Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga binnenkort veranderen van internet provider en ga van adsl naar vdsl .

bij de nieuwe provider ben je niet verplicht hun modem te kopen , dus ik heb er voor gekozen om zelf 1 aan te schaffen , maar weet niet juist dewelke ?

dacht aan een FRITZBOX , zou die goed zijn ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Jawel hoor, maar de website van edpnet was gisteren niet zo goed bereikbaar, dus kon ik niet nakijken wat zij aanboden.

Edpnet biedt je een Fritz!box 7340 voor €199. Dat is een prima modem, en het wordt ook geleverd door XS4ALL. Het heeft maar één nadeel, en dat is het feit dar er maar één 1Gb poort als uitgang op zit. Je kunt ook kijken naar het vlaggenschip van AVM, de 7390. Die heeft een ingebouwde switch met vier 1Gb poorten,maar voor de rest is hij gelijk. Als je hem in de meterkast ophangt kun je bijv. een NAS op zo'n poort aansluiten, en ook een kabel of kabels naar andere kamers aansluiten. Eén van die poorten kan zelfs gebruikt worden als guest netwerk. De 7390 is zo'n €35 duurder als de 7340.

Geplaatst:

Grunnsat,

heb de 7340 voor m'n toetsenbord staan, die heeft 2x 1GB poorten.

en als ik na een half jaar klooten en firmware testen mag schrijven doe dan maar de 7390 die ook internationaal op de markt is.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben tevreden met de 7390, heb zelfs mijn ISDN telefoon aansluiting erop aangesloten en heb veel plezier van de blacklist die ongewenste telefoontjes blokkeert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een 7390 en ben daar tevreden over. Ik gebruik hem als kabel router via LAN poort 1. De 7340 is typisch een router die via ISP's geleverd wordt, AVM heeft wel meer van dat soort routers in het programma.. En zoals ceesv terecht opmerkt, de 7390 is ook een complete telefooncentrale voor analoge, ISDN en DECT telefoons.

Let op, een dezer dagen komt er een compleet nieuwe firmware uit voor de 7390. Voor de Duitse versie is hij al een paar weken uit.

Geplaatst:

ik heb het over edpnet belgie , die bieden geen fritzbox maar een sagem aan , maar sagem vind ik niet zo goed , vandaar dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 te kopen

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

ik heb het over edpnet belgie , die bieden geen fritzbox maar een sagem aan , maar sagem vind ik niet zo goed , vandaar dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 te kopen

scarlet gebruikt ook sagem,als ik mij niet vergis,en die is nog niet stukgegaan.zal eens nieuwsgierig kijken naar hun site en kijken of ik ze ken.en keer dan hier terug.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ik kom juist van de site,de belgische,en ze bieden een fritzbox aan voor 99€ bij een abonnement.veel mogelijkheden.zie site,maar ik zal hem voor de zekerheid niet posten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

op hun support site staan gebruiksaanwijzingen , ik zal een type nemen dat daar staat , kan niet misgaan dan denk ik

VU+ ultimo en ultimo 4K

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen