Ga naar inhoud


Vu+Duo in Apple Mac Netwerk


olav

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds een paar maanden een Vu+Duo (Met OpenPli image) en ben erg tevreden over wat ik zie (als ik er tijd voor heb tenminste).

De opstelling van de VU, de installatie is gladjes verlopen maar ik krijg de Vu maar niet opgenomen in mijn netwerk.

Ik heb de andere draadjes zoals deze http://www.sat4all.c..._1#entry2028530 en deze http://www.sat4all.c...__fromsearch__1 doorgelezen maar het wil me niet lukken.

Dat is des te vreemder omdat ik wel met IDreamX en Dreamboxedit mijn box kan benaderen en ook de webif het gewoon doet.

 

Ik zou graag twee zaken willen doen:

 

1) de harde schijven, met films en tv-series, die ik aan mijn MacMini heb gekoppeld ook zichtbaar maken in de Vu

2) de Vu, de opnames op de hdd in de Vu, zichtbaar krijgen in de Finder van mijn iMac

 

Eerst een korte uitleg van mijn setup:

 

Ik heb een UPC internet verbinding en na het modem komt er een Time Capsule als router. In het netwerk zijn een Imac, mijn bureau computer, de Vu+Duo bedraad opgenomen en is er een MacMini, mijn HTPC, via wifi opgenomen. Ze hebben allemaal netwerk adressen in de range van 10.0.1.2 tot 10.0.1.200 uitgedeeld door de Time Capsule. Toegang tot het draadloze netwerk wordt via mac adressen geregeld.

Mijn iMac draait op 10.7 (Lion)

 

In de regel ziet mijn iMac alle apparaten die in het netwerk voorkomen maar de Vu+Duo niet. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik in de Vu moet instellen om dat te veranderen.

 

In de Vu heb ik in verbindingsbeheer geprobeerd een link aan te maken naar een gedeelde map op mijn Imac

 

type = cfis

server ip = 10.0.1.12 het adres van de iMac in mijn netwerk

server share de naam van de map op mijn iMac die ik gedeeld heb

verbindingsopties = rw

naam en ww als van mijn iMac

 

In verbindingsbeheer zie ik de share staan maar met een klein rood kruisje in het icoon van de hdd.

 

Alvast dank voor je tijd,

met vriendelijke groet,

olav

aangepast door olav
Link naar reactie
Delen op andere sites


gaat in dit geval via samba/cifs

de samba server op VU+ en die op iMac EN de Time Capsule moeten het "zogenaamde windows networking" per workgroup hebben ingesteld een en dezelfde.

weet dat het op Apple mogelijk is maar waar die configuratie staat "sorry"

op je VU+ staat het onder de map /etc/samba/smb.conf op regel 8 workgroup =

 

dit werkt dus indien ingesteld en herstart voor

apple> VU

EN

VU>apple

 

men neme DCC_E2.exe van een betrouwbare site

 

stelt login en wachtwoord + IP-adres v.d. VU in

en kan lekker ftp'jen en telnetten ;)

aangepast door Tonskidutch

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga op je imac naar systeemvoorkeuren => netwerk => Ethernet.

Als het goed is staat die handmatig geconfigureerd. Indien dit niet zo is geef je imac dan een vast ip adres (buiten dhcp van je router)

Klik dan op de knop geavanceerd => tapje WINS. Daar moet je de windows Workgroup instellen zoals hij op je Vu+ is ingesteld.

 

Daarna kan je de Vu bereiken via Finder onder 'Gedeeld'

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Puch en TonskiDutch,

 

Die aanpassing had ik al gedaan maar blijkbaar niet helemaal oké. Ik kan nu de VuDuo zien in de finder maar hij zit niet onder gedeelde apparaten en hij zit (nog) niet standaard in de kolom. Ik moet hem elke keer handmatig toevoegen. Als ik dat nu ook nog kan regelen.

 

In de VuDuo een share aanmaken van een map op mijn Imac is nog niet gelukt, kan iemand me daar nog verder mee helpen

alvast dank,

olav

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu de VuDuo zien in de finder maar hij zit niet onder gedeelde apparaten en hij zit (nog) niet standaard in de kolom. Ik moet hem elke keer handmatig toevoegen. Als ik dat nu ook nog kan regelen.

 

Hij zou inderdaad automatisch bij gedeelde moeten komen te staan.

Als hij lange tijd in stand-by staat gebeurt het wel eens dat hij niet zichtbaar is in Finder.

 

Een mount naar de imac heb ik ook niet geprobeerd. Ik zie daar eigenlijk het nut niet van in. Er zit in mijn Vu een hdd van 1 Terra, dus ruim voldoende, en waarom zou ik dan mijn imac laten draaien voor opnames?

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...