rolandroland Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Wanneer je belt via het KPN netwerk en de code *#149# in toetst krijg je eigen GSM nummer te zien beginnend met MSIDN. Zijn er nog meer leuke code's die niet bekend zijn gemaakt of anders?
Terror Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 *#06# laat het serienummer van je telefoon zien -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
rolandroland Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Geplaatst: 24 maart 2012 Dat klopt deze code zit in het toestel zelf volgens mij, hij ontvangt het niet van het GSM netwerk. In Duitsland zenden ze de datum en tijd mee zodat je toestel automatisch ingesteld wordt. In Nederland wordt dit signaal niet mee verzonden.
Outta space Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Oh jawel hoor, mijn telefoon stelt zijn tijd in via het netwerk. lees ook dit nog maar eens: http://www.nu.nl/internet/2740507/vodafoneklanten-verslapen-zich-verkeerde-tijdzone.html
sattv4iedereen Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Oh jawel hoor, mijn telefoon stelt zijn tijd in via het netwerk. lees ook dit nog maar eens: http://www.nu.nl/int...e-tijdzone.html Van tijd gesproken,we zullen ons werk hebben morgen.maar dit terzijde,bestonden er vroeger veel code's bij nokia gsm's,dat was niet via het netwerk,maar men kon er allerlei leuke dingen mee opvragen.de mij meest bekende netwerkcode's zijn: #31#nr (verbergen nummer voor oproeper) *31# nr (nummer tonen aan oproeper) de doorschakelcode's en vooral de blokkeringscode's,waren leuk,je kon bvb spraakoproepen blokkeren en wel sms'je toelaten. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sverige Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Het vreemde met de tijdsaanpassing is dat het niet met Nederlandse kaartjes werkt... Mijn Zweedse telefoon met Telia kaart die momenteel ingelogd is via een nederlands netwerk) staat automatisch goed... de telefoon met mijn Nederlandse t-mobile kaart doet dit niet. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pukje Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Mijn Zweedse telefoon met Telia kaart die momenteel ingelogd is via een nederlands netwerk) staat automatisch goed... de telefoon met mijn Nederlandse t-mobile kaart doet dit niet. Als een kaart in het buitenland aanmeld wordt niet ingelogd op het locale netwerk maar met je thuis netwerk . De data loopt natuurlijk wel VIA lokaal netwerk
Sverige Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Ja, pukje... inderdaad... maar het netwerk waarop ik "roam", momenteel is dat "NL-KPN" , geeft het tijdssignaal vanuit Zweden dan wel gewoon door. Of je toch niet inlogt weet ik eigenlijk niet... héél erg lang geleden, ergens tussen 1997 en 1999 heb ik eens een discussie gehad over belkosten die ik had in Italie... ik had toen wel een abonnement, omdat raoming destijds veel goedkoper was met abo dan met een kontantkaart... Ik kreeg toen een uitdraai van mijn belactiviteit, waarop ook inkomende gesprekken stonden... als 'mijn' nummer stond er telkens een italiaans nummer... het nummer wat mij belde was weg gewoon het correcte Zweedse nummer. Het 'lijkt' dus alsof je een tijdelijk 'lokaal' nummer krijgt als je in het buitenland bent. Althans, dat was in die tijd zo. Waarschijnlijk doen ze het nu anders, omdat er teveel mobiele nummers door de hele wereld reizen. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pukje Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 (aangepast) Ik kreeg toen een uitdraai van mijn belactiviteit, waarop ook inkomende gesprekken stonden... als 'mijn' nummer stond er telkens een italiaans nummer... het nummer wat mij belde was weg gewoon het correcte Zweedse nummer. Het 'lijkt' dus alsof je een tijdelijk 'lokaal' nummer krijgt als je in het buitenland bent. Klopt precies vriendin heeft een trip met boot gemaakt op de oostsee en het binnenkomende nummer hadden telkens de prefix van het land in de buurt (sweden litauwen estland enz) de suffix was het normale nummer 25 maart 2012 aangepast door pukje
leo1949 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Mijn Galaxy S2 op het Vodafone netwerk is vanacht gewoon vanzelf op de zomertijd gegaan. Dus de tijdsignalen gaan gewoon via het netwerk. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
rolandroland Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Dit kan ook in de Galaxy zelf zitten dat dit zo staat in geprogrammeerd? Want mijn toestellen waarvan ik accu uit gehaald heb en weer inschakel pakken niet het tijdstip. Dat is dan via het KPN netwerk. Wanneer ik in Duitsland komt dan vraagt hij mij op de tijd bij te stellen! Meer over code's: http://www.flitzgsm.nl/netwerkcodes.html
Outta space Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Het vreemde met de tijdsaanpassing is dat het niet met Nederlandse kaartjes werkt... Mijn Zweedse telefoon met Telia kaart die momenteel ingelogd is via een nederlands netwerk) staat automatisch goed... de telefoon met mijn Nederlandse t-mobile kaart doet dit niet. Mijn telefoon waar ik nu nog bij Ben(=t-mobile) mee zit,heeft gewoon zelf de tijd aangepast. Dus aan het netwerk ligt het niet.
grunnsat Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Dat klopt deze code zit in het toestel zelf volgens mij, hij ontvangt het niet van het GSM netwerk. In Duitsland zenden ze de datum en tijd mee zodat je toestel automatisch ingesteld wordt. In Nederland wordt dit signaal niet mee verzonden. De KPN stuurt geen datum/tijd mee, dat "is een keuze" zoals een KPN meneer dat zo suffig wist te vertellen. Vodafone stuurt de tijd wel mee, enige tijd geleden was die tijd niet nauwkeurig en toen heb ik daar over geklaagd. Een paar weken later was alles weer OK.
quattro Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Het vreemde met de tijdsaanpassing is dat het niet met Nederlandse kaartjes werkt... Mijn Zweedse telefoon met Telia kaart die momenteel ingelogd is via een nederlands netwerk) staat automatisch goed... de telefoon met mijn Nederlandse t-mobile kaart doet dit niet. Waarschijnlijk ergens een vinkje in het menu niet goedstaan. Moet gewoon werken. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Sverige Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 De telefoon met NL kaart staat goed... In het menu staat bij "Datum/Uhrzeit automatisch" op "Ein". Aan de telefoon ligt het ook niet, want als ik de Zweedse kaart in deze telefoon stop gaat hij wel automatisch naar de goede tijd... omgekeerd kan ik het niet testen, want de Zweedse Nokia E51 telefoon (die het dus via de telia kaart wel doet) heeft een Telia simlock, omdat ik hem gratis (eigenlijk voor 1 Kr) gekregen heb. Vreemd... maar het is niet echt belangrijk - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen