Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Geplaatst:

Ik heb besloten mijn schotels af te breken op de Visiosat Big Bisat na.

Deze heeft nu 8 single Alps LNB's en is gemonteerd op een paal vanaf de grond naast ons tuinhuis.

Ik ga de 4 LNB's voor 13, 19 en 23 en 28°E vervangen door quads.

Op elke quad zullen minstens 3 aansluitingen gebruikt worden. Gaat de Big Bisat dit kunnen dragen?

(de overige 4 LNB's zou ik kunnen verwijderen, daar er in de praktijk toch nooit op afgestemd wordt 5W, 1W, 5E, 9E).

Verder twijfel ik tussen Alps Quad 4 x 44,95 of Inverto Premium Quad 4x 34,95 euro?

Ik heb goede ervaringen met Alps, maar vraag mij toch af of die de 40 euro meer waard zijn?

Geplaatst:

De Inverto Premium lnb ,is ook een hele goede lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@riji vraagt:

“Ik ga de 4 LNB's voor 13, 19 en 23 en 28°E vervangen door quads.

Op elke quad zullen minstens 3 aansluitingen gebruikt worden. Gaat de Big Bisat dit kunnen dragen?”

Op een Visiosat Big Bisat is dat geen enkel probleem, wel de de Visiosat Bisat want die lnb-arm is te zwak aan de polyester schotel bevestigd.

Ik zou zeggen, lees de special van satellietclub “de Transponder” eens, dan wordt je een flink stuk wijzer, zie: http://www.***ongewenste_url***.nl/downloads/specials/LNB-afstanden%20berekenen%20bij%20een%20offsetschotel.pdf

Geplaatst: (aangepast)

Hè? De site wordt niet weergegeven. Toets dan maar in op Google: Satelliet club de transponder en kijk bij “Downloads” en dan “Specials” en dan “LNB-afstanden berekenen bij offsetschotels.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bedankt Sprietje,

Ik heb het pdf-bestand gevonden op de website van PLI

dit zal wel studie vergen.

Enig idee ivm de keuze tussen Alps Quad 4 x 44,95 of Inverto Premium Quad 4x 34,95 euro?

Geplaatst:

Een heel duidelijk en verhelderend verhaal van de 'Transponder Satclub', Sprietje dank voor het plaatsen van de link.

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

Geplaatst:

@riji schrijft:

“Enig idee ivm de keuze tussen Alps Quad 4 x 44,95 of Inverto Premium Quad 4x 34,95 euro? “

Als de ruimte er is zou ik altijd voor een lnb gaan met volledige feedhorn, dus de Inverto Premium Quad.

Van de smalle lnb’s is de Alps al het langst op de markt en heeft zich bewezen als een goede lnb. Een Megasat heeft ook weinig problemen met regen. Hij is echter nog niet zo lang op de markt en het moet nog blijken hoe de kunststof zich houd bij een aantal jaren zonlicht.

Geplaatst:

Ik heb een visiosat G3 met drie inverto black LNB's.

Eéntje heeft het na een jaar begeven, maar dat kan bij elk merk voorkomen. Alps heb ik ook gehad en daar heeft er ook eentje het begeven na 8 maand ...

De ontvangst van deze LNB's is uitstekend. Geen problemen bij regen en de slanke lijn past perfect in de houder van de visiosat.

De prijs/kwaliteit verhouding is voor mij ok.

VU+ Duo VTi - DM 7025 OpenPli - DM600 OpenPLi

Visiosat Big Bisat 3Gc Astra 1,2,3 - 3 x Triax Diseqc Switch

3 Inverto Quad LNB

• 4 weken later...
Geplaatst:

Geachte Ben Klever

Een simpele maar toch efficiënte werkwijze, heb ik persoonlijk ook reeds uitgetest, met goed resultaat !

Het hoeft niet altijd ingewikkelt en duur te zijn om toch doelmatig te werken.

Mvg

bvwsatellite

Geplaatst: (aangepast)

@siriustux schrijft:

“Ik heb een visiosat G3 met drie inverto black LNB's.”

Dat is allemaal heel leuk en aardig maar dan heb je toch wel wat zitten smokkelen met de lnb-afstand.

De hart op hartafstand aan de voorzijde van de kop gemeten moet tussen de Astra 19,2 en 23,5 graden 45mm zijn en tussen de Astra 23,5 en de 28,2 graden moet dit 49mm zijn.

De koppen hebben een diameter van 49,5mm. Als je de schotel op de Astra 23,5 hebt afgesteld en alle drie de koppen staan tegen elkaar, dan staat de kop van de Astra 28,2 ook goed maar de kop van de Astra 19,2 staat er dan 4,5mm naast. Nu gaat dit wel lukken want de Astra 19,2 is sterk genoeg maar als je problemen krijgt met de nieuwe Duitse HD-zenders, dan weer je waar het aan ligt.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen