opie Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Geplaatst: 24 maart 2012 Zal mijn HDD eens formateren. gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
DIGIWIEW Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 doe dat als het goed is zaj je hdd vanzelf mounten in pli dee hij bij mij ook hoor het wel veel suc 6 Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Tonskidutch Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Gisteravond kreeg ik een groenscherm met een schermvol met foutregels en hij bleef maar opnieuw op starten. Ook na geheel uitzetten kwam hij weer in deze situatie. Alles er maar weer op nieuw opgezet (Gemini3) alles werkt weer prima alleen Ned1 HD geen beeld, wel een prima signaal en zender gegevens(EPG) De rest van de HD zenders allemaal wel. Heb er nieuwe zenderlijsten in gezet en ook laten zoeken maar zonder resultaat. Het ligt niet aan de kaart want in mijn Dream 800 werkt het wel. Suggesties waar dit aan kan liggen? gr Opie Hoe kun je nu van het één probleempje (een luttel zendertje) zo dramatisch op het andere uitkomen > oplossing schrijft iemand is je HDD opnieuw formateren NU ja ik vraag me af wat een en ander met elkaar te maken heeft. Opie is je hdd helemaal vol? ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
DIGIWIEW Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 (aangepast) Hoe kun je nu van het één probleempje (een luttel zendertje) zo dramatisch op het andere uitkomen > Hoe kun je nu van het één probleempje (een luttel zendertje) zo dramatisch op het andere uitkomen > oplossing schrijft iemand is je HDD opnieuw formateren NU ja ik vraag me af wat een en ander met elkaar te maken heeft. Opie is je hdd helemaal vol? ciao dat was geen oplossing maar een deel uit het vehaal maar goed hij is nog steeds niet geholpen wie heeft de oplossing? 24 maart 2012 aangepast door DIGIWIEW Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
theparasol Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Lijkt me redelijk eenvoudig: kanaal lijst eruit en er opnieuw in.
DIGIWIEW Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 heeft hij al gedaan maar zonder suc6 geen net 1 en daar gaat het nou net om Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
opie Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Geplaatst: 24 maart 2012 (aangepast) Nee is inderdaad nog niet opgelost. Div. zendelijsten erin gehad, ook een zenderscan waarin Ned1 HD gewoon binnen komt. Met PLI krijg ik wel Ned1 HD maar na een flash met iCVS naar Gemini3 weer geen Ned1 HD beeld, zie wel de programma status e.d. , wel andere HD kanalen. Heb een abbo voor HD. Dit is toch gek he! gr Opie 24 maart 2012 aangepast door opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
DIGIWIEW Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 hoi zou ik gewoon bij pli blijven een goede image draai hem al jaren met veel plezier icvss ? Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
opie Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 Ik heb PLI er nu opstaan. Alleen hoe kan ik files toevoegen, ik zie geen " tmp" waar ik iets te installeren in kan zetten. gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
DIGIWIEW Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 (aangepast) wat wil je opslaan dan ? ik gebruik dit http://filezilla-project.org om te toegang to de mappen te krijgen in loggen met je ip dan root en dan dreambox poort 21 dan krijg je de mappen te zien dan zie je tmp staan suc6 25 maart 2012 aangepast door DIGIWIEW Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 heeft hij al gedaan maar zonder suc6 geen net 1 en daar gaat het nou net om DIGIVIEW, dat is wel frappant maar bekend (als er verkeerde satellite.xml's meegeladen worden tijdens setup en niet correct gescanned wordt) menig soortgelijk probleem is verholpen door deze procedure: bij flashen klaar reboot setupwizard tijdens alle instellingen middels de setup wizard wordt JOU ook gevraagd een default settingslist te laden NEE en of je de ingesteld tuner configuratie nu wilt laten scannen NEE naderhand zodra je ip connection hebt en het rootpaswoord hebt ingesteld zet je der een werkende lijst in KLAAR zo doe ik dat altijd en heb met alle images werkende zenders (of je moet als je boevenstaand geignoreerd hebt, de satellite.xml handmatig vervangen en die staat op 2 plekken) misschien voor de toekomst een tip hoe je kunt omgaan met settingslijsten hetgeen je ook nog heel veel tijd spaart daar je geen scan hoeft uit te voeren... Orlando in Love Japanese Breackfast
DIGIWIEW Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 bedankt voor de tip zal er aan denker mocht het ooit veerkeerd gaan tot nu toe geen probleemen hier met pli werkt top fijn zondag nog Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
opie Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 Dank aan allen! Pli werkte goed, maar ik heb nu weer Gemini3 erop en Ned1 HD werkt ook weer. Ik vind laatst genoemde toch makkelijker en prima beeld. gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
Loui (K) Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 DIGIVIEW, dat is wel frappant maar bekend (als er verkeerde satellite.xml's meegeladen worden tijdens setup en niet correct gescanned wordt) menig soortgelijk probleem is verholpen door deze procedure: bij flashen klaar reboot setupwizard tijdens alle instellingen middels de setup wizard wordt JOU ook gevraagd een default settingslist te laden NEE en of je de ingesteld tuner configuratie nu wilt laten scannen NEE naderhand zodra je ip connection hebt en het rootpaswoord hebt ingesteld zet je der een werkende lijst in KLAAR zo doe ik dat altijd en heb met alle images werkende zenders (of je moet als je boevenstaand geignoreerd hebt, de satellite.xml handmatig vervangen en die staat op 2 plekken) misschien voor de toekomst een tip hoe je kunt omgaan met settingslijsten hetgeen je ook nog heel veel tijd spaart daar je geen scan hoeft uit te voeren... Op deze manier doe ik het ook,en dan heb je bijna nooit zeg maar nooit geen probleem met de zenders. En af en toe je zenderlijst zelf updaten door gewoon even automatisch laten zoeken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen