Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier 2 Visiosat schotels staan:

1 x BIG Sat met 8 LNB's

1 x BI Sat met 4 LNB's

Het gaat mij eigenlijk maar om de satellieten 13, 19, 23 en 28°Oost.

De LNB's zijn allemaal van ALPS 40mm halsbreedte, smal model.

Ik zou 2 LNB's (19 en 23°) willen vervangen door een Twin of Quad model.

De winkel die ik op het oog heb heeft geen ALPS

maar wel deze LNB:

Inverto MultiConnect Twin € 30

idem Quad € 35

Ik lees op het forum dat gebruikers klagen van Inverto Black LNB

wegens signaalverlies bij regen (2010).

Geldt dit ook voor de Inverto MultiConnect (wit)?

Dit zijn heel smalle LNB's met ook een smalle hals:

ik denk dat dit ten goede zou komen voor de posities 19 en 23°?

Maar ik denk dat ik dan een "versmaller" zal nodig hebben

voor in de LNB-houder van de Visiosat. Bestaat dit eigenlijk wel?

Of moet ik hoe dan ook voor ALPS gaan?

Geplaatst:

Beste riji

Het is niet de Inverto Black Ultra die verlies geeft bij regen maar de Inverto MultiConnect. Die laatste zal ik je dan ook niet aanraden. Als je voor een hele smalle lnb wilt gaan, dan kun je beter de Megasat Multifeed nemen.

In Duitsland zijn voor de Visiosat Big Bisat 23mm lnb-klemmen te koop, zie afbeelding.

Kijk even op de Special van de transponder, dan kun je zelf uitrekenen hoe dik je koppen mogen zijn, zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/322745-updownlink-2012-3-is-uit-en-special-lnb-afstanden-berekenen/

post-60869-0-21134900-1332512146_thumb.jpg

Geplaatst:

Ja, het is toch niet te begrijpen dat Inverto zo weinig rekening heeft gehouden met regendruppels op de feedhorn van de Inverto Multi Connect lnb. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat de inwendige feedhorn slechts een diameter heeft van 22mm, de kleinste feedhorn van alle punt-lnb’s en kleiner dan de golflengte die ontvangen moet worden die 25mm is. Hierbij zie je maar weer dat een feedhorn wel degelijk een hele belangrijke functie heeft. Is het niet noodzakelijk een hele smalle lnb te nemen, doe het dan ook niet.

Geplaatst: (aangepast)

.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Ik heb het daarom zo opgelost.

Bij regenachtig weer blijven de druppels weg bij de feedhorns.

Maarja dit is weer wat moeilijker toe te passen bij multi-rail opstellingen

post-35794-0-52854300-1332536698_thumb.jpg

Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst: (aangepast)

Maar het is en het blijft behelpen met zo'n salade bakje. Ik ga liever voor een iets groteren schotel met echte lnb's. En als het beslist klein moet blijven, dan maar een Multytenne.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Alvast dank voor de reacties.

Geen Inverto MultiConnect dus.

Ik zal toch moeten veranderen van winkel, wat zouden jullie dan kopen:

toch weer een ALPS Twin of Quad

dan wel de smallere Megasat Multifeed (die ook nog een stuk goedkoper is)?

Ik denk dat voor satellieten op 19° en 23° (en geen 16°)

een smalle LNB misschien toch niet noodzakelijk is?

Geplaatst:

Je zou kunnen kiezen voor de Megasat lnb en dan alleen voor de 19,2 en de 23,5,

maar de alps zijn wat duurder, maar dan weet je ook wat hebt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@rijl,

Ik heb de Megasat getest en is ook een goede LNB.

Gr. Ben

Geplaatst:

Ben klever heeft een goede ervaring met de Megasat lnb ,dan kun je die net zo goed kopen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Als een LNB alleen maar gebruikt wordt voor de bekende satellieten, dan volstaat bijna elk merk/type.

Pas als het om een satelliet als Nilesat gaat, dan moet je op gaan letten en is de Inverto Black Ultra Dé aanrader.

Hier geen probleem met Nilesat, maar Astra 2 en daar is hier dan weer die Inverto de beste keus.

Al "pakt" ie niet de BBC/ITV, Channel Four en 5. Daar is de speciale footprint niet naar om die hier te ontvangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste riji

De twee lnb’s voor de Astra 1 en 3 moeten voor een Visiosat Big Bisat 54,6mm hart op hart van elkaar staan.

Als je dan voor de zwakkere Astra 3 een lnb gebruikt met een kop van 60mm en een Alps voor de sterke Astra 1, dan blijven de lnb’s 4,6mm van elkaar (60+40=100/2=50mm hart op hart). Waar je wel rekening mee moet houden is of de behuizingen van de lnb’s niet tegen elkaar komen. Sommige types hebben de 4 aansluitingen naast elkaar, andere achter elkaar.

Geplaatst:

Beste riji

Ik heb het nog even voor je na zitten rekenen maar je kunt een Inverto Black Ultra Quad voor de Astra 3 nemen en een Alps Quad voor de Astra 1. De behuizingen komen dan precies tegen elkaar aan te staan, de koppen staan op de juiste afstand van elkaar. Natuurlijk kun je i.p.v. de Alps quad ook een Megasat Quad nemen.

Een Alps heeft zich in de jaren bewezen als een goede lnb, de Megasat moet zich nog bewijzen over langere tijd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen