Ga naar inhoud


Wekker radio kapot door GSM?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Had mijn GSM zeer dicht op mijn Philips wekkerradio gedaan. Kort daarna begaf hij de geest. De display begon te wat uit te doven en vervolgens was het licht uit van de wekker radio. De radio ging ook meteen uit en nu is hij door. Kan dit gekomen zijn doordat ik GSM zeer dicht op dit apparaat heb gedaan? Je hoort dan keiharde storing door je GSM?

 

Ik heb ook nog een wekker radio van Philips in Time, die is uit het jaar 1986 en werkt nog als een klok!

Link naar reactie
Delen op andere sites


theoretisch kan dat door het sterke radio signalen aan de ingang van de radio (antenne) komt dat dan de radio opgeblazen wordt

maar dat verklaart niet dat de verlichting uit valt ,zou kunnen dat de spannings stabilisator niet

goed is gaan werken door de radio starling waardoor de spullen in de wekker een te hoge spanning hebben gekregen.

 

Maar het is gissen wat ik doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We mogen ons gelukkig prijzen, dat Philips geen vliegtuigen bouwt. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat rolandroland geen piloot is.

 

Zit de stekker nog in het stopcontact?

Of werkte hij nog op de backup batterij die nu leeg is?

 

Ik geloof er helemaal niks van dat een wekkerradio kapot gaat van een GSM, daar zit navenant geen vermogen achter.

De halve wereld heeft zijn GSM wel eens naast zijn wekkerradio of andere elektronica en dan gaat er niks stuk.

Als de GSM even contact maakt met de mast, dan maakt de radio even wat raar geluid en verder niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe staat het met de medische producten ?

gsm in de buurt infus pomp op tilt exedus.

 

OHja daarom gsm verbod in ziekenhuis met flipse :D

Hier staan de GSM-masten op het ziekenhuis en is Philips leverancier van medische systemen.

Het GSM-verbod in ziekenhuizen is tegenwoordig meer voor het asociale gedrag tegen te gaan.

Mensen schijnen altijd en overal te bellen al liggen er nog zo'n doodzieke mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch niet onderschatten gsm zend voor een hele korte tijd een groot vermogen uit

Ik zou het toch zeker niet overschatten.

Als je even googled vind je;

Qua zendvermogen geldt het volgende:

Een UMTS telefoon werkt met een vermogen tussen de 125 en 250 miliWatt (0,125 tot 0,250 Watt).

Een GSM telefoon (1800 MHz) werkt met een vermogen tussen de 125 en 1000 miliWatt. (0,125 tot 1,0 Watt)

Een GSM telefoon (900 MHz) werkt met een vermogen tussen de 250 en 2000 miliWatt (0,250 tot 2,0 Watt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch zeker niet overschatten.

Als je even googled vind je;

Qua zendvermogen geldt het volgende:

Een UMTS telefoon werkt met een vermogen tussen de 125 en 250 miliWatt (0,125 tot 0,250 Watt).

Een GSM telefoon (1800 MHz) werkt met een vermogen tussen de 125 en 1000 miliWatt. (0,125 tot 1,0 Watt)

Een GSM telefoon (900 MHz) werkt met een vermogen tussen de 250 en 2000 miliWatt (0,250 tot 2,0 Watt)

Dit zijn van die getallen die weinig zeggen

2 watt op 900 mhz is gemiddeld (Peak Envelope Power) kan theoretisch kortstondig 10 watt zijn

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog effe en dan kan ie theoretisch vlammenbogen trekken. :D

 

Ik heb jaren als meettechnicus gewerkt tussen de gevoeligste meetapparatuur.

Nog nooit is er een meet-apparaat van mij over de zeik gegaan van een GSM.

 

Er zijn ontzettend veel mensen met een gehoor apparaat, en die zouden ook allemaal kapot gaan als ze een keer mobiel bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 1 januari 2000 loop ik met een gsm rond. In die tijd moest een gsm nog zo klein mogelijk zijn en de batterij nog zo lang mogelijk meegaan. In alle geval, als puberende jongen vond ik het toen reuzefijn om smsjes aan de lopende band te sturen en bijgevolg lag dat ding altijd op het nachtkastje naast de wekkerradio.

 

Sinds een 5 tal jaar heb ik een smartphone. Zo één van die dingen die niet groot genoeg kunnen zijn en waar de batterij max 1 dag mag meegaan en hij weer aan de lader moet. Intussen haat ik het om te smsen, maar nu heb ik op mijn nachtkastje een stekkerblok met de lader in. Nog steeds ligt dus de gsm naast die wekkerradio en die is ook hier er nooit aan kapot gegaan. Is trouwens ook een Philips (van 1992!).

 

Toegegeven sinds een maand is die wekkerradio eens vernieuwd, maar gewoon omdat hij op een andere plek kon dienen en ik graag een docking station voor de gsm had staan. Dus is ie er sowiso voor gemaakt om met gsm straling in contact te staan...

 

Volgens mij puuuuuuuur toeval in jouw geval :whistle:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is het goed mogelijk, dat wanneer bijvoorbeeld de voeding van die wekker niet goed ontkoppeld is tegen HF instraling, de spanning op de klok alle kanten op kan schieten.

Het is niet geheel ondenkbaar dat die daardoor de geest geeft.

 

Misschien een onderwerp voor de Mythbusters of eh. Topgear

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan louter toeval zijn geweest. Ik gebruikte de wekkerradio weer voor het eerst sinds een tijd: Ik gebruik wanneer het erg donker is in de ochtend wake up light. Maar wanneer het natuurlijk licht in mijn slaapkamer binnendringt heb ik de wake up light niet meer nodig. Dus ik schakelde de normale wekker (wakker radio noem ik het) weer in. Ik hield mijn GSM zeer dicht tegen mijn wekkerradio aan omdat mijn GSM geen netwerk contact wilde maken (beperkte service) ik wilde "horen" of mijn GSM toestel wel pogingen deed om op het netwerk van de mobiele provider in te loggen. Doordat ik hem superieur dicht tegen de wekker radio hield kon ik goed horen dat er signalen werden uitgezonden (rook signalen haha) naar het GSM basis station. Vervolgens duurde het efkes en toen zag ik de display minder groen licht afgaf maar ging daarna ook weer op sterkte schijnen dat wisselde zich steeds af door feller en minder fel licht. Vervolgens zag ik 't licht doven en het geluid van de radio ging ook gelijk uit. Tegenwoordig kost een wekker radio niet zoveel geld meer. Heb nu een AJ 3112 voor 13 euro.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel weet,heeft de toppic starter misschien een pijnpomp?ik heb een kameraad met een pijnpomp,en die kan geen boormachine bedienen waar elecktronica mee te maken geeft.als hij te dicht bij een microgolfoven staat,gaat die ook tilt,en om bij onze hobby te blijven,mag hij een smartcard niet te dicht bij hem houden,of hij kan een nieuwe bestellen.hij moet alle electronica mijden.hij mag ook niet aan dezelfde kant gsm'en waar dat zijn pijpomp is geïmlanteerd.ja,een pijnpomp heeft geen zendvermogen denk ik,maar kan toch deftig electronische toestellen "tilt" doen slaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...