Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of de beeldkwaliteit van een Vu+ Ultimo gelijk is aan die van de Vu+ Duo?

Onlangs heb ik mijn Rebox 9000 vervangen voor een VU+ Duo. Geweldig apparaat, maar

aan de beeldkwaliteit van vooral SD zenders kon ik niet wennen. (op een Pioneer 60 inch Kuro plasma)

Toch maar weer terug naar de Rebox, maar dan de 8500. Mooi beeld hoor! Gelijk aan de Rebox9000,

maar nu loop ik toch weer tegen bugs aan, en overweeg de Ultimo.

Heeft de Ultimo dezelfde "chipset/scaler" voor beeld , en dus beeldkwaliteit als de VU Duo?

Alvast mijn dank!

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Ik had een duo en nu een ultimo . Het HD beeld is beter dan de duo . SD ook , op bv de duitse SD zenders . Schakel je dan over naar tvv SD is het beeld ook lichtjes beter . Maar blijft een feit dat de lage bitrate van de TVV SD zenders op een 60inch gewoon niet goed kan zijn in mpeg 2.

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

op een Pioneer 60 inch Kuro plasma, welke een HD-Ready is zoals aangegeven in de specs

en heel wat instellingen die ook correct moeten zijn op die Kuro

een daarvan is welke input-poort HDMI wordt gebruikt (zag in manual niet poort 2 gebruiken)

de andere is dat je de av-settings op de VU correct moet instellen en dat betekend sowieso dat je niet beeldvullend werkt (oprekken + vertekenen op 60" is nog erger dan op 50")

multi (norm)

16x9

letterbo

pillarbox

als je daar niet de juiste instellingen pleegt kan het beeld inderdaad tegenvallen

maar dan is de Ultimo ook niet anders (die heeft een iets scherper beeld, maar verkeerd ingesteld blijft het tegenvallen)

advies, test nog eens met je duo en de beeldinstellingen van beide apparaten.

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Dank voor de reacties en uitleg. Ik begrijp dat er een hoop instellingen zijn die invloed hebben op de beeldkwaliteit.

Vraag blijft wel waarom een Topfield 7770/Rebox9000 en Rebox 8500 op dezelfde Kuro (die overigens full HD is, en niet HD ready),

met dezelfde instellingen, wel een mooi beeld geeft met SD kanalen. HD kanalen zien er op de Vu Duo prachtig uit,

maar SD vond ik echt niet mooi. Het lijkt wel of er een laagje stof over het beeld zit, niet scherp. Kleuren worden ook

niet zo mooi weergegeven. Ik heb al van alles geprobeerd, (auto resolution, diverse beeldinstellingen, scalerscherpte etc.

ik kon er niet aan wennen. Blijft natuurlijk altijd persoonlijk,

maar het valt wel op, en ik vind het gewoon jammer, Geweldig apparaat de VU, maar voor mij qua sd beeld onacceptabel,

vandaar weer terug naar een Rebox.

Geplaatst:

tja als je niet onderzoekt en test, is m'n commentaar even zo onbelangrijk als je kritiek.

vergelijk niet "dezelfde instellingen" maak nieuwe instellingen.

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Ik heb hetzelfde probleem. Ik vind de beeldkwaliteit op SD kanalen ondermaats. De hierboven vermelde instellingen zijn inderdaad aan te bevelen, maar zelfs dan kan de VU+ ultimo niet tippen aan de beeldkwaliteit van een veel oudere ontvanger in SD. De opmerkingen die ik heb op de kwaliteit in SD heb ik niet in HD.

Ik zie één gemeenschappelijke factor in het verhaal van de topic starter en mijn verhaal nl: we gebruiken beide een zeer goed scherm. Jouw Kuro geldt nog steeds als referentie!

Met mijn projector en 100inch diagonaal valt misschien één en ander ook meer op dan op een scherm van standaard grootte. Maar andere en oudere ontvangers doen het wel goed.

Ik ben al dagen in de weer geweest met de instellingen. Alles wat ik probeer maakt of geen verschil, of het wordt nog slechter.

Lees ook eens mijn topic dat ik naar aanleiding van de beeldkwaliteit op de VU+ startte:

http://www.sat4all.c...d-uitzendingen/

aangepast door Wim J

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Geplaatst:

Voor mensen die PLi gebruiken, probeer het eens met VTi.

Dat was bij mij dé oplossing en dit zonder extra instellingen in mijn Vu+ of TV.

