Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal inderdaad PLI eens vervangen door VTI.

doe het gewoon eens en geen oude lijken terug plaatsen (geen oude backups die van pli op vti sowieso niet gaan werken)

vers en nieuw

updates ophalen na installatie.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@1joepje,

Het is voor mij niet acceptabel, maar gewoon echt goed.

Zoals eerder gezegd, Duitse HD is stukken mooier als CD/TVV- HD en SD is ook bij de Duitsers beter.

Het ligt er aan wat je gebruikt, PLi of VTi en welke skin, maar ergens is altijd wel te vinden hoeveel de bitrate is en of het SD beeld

720x576, 704x576 of bijv. 544x576 is.

Mijn Vu+ heb ik gewoon geflasht met VTi 4.1 en in het menu Audio/Video en Videoverbetering-instellingen, heb ik niets veranderd.

Bij mijn LG TV heb ik alleen de Kleur en Contrast geminderd.

Je kent dat wel, "in de winkel alles voluit" en daar houd ik niet van, want nog nooit mensen gezien met oranje gezichten.

De "verbeteraars" in de tv staan ook neutraal.

En altijd je TV aansluiten met HDMI, behalve dan, wanneer je TV alleen scart ingangen heeft.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb VTI 4.1 geprobeerd maar kreeg deze met geen stokken aan de praat wel beeld op FTA kanalen, maar wat ik ook probeerde op gecodeerde kanalen bleef zonder resultaat . Uit pure ellende terug naar PLI. Ik krijg vreemd genoeg nog VTI opstartscherm, nadien Pli opstartscherm en vervolgt in Pli.

Hoe krijg ik het ding weer maagdelijk? Zodat ik op een 'onbevooroordeelde' ontvanger de VTI soft kan laden.

Beeldkwaliteit is dermate slecht in SD dat ik ernstig overweeg om het Ultimo-ding weer weg te doen. Als VTI oplossing kan bieden is dat natuurlijk nog beter!

Anders komt de Homecast HS9000 terug, die laat tenminste niet continu digitale artefacten zien zoals de VU+.

aangepast door Wim J

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Geplaatst:

Hoe je dat terug in orde krijgt, weet ik ook niet, misschien Tonskidutch?.

Laat je verder niet van de wijs maken, met je Vu+ is normaliter niks verkeerd. Deze hoort echt bij de top-merken.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

ja ho hee,

wat er allemaal "geklooid werd" kan ik ook niet "een twee drie" oplossen

ik weet enkel hoe je een kompleet verkeerde installatie kunt herstellen

BEGIN OPNIEUW

is nog steeds de snelste en duurzaamste procedure

bootloader eerst

dan uit

en het eigenlijke image

(en herhalen doe ik niet graag als het al geschreven stond)

ciao

en dat enkelen met zo'n kassie niet snel overweg kunnen moet ik niet verantwoorden.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

mbt de beeldkwaliteit van de ultimo niets dan lof over hd en sd. Gisteren heb ik tijdens barcalona - milaan echter veel storingen gezien op het hd signaal, beeld dat achteraan liep of stukjes dubbel beeld. Ik ben ook op sd gaan kijken en daar was het niet. Ik heb mijn instellingen nog eens doorgelopen maar heb niets vreemds kunnen ontdekken. Meer mensen met deze ervaring ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Op Ned 3 HD is al tijden blokjes in beeld tezien ik kijk elke avond de wereld draai door......... en daar zie ik al weken blok vorming in beeld komen.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

klopt, nu je het zegt heb ik daar ook last maar niet zo frequent als bij de voetbalwedstrijd. Echter op het sd kanaal is dit niet het geval. Overige zenders heb ik totaal geen last zoals bbc hd en duitse hd zenders.

Ligt het nu aan de ontvanger of aan het uitgezonden signaal.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

"Ligt het nu aan de ontvanger of aan het uitgezonden signaal.".

Zover ik weet, is dit een probleem van Can. Digitaal en ze zijn er al maanden van op de hoogte.

Maar doen ze er ook wat aan??, we betalen toch wel iedere maand.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Uiteindelijk nog eens de VTI v4.1 image geinstalleerd maar wat betreft beeldkwalitiet van de SD kanalen scoort de VU+ ondermaats. Ik heb een directe ABC vergelijking gedaan met de Vu+ Ultimo, de Homecast HS9000 en de Humax HDCI2000 en op de SD kanalen is de VU+ met voorsprong de slechtste! Op HD maakt het allemaal niet zoveel verschil, maar ook daar zijn de andere 2 ontvangers beter.

Om te laten zien wat mijn probleem is met de VU+ heb ik onderstaand beeldje gevonden op het net. Dit illustreerd perfect het zaagtand-patroon in het beeld bij snel bewegende beelden. De even en oneven lijnen staan niet perfect onder elkaar. Snelle bewegende beelden versterken het probleem.

65908440.jpg

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

• Moderator
Geplaatst:

set in de av settings de refresh rate eens op "multi" ipv default (50 meen ik)? Ik zie dit zaagtand verschijnsel niet op hd kanalen op mijn tv met een ultimo.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

het probleem met blokken op Ned3 is geen probleem van je reciever.

want ik gebruik op dit moment nog een TF7710HDPVR (ultimo in bestelling) en zag ze afgelopen week ook op Ned3.

Dit is niet constand maar heel af en toe naar mijn idee.

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Geplaatst:

set in de av settings de refresh rate eens op "multi" ipv default (50 meen ik)? Ik zie dit zaagtand verschijnsel niet op hd kanalen op mijn tv met een ultimo.

Ik heb dit effect eigenlijk ook enkel op SD kanalen, bij snel bewegende beelden. Het plaatje was enkel ter illustratie van wat het probleem eigenlijk is. Al is dit plaatje van een HD zender afkomstig het effect is hetzelfde al wat ik zie op mijn Ultimo.

Geplaatst:

Bevestiging: VTI heeft beter beeldkwwaliteit dan OpenPLI. Ik heb genoeg gezien van OpenPLI. Wat niet wil zeggen dat mijn Vu+Ultimo met VTI nu op het zelfde niveau staat als mijn oudere sat-ontvangers. Maar met VTI is de beeldkwaliteit net aanvaardbaar te noemen. Met OpenPLI was de beeldkwaliteit ondermaats.

Geplaatst:

Hoewel de VTI image beter is dan de openpli met wat betreft de beeldkwaliteit is de VU+ toch ondermaats, .... iemand een Ultimo kopen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...