, liefst met een of meerdere screenshots er bij a.u.b.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@Emekli

Het mooiste is natuurlijk overgaan naar een 8/1 diseqc-switch maar dan hoeft niet.

Je kunt ook twee 4/1 diseqc-switches aansluiten op een 2/1 uncommitted diseqc-switch. Een en ander zal een beetje van de prijs afhangen bij je keuze. In beide situaties moet je tuner in ieder geval wel beschikken over het 1.0 en 1.1 diseqc-protocol anders kun je het vergeten.

Geplaatst:

echt :crazy:

ik begrijp het nut van dit forum enkel in die zin (betreffende de vraag) dat men bekende configuraties kan terugzoeken en zich daaraan orienteert

al duurt het meer dan een uur terug zoeken en lezen, die informatie is al beschreven.

en daarenboven staan die configuraties niet enkel in het subforum VU+ maar ook bij het subforum schotelpark en bij het subforum dreambox welke ook geldig zijn voor de tunerconfiguratie.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

@sprietje,

Het aansluiten op die 2 manieren, dat weet ik.

Het gaat mij alleen om hoe de instellingen in het menu gedaan moeten worden.

@Tonskidutch,

Dan zal ik maar eens gaan zoeken. Als ik het al vind, zou het zeker ook heel handig zijn, als er een screenshot bij zou staan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Nou, ik heb dan geen uur zitten zoeken, maar wel ruim 20 minuten en niks gevonden.

Heb ook zoekopdrachten gegeven naar DiSEqC instellingen en configuratie, helaas...

Er moet hier toch één iemand zijn die een screenshot kan plaatsen.

Indien niet, zal ik op andere forums mijn geluk moeten gaan zoeken.

• Moderator
Geplaatst:

Zoek eens naar 'uncommited' op het forum hier?

dit bijvoorbeeld is wat ik tegen kwam.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Helaas Wiz, hier kom ik ook niet verder mee.

De configuratie moet zijn voor een Vu+ Duo, evt. Dream, met VTi, daar deze menu´s nog al veel overeenkomen.

Ik kan er ook niks aan doen dat ik het niet vind.

Zal later vandaag nog even zoeken op uncommited.

Geplaatst:

Nou, ik heb dan geen uur zitten zoeken, maar wel ruim 20 minuten en niks gevonden.

Dan zoek je toch echt wel verkeerd.

In het forum Vu+ zoekopdracht => instellingen switch

Meteen het derde topic staat het uitgelegd hoe je switchen moet instellen met meer dan 4 ingangen.

Klik

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@puch,

Bedankt!!!.

Toch nog iemand die mij hier rechtstreeks helpt. Ben daar erg blij mee.

Had al onder diverse bewoordingen een zoekopdracht gedaan, helaas nada en dit is wat ik zocht en kan er ook iets mee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...