SIMBAke Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Ik ga binnenkort veranderen van internet provider en ga van adsl naar vdsl . bij de nieuwe provider ben je niet verplicht hun modem te kopen , dus ik heb er voor gekozen om zelf 1 aan te schaffen , maar weet niet juist dewelke ? dacht aan een FRITZBOX , zou die goed zijn ? VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
wanderer Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 naar welke provider ga je dan? ik zelf heb sinds kort telfort met vdsl2 en ik ben uiterst tevreden over hun modem zyxel Samsung 40D6510WS
SIMBAke Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 naar edpnet VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
SIMBAke Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 niemand tips ? VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
grunnsat Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Jawel hoor, maar de website van edpnet was gisteren niet zo goed bereikbaar, dus kon ik niet nakijken wat zij aanboden. Edpnet biedt je een Fritz!box 7340 voor €199. Dat is een prima modem, en het wordt ook geleverd door XS4ALL. Het heeft maar één nadeel, en dat is het feit dar er maar één 1Gb poort als uitgang op zit. Je kunt ook kijken naar het vlaggenschip van AVM, de 7390. Die heeft een ingebouwde switch met vier 1Gb poorten,maar voor de rest is hij gelijk. Als je hem in de meterkast ophangt kun je bijv. een NAS op zo'n poort aansluiten, en ook een kabel of kabels naar andere kamers aansluiten. Eén van die poorten kan zelfs gebruikt worden als guest netwerk. De 7390 is zo'n €35 duurder als de 7340.
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Grunnsat, heb de 7340 voor m'n toetsenbord staan, die heeft 2x 1GB poorten. en als ik na een half jaar klooten en firmware testen mag schrijven doe dan maar de 7390 die ook internationaal op de markt is. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator ceesv Geplaatst: 25 maart 2012 Moderator Geplaatst: 25 maart 2012 Ik ben tevreden met de 7390, heb zelfs mijn ISDN telefoon aansluiting erop aangesloten en heb veel plezier van de blacklist die ongewenste telefoontjes blokkeert. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
grunnsat Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Ik heb zelf ook een 7390 en ben daar tevreden over. Ik gebruik hem als kabel router via LAN poort 1. De 7340 is typisch een router die via ISP's geleverd wordt, AVM heeft wel meer van dat soort routers in het programma.. En zoals ceesv terecht opmerkt, de 7390 is ook een complete telefooncentrale voor analoge, ISDN en DECT telefoons. Let op, een dezer dagen komt er een compleet nieuwe firmware uit voor de 7390. Voor de Duitse versie is hij al een paar weken uit.
SIMBAke Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 ik heb het over edpnet belgie , die bieden geen fritzbox maar een sagem aan , maar sagem vind ik niet zo goed , vandaar dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 te kopen VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
sattv4iedereen Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 ik heb het over edpnet belgie , die bieden geen fritzbox maar een sagem aan , maar sagem vind ik niet zo goed , vandaar dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 te kopen scarlet gebruikt ook sagem,als ik mij niet vergis,en die is nog niet stukgegaan.zal eens nieuwsgierig kijken naar hun site en kijken of ik ze ken.en keer dan hier terug. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sattv4iedereen Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 ik kom juist van de site,de belgische,en ze bieden een fritzbox aan voor 99€ bij een abonnement.veel mogelijkheden.zie site,maar ik zal hem voor de zekerheid niet posten. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
SIMBAke Geplaatst: 28 maart 2012 Auteur Geplaatst: 28 maart 2012 op hun support site staan gebruiksaanwijzingen , ik zal een type nemen dat daar staat , kan niet misgaan dan denk ik VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Loui (K) Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Ik heb hier ook een Fritzbox 7390 maar die krijg ik niet aan de praat met Online VDSL FiberFast verbinding.Iemand die dit wel gelukt is?
grunnsat Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 Welke firmware zit er nu in? Probleem al voorgelegd aan T-Mobile en/of AVM Nederland (024 - 3249560 / beneluxsupport@avm.de) ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen