Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier een ubuntu server draaien lts 10.04 voor intern lan sharing maar gekke is soms valt die gewoon stop .

Iemand een idee hoe en wat

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

wat valt er stop, je pc je softcam, je reader?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

welke softcam, welke reader?

iets meer info is welkom

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Nee ubuntu valt zelf stop tja en reader enz werken dan ook niet meer ga ik naar de server toe zie ik niks meer , De pc staat gewoon aan en valt niet uit .

Ik moet dan handmatig een restart geven en alles draait weer softcam is oscam heb een checkscript erin zitten voor oscam maar tja als ubuntu stop valt werkt dat ook niet meer .

Hoop dat dit genoeg info is

1pm

Geplaatst:

Nee, niet genoeg info.

Beschrijf hoe je ziet dat de server stopt. Foutmeldingen etc?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik zie niks waarom die stopt staat gewoon opeens stil en checkscript is alleen om te kjiken of oscam blijft draaien foutmeldingen zie ik ook niet .

Hij stopt gewoon soms draait ie 3 dagen dan 2/3x p dag stop .

meer info kan ik niet geven

1pm

Geplaatst:

Heb je geen half script, die wel killt en checked maar niet reboot of zo? Anders je scriptje even er uit halen en kijken wat ie dan doet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik begrijp dus niet wat je bedoelt met "... stopt staat gewoon opeens stil ..."

Ik kan alleen maar gokken dat je doelt op een script/cam update/cam check. Maar je schreef eerder "ubuntu valt zelf stop" ... Dus mijn vraag (en die van andere gebruikers denk ik zo) is hoe je bedoelt "ubuntu valt zelf stop" . Kan je niet meer inloggen met ssh (putty) op je server? Kan je niet meer bij je webstats ?

Heb je een keyboard aan de server hangen? Zo ja, als ubuntu stopt, en je drukt op de spatiebalk, wat zie je dan op je scherm?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

denk dat je gewoon ubuntu opnieuw moet instaleren er is iets miss met u instalatie

of bij het instaleren en aanpassen van scripts heb je iets fout gedaan

omdat je ook geen niet kan kijken waar de fout is omdat je eerst moet rebooten zoi ik zeggen opnieuw ubuntu of ander distro instaleen en dan

u sharing er op

veel geluk

Geplaatst:

Linux is GEEN Windows!

Dus opnieuw installeren is nergens voor nodig in 99.9% van de gevallen!!!!

Als de TS meer informatie geeft, dan kan het misschien worden opgelost....

Geplaatst:

Nou het volgende gebeurt :

Opeens stopt ubuntu gewoon ermee ik kan dan niks meer met keyboard of muis niks werkt ook kan ik niet meer inloggen via de web of putty .

Ik heb een check sript erin voor te contoleren of oscam nog draait hierin zie ik alleen oscam stop oscam restart (als ik de pc zelf handmatig een resart geef dan )

hier een log van toen die vanmiddag weer stop gevallen is

Mar 22 14:19:26 kernel: [ 44.464025] eth1: no IPv6 routers present

Mar 22 14:20:09 kernel: [ 85.524177] ftdi_sio ttyUSB0: FTDI USB Serial Device converter now disconnected from ttyUSB0

Mar 22 14:20:09 kernel: [ 85.525655] ftdi_sio 2-1:1.0: device disconnected

Geplaatst:

Ik zou maar eens gaan controleren of je koel ventilator van je processor en voeding nog werkt.

Dit klinkt meer als een hardware probleem dan een software probleem...

Geplaatst:

Vooral de log files in Linux kunnen een schat van informatie verschaffen over je probleem. Met de output hiervan kan je met behulp van google vaak een oplossing vinden. Met een commando als dmesg kan je al veel te weten komen. Er zijn echter meer log bestanden te vinden zoals hier vermeld http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-linux-gnome-system-log-viewer/ Als je X hebt geinstalleerd op je server met gnome-system-log dit eventueel in een overzicht grafisch bekijken.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

koeling doet het van processor en voeding en krijg ook genoeg koeling tja als ik in die log files ga kjiken zou je ook moeten weten wat wat betekent .

1pm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen