Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Langere tijd gebruik ik VU+ met 2 smartcard's er in (CD + een buitenlandse kaart )

en die share ik naar de DM500HD i.c.m. cccam.

Bedoeling is dat de DM500HD wordt vervangen met een HTPC kast, alles er in (woonkamer)

Mijn vragen:

- kan ik HTPC instellen als clijent i.c.m. ccccam zodat ik key's ontvang van VU+

- kan dat met yaVDR, of alleen XBMC + plugin (XBMC vind ik super, alles wat ik nodig heb)

- welke combinatie moederbord + processor is beter i.c.m. DVB-S2 TeVii S470m, yaVDR, XBMC...

Combinatie 1:

- Moederbord : Asus F1A75-M,sFM1

- Processor : AMD A6-3650,sFM1

Combinatie 2:

- Moederbord : Gigabyte Z68 Micro ATX LGA 1155

- Processor : Intel Core i3-2105 3.1GHz

----------------------------------------------------

i.c.m.(heb ik al)

- DVB-S2 TeVii S470

- OCZ Agility 3 - 60GB

- 4GB DDR3 1333

Of hebben jullie een beter voorstel voor een combinatie moederbord + processor?

Geplaatst:

Mijn advies: Als je gebruik gaat maken van yaVDR dan zou ik gebruik maken van een NVidia ION chipset.

Wat betreft je vragen:

- Ja, je kan je mediacenter instellen als CCcam client (acamd via DVBViewer Pro of DVBLink icm Mediacenter op Windows of OSCam/vdr-sc op [ya]VDR)

- Ongeacht of je gebruik gaat maken van XBMC, je hebt een tuning backend nodig. Dit kan dus VDR zijn of TV Headend. Mijn ervaringen met TV Headend icm DVB-S2 is niet echt goed, bovendien heeft TV Headend beperkte client-mogelijkheden (oude CCcam met een preload of Newcamd). Overigens heeft yaVDR de mogelijkheid om ingesteld te worden voor gebruik met XBMC.

- Omdat de nieuwe AMD Fusion platform (die IMHO beter is, maar helaas veel tweaks nodig heeft onder Linux) niet out of the box wordt ondersteund, zou ik gaan voor een NVidia ION chipset. Mede vanwege de prijs en het verbruik.

Hoe yaVDR te installeren en voor wat tips, zie mijn Wiki: http://shalafi.wiki.xs4all.nl

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Mijn advies: Als je gebruik gaat maken van yaVDR dan zou ik gebruik maken van een NVidia ION chipset.

Zou dan een "ASUS AT5IONT-I Deluxe" voldoende zijn?

Geplaatst: (aangepast)

@henics: een AT5IONT-I is prima hiervoor. Ik gebruik een AT3ION en dat draait ook al prima.

Als je die AT5 gaat aanschaffen, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Het moederbord staat op mijn verlanglijstje voor een tweede HTPC.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik probeer me nu sinds enige weken te verdiepen in de hardware benodigd voor een HTPC + VDR.

Wat is de reden om voor een AT5ION te gaan?

Voor hetzelfde geld heb je de genoemde mobo + cpu met heel wat meer rekenkracht. Als je dan een goedkope NVIDIA Geforce erbij koopt heb je ook de gewenste ondersteuning voor VDPAU. Zie link.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...