Ga naar inhoud


Geen RTL5 HD en SBS6 HD als ik een zender scan doe met Dreambox 7020 HD. (Ziggo)


Shigaclone

Aanbevolen berichten

We hebben geen RTL5 HD en SBS6 HD met standaard pakket Ziggo maar wel de SD kanalen de andere HD kanalen kunnen we wel ontvangen zonder storing.

Heb nieuwe coax kabel getest (Hirschmann Antennekabel, Type: KOKA799) met goede pluggen van meterkast naar de Dreambox 7020 HD ontvanger opnieuw gescant weer geen RTL5 HD en SBS6 HD.

Netwerk nr: 9700

Modulatie: 64-QAM

36,5db signaal sterkte

 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn het nieuwe aansluitpunt wat ik heb ontvangen van ziggo heb ik ook vervangen in de meterkast.

Geen stoorbronnen in de buurt van de ontvanger en geen dect telefoon aanwezig.

Omgeving: midden Drenthe

 

Vrg,

Rudy

Edit: De Dreambox 7020 HD heeft meerdere kabel tuner instellingen kan iemand hier plaatsen welke instellingen hij heeft?

b.v. Netwerk nr: 9700 Modulatie: 64-QAM

aangepast door Shigaclone

LG Oled 65 C8

VU+ DUO 4K

Moteck VBOX-II

Echostar 120 cm. Jaeger actuator heavy duty version.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry voor mijn korte antwoord via mobiel, ik was op mijn werk en kon dit niet nakijken.

De muts of iemand anders, kunnen jullie eens nakijken of mijn tuner configuratie goed staat?

Zie post 2.

 

Ik zal ook een cable scan proberen zal wel een plugin zijn in de downloads van PLI neem ik aan.

 

Vrg,

Rudy

LG Oled 65 C8

VU+ DUO 4K

Moteck VBOX-II

Echostar 120 cm. Jaeger actuator heavy duty version.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de cable scan heb ik wel RTL5 HD en SBS6 HD.

Ik zal ze er nu bij zetten met dreamset ;)

Bedankt de_muts, maar kunnen jullie even nakijken of mijn tuner configuratie goed staat vreemd dat het alleen werkt met cable scan :(

 

Vrg,

Rudy

LG Oled 65 C8

VU+ DUO 4K

Moteck VBOX-II

Echostar 120 cm. Jaeger actuator heavy duty version.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met cablescan moet je de frequentie en het netwerk ID in vullen Dat is voor jou netwerkid 9700 en de frequentie weet ik zo niet maar die kun je opzoeken in de handleiding van Ziggo voor jou regio dan hoef je verder niets met de tuner configuratie te doen

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...