Hoe dat daar verschil in kan zitten, dat snap ik dus ook niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik draai de VTI hier , en net als met openpli is het SD beeld niet om aan te zien eigenlijk bij TVV . Zap je dan naar de duitse en engelse zender is dit veeeeel beter . Dit was ook zo op de kathrein ufs , dm 800HD , de sab die nu in de woonkamer staat en de ultimo en duo . Maar als je een transponder volstopt en de zenders een youtube bitrate meegeeft , moet je dan ook niet veel verwachten .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

In av-settings zet Sharpness(als het goed is het balkje helemaal onderaan) helemaal naar links...

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Geplaatst:

Al geprobeerd , buiten dat de scherpte weg is blijf je nog steeds de digitale artefacts zien bij snel bewegende beelden te wijten aan de afwezigheid van beeld informatie .

Geplaatst:

Dus Smoking,

Het ligt meestal niet aan de ontvanger, maar aan degene die er voor zorgt dat je het programma op je TV kan zien, voor ons TVV/CD.

En inderdaad, de meeste Duitsers hebben in SD al een even zo goed beeld als SD die bij ons wordt opgewaardeerd naar HD (??).

Maar ook het HD van ARD/ZDF en arte is veel al nog mooier als bij TVV/CD.

Het is dat ik in het verre Turkije niet anders kan, anders zou ik mijn abo opzeggen.

Voor extreem belabberde kwaliteit, kijk eens op Hotbird, daar is bij vele zenders de kwaliteit echt bagger.

Ik zou dan bijna zeggen, het slechtste filmpje op You Tube lijkt dan nog HD.

Alles draait om geld, de techniek voor prachtige beelden is er, maar wil je dat ook gebruiken?

RTL-NL zendt programma´s uit die bij anderen wel in native HD te zien zijn.

Het zal Astra/Hotbird een zorg zijn hoe ze iets uitzenden, als de verhuur van TP´s maar genoeg geld opbrengt.

Daar zouden ze zich in Brussel nu eens druk om moeten maken, en niet over het feit of een banaan krom of recht moet zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste mensen, ik begrijp heel goed dat je met een matig SD signaal, met een lage bitrate die wordt gescaled

naar HD nooit echt een goed plaatje krijgt. Ik begrijp ook heel goed dat je alle mogelijke instellingen

moet proberen om tot een goed resultaat te komen. Dit heb ik ook uitvoerig gedaan. Uren lang, met alle instellingen

die er zijn.

Wat ik niet begrijp is waarom een Rebox/Topfield/Humax met precies hetzelfde matige sd signaal, wel een acceptabel

plaatje weet neer te zetten. Natuurlijk niet zo mooi als HD, maar wel een stuk beter dan de VU.

Jammer, want verder is de VU een geweldig apparaat!

Dit is niet domweg kritiek uiten, ik vraag mij gewoon af of iemand weet waarom dit zo is,

en hoopte dat de VU Ultimo anders zou zijn, dan zou ik hem vandaag nog halen.

Ik zal inderdaad PLI eens vervangen door VTI.

Geplaatst:

met alle respect 1joepje,

als je de combinaties en mogelijkheden in TV en VU+ kent, moet je der uitkomen

maar ieder heeft een andere combinatie

(ik heb hier HDready panasonic uit 2003 en de VU's)

de beeldverbeteraars (in TV menu) maar ook de aspect ratio is het geheim

de Kuro kun je volgens de manual overigens ook voor PC of Monitor instellen (dat zijn werelden)

na het flashen staat meestal cvbs ingesteld op scart, dat is al de grote fout 1

voor hdmi moet je ook even erdoorheen.

(een wederkerend verhaal, dat het vinden van de instelling bij JOUW wat testen betekend, als je dat testen niet doet kom je der niet uit)

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Beste Tonskidutch,

Dank voor je reactie en advies, maar ik ken alle instellingen etc. Ik ben al jaren een "videofiel"

zeg maar. Verdiep me in alle instellingen, weet wat ze doen, ik laat mijn plasmas en beamer ISF calibreren,

ik ken ook de instellingen in het verborgen "service menu" van de plasma, en heb uiteraard

alle zg. beeldverbeteraars op "uit" staan etc. etc. Ben dus geen leek op dit gebied.

Voor mij zijn de instellingen inmiddels een ABC'tje...Toch lukt het mij niet om een voor voor mij acceptabel

SD beeld uit een VU te krijgen, wat mij dus wel lukt met een aantal andere receivers...

Gelukkig is het voor vele andere VU gebruikers wel acceptabel.

aangepast door 1joepje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...