Zuppelan Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Om te laten zien wat mijn probleem is met de VU+ heb ik onderstaand beeldje gevonden op het net. Dit illustreerd perfect het zaagtand-patroon in het beeld bij snel bewegende beelden. De even en oneven lijnen staan niet perfect onder elkaar. Snelle bewegende beelden versterken het probleem. Het probleem in dat plaatje is duidelijk: Er heeft geen de-interlacing plaatsgevonden. Zoiets kom je vaak tegen als je TV op je computer afspeelt, en dan zet je de-interlacing aan en is het weg. Als je hetzelfde op je TV ziet, gaat er iets heel er mis in je televisie, iedere TV kan met interlacing omgaan, omdat al het SD-beeld geïnterlacet is.
Zuppelan Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 ...en ik lees eerder in dit draadje dat je een projector hebt in plaats van een televisie. Komt hier de aap uit de mouw? Je projector gaat niet goed om met een geïnterlacet signaal?
Wim J Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 (aangepast) ...en ik lees eerder in dit draadje dat je een projector hebt in plaats van een televisie. Komt hier de aap uit de mouw? Je projector gaat niet goed om met een geïnterlacet signaal? En bij die drie andere ontvanger die ik heb werkt het wel??? En als ik de VU+ op een andere TV probeer heb ik identiek hetzelfde,... welliswaar minder zichtbaar omdat het beeld kleiner is. Er zijn geen problemen bekend wat betreft interlacing op de Panasonic Projector, nog op mijn Samsung TV 29 april 2012 aangepast door Wim J VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
carlo666 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Ik had een duo en nu een ultimo . Het HD beeld is beter dan de duo . SD ook , op bv de duitse SD zenders . Schakel je dan over naar tvv SD is het beeld ook lichtjes beter . Hier sluit ik me bij aan
Zuppelan Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 (aangepast) En bij die drie andere ontvanger die ik heb werkt het wel??? En als ik de VU+ op een andere TV probeer heb ik identiek hetzelfde,... Dat is een gevaarlijke manier van redeneren. Ik heb nog geen enkel interlaceprobleem met een Vu+ gehad, dus ik ben inderdaad geneigd om niet de Vu+ de schuld te geven. Dat jij dat wel hebt is een interessant fenomeen, waar ik wel meer over zou willen weten, maar het is voor mij een sterke aanwijzing dat de oorzaak ergens bij jou gezocht moet worden i.p.v. in het apparaat. 29 april 2012 aangepast door Zuppelan
Wim J Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Dat is een gevaarlijke manier van redeneren. Ik heb nog geen enkel interlaceprobleem met een Vu+ gehad, dus ik ben inderdaad geneigd om niet de Vu+ de schuld te geven. Dat jij dat wel hebt is een interessant fenomeen, waar ik wel meer over zou willen weten, maar het is voor mij een sterke aanwijzing dat de oorzaak ergens bij jou gezocht moet worden i.p.v. in het apparaat. ALLE bronnen die ik op de projector ( Panasonic PT-AE2000 ) en de Samsung TV aansluit doen het goed behalve de VU+. En dan denkt u dat de VU+ niet de oorzaak is? over vreemde redenering gesproken,... Ik heb al hdmi kabels gewisseld, anders inputs geprobeerd, de VU+ via component de projector laten aansturen. Het probleem blijft. Sluit ik om het even welke andere bron aan ( SAT, PC, DVD, Bluray etc) is het beeld perfect. VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Beheerder Michel Geplaatst: 30 april 2012 Beheerder Geplaatst: 30 april 2012 Aan de projector zou het niet mogen liggen want die heeft een prima scaler/deinterlacer. Als jij jouw VU+ via HDMI aangesloten hebt en de beeldinstellingen standaard op 1080i@50 laat staan, zou het beeld prima moeten zijn. Is het dat niet, is jouw vaststelling wellicht de juiste. Hoe lang is je HDMI kabel eigenlijk? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Zuppelan Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 ALLE bronnen die ik op de projector ( Panasonic PT-AE2000 ) en de Samsung TV aansluit doen het goed behalve de VU+. En dan denkt u dat de VU+ niet de oorzaak is? Je redeneert vanuit subjectieve ervaring dat de Vu+ het probleem is; begrijpelijk, maar gevaarlijk, omdat dat dat tot verkeerde conclusies kan leiden. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat geen enkel VU+-model een gebrekkige deïnterlacing heeft.
Wim J Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 (aangepast) Je redeneert vanuit subjectieve ervaring dat de Vu+ het probleem is; begrijpelijk, maar gevaarlijk, omdat dat dat tot verkeerde conclusies kan leiden. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat geen enkel VU+-model een gebrekkige deïnterlacing heeft. Vu+ zal wel geen gebrekkige deinterlacing hebben, maar dan zijn er alvast merken die het nog veel beter doen. Bovendien is mijn vaststelling nauwelijks subjectief te noemen, het is duidelijk zichtbaar in een A-B vergelijking met een andere ontvanger. Zelfs mijn dochter van 4 jaar zei:" papa wat zijn die rare streepjes,..." Bovendien stel ik het probleem enkele vast op de SD-kanalen en dit op beide sat-tuners en op de DVB-T tuner. En dit op alle inputs van de projector en tv of deze nu hdmi of component zijn. de HDMI kabel is 10m lang, maar ook dat heb ik al uitgesloten als oorzaak. Want ik heb de ontvanger bij wijze van test al eens vlakbij de projector geplaats met een 50cm HDMI kabel (dan wel met iets langere sat-kabel) -> resultaat onveranderd, dus slecht. De OSD (on screen display) gegenereert door de VU+ vertoont het probleem niet, zelfs al is het probleem zichtbaar op het SD-beeld in de achtergrond met de OSD actief. 30 april 2012 aangepast door Wim J VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Zuppelan Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 (aangepast) Wat het ook mag zijn... als iedereen rare interlacingstreepjes zag dan kan ik je verzekeren dat de VU+-ontvangers nooit een succes waren geworden. Overbodig om te zeggen dat ze bij mij ontbreken en ja dat is net zo subjectief als jouw ervaring. OSD-beeld is niet geïnterlacet, dus daar kun je inderdaad geen deïnterlacingprobleem mee hebben. 30 april 2012 aangepast door Zuppelan
Wim J Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Wat het ook mag zijn... als iedereen rare interlacingstreepjes zag dan kan ik je verzekeren dat de VU+-ontvangers nooit een succes waren geworden. Overbodig om te zeggen dat ze bij mij ontbreken en ja dat is net zo subjectief als jouw ervaring. OSD-beeld is niet geïnterlacet, dus daar kun je inderdaad geen deïnterlacingprobleem mee hebben. Dan gaat de ontvanger terug naar af, als defect. Alleen vrees ik dat ik de verkoper niet zal kunnen overtuigen vh probleem. Een projector maakt het probleem natuurlijk extra zichtbaar. Op m'n samsung tv valt het veel minder op, misschien zelfs zodanig dat als je het probleem niet eerder zag het niet zou opmerken. To be continued,... VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen