rolandroland Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Mijn favoriete boekwinkel Selexyz gaat het niet goed. Tegenwoordig besteld iedereen van Bol.com? Dit terwijl er een vaste boekenprijs is toch?! Ik ga liever naar een boekwinkel dan even snel boekje boeken op het internet. Hoewel er een vaste boekenprijs geldt verzenden de internet winkels het zelfs zonder verzendkosten..... Wat vind u?
Sprietje Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Dat kan ik je kort en bondig vertellen. De boekenprijzen worden kunstmatig exorbitant hoog gehouden. Dit is alleen maar in het belang van de boekwinkels en niet van de consument. Heel veel boeken kunnen voor 30% van de prijs aangeboden worden als er geen vastgestelde prijs zou zijn. Nu zijn populaire boeken veel te duur om minder populaire boeken te subsidiëren. Zo snel mogelijk afschaffen die vastgesteld boekenprijs. Als je minder populaire boeken digitaal uitbrengt, kunnen ze ook een flink stuk goedkoper aangeboden worden. Bovendien, wie leest er tegenwoordig nog uit een boek als je met veel minder milieubelasting de boeken ook digitaal kunt lezen.
Gene 1225 Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Sprietje : je hebt gelijk wat je argumentatie betreft over de hoge prijzen , en inderdaad kunnen die prijzen ook de minder populaire boeken subsidiëren . Maar zo hou je wel een grote verscheidenheid in het aanbod . Vergelijk het met de films : als er alleen nog Hollywood-blockbusters gemaakt worden krijg je eenheidsworst . Of de commerciele Tv-zenders : alles wat de massa wil zien is goed voor hun inkomsten , maar een ramp voor creatieve geesten . Het boek zal uiteindelijk wel dezelfde weg opgaan , niets houdt de wet van de markt tegen , maar ik beleef nog altijd veel plezier aan boeken die totaal onbekend zijn maar soms zo goed geschreven dat een mens zich afvraagt waarom ze in de " prullenbak " liggen . En ik blijf ze echt lezen op papier : deze keer moeten ze niet afkomen met milieu-belastende argumenten . Papier is 100% recycleerbaar en afkomstig van bomen die daarvoor geplant zijn . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Sprietje Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Och Gene 1225, de boekdrukkunst is een geweldige uitvinding van honderden jaren geleden om kennis onder een groot publiek te verspreiden maar we leven nu toch in het digitale tijdperk. Voordat een uitgever het werk van een schrijver kan uitgeven, is het al weer flink verouderd. Ik lees elke dag flink wat binnen- en buitenlandse kranten op internet. Wat ik middags lees, komt de volgende ochtend pas als oud nieuws in de papieren krant. Willen uitgevers onbekende werken aan de man brengen, dan kunnen ze een fragment of samenvatting van het werk publiceren en dan verwijzen naar hun volledige uitgave die dan natuurlijk ook digitaal moet zijn om het goedkoop te houden. En ik heb geen medelijden met de met de boekwinkels. Als je dat wel hebt, waarom heb je dan ook geen medelijden met de elektronicazaken die TV’s enz. verkopen. Ook zij kunnen nooit opboxen tegen de ultra lage prijzen waarvoor je apparatuur via internet kunt kopen.
Gene 1225 Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 @Sprietje : Ik denk dat we over twee verschillende zaken praten : het gedrukt boek/ tijdschrift/krant die enkel een overdracht van feiten/kennis als doel hebben : dat kan perfect electronisch : no problem ; Maar het boek als kunst bestaat ook , net zoals de film , de fotografie ... die creativiteit moet kunnen overleven . En de boekenwinkels zijn geschikte plaatsen om daarmee kennis te maken : je koopt een kunstwerk niet electronisch . Zijn er andere mogelijkheden : ja perfect : leg nieuwe boeken in de Bib en ik koop ze daar wel , maar die zullen ook een winstmarge moeten nemen voor de kosten van personeel en opslag . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
clemens2 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Ik en mijn vrouw gaan vaak naar een stad zomaar ergens in nederland. Meestal snuffelen we dan ook vaak in boekwinkels. Dat ze er minder zijn vind ik dus jammer. Dat alles beter via een e-reader kan ben ik niet mee eens. Probeer maar eens snel te bladeren om iets op te zoeken in een e-book. Ook het kunnen voelen aan een boek harde dan wel zachte kaft. Ik kan er zelfs mee gooien en daarna zo weer verder in lezen. Zelf een digitale telefoonboek is een ramp als je op naam wilt opzoeken maar je weet niet hoe je deze naam precies spelt. Dus ook mijn oude telefoonboek word net zo vaak geraadpleegd als digitaal. Daarom denk ik dat er inderdaad veel zal veranderen maar geloof niet dat de boeken verdwijnen, ook niet de boekwinkels, maar wel zullen het er veel minder worden. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
edbe Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 daar sluit ik me bij aan clemens 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
de Steef Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 Clemens en Elbe, Als ik om me heen kijk dan zie ik de laatste tijd een enorme vlucht van het ebook. (Zelfs mijn ouders 60+) hebben er sinds kort beide een. Op enkele niche markten na (boeken die het vooral van de grafische vormgeving moeten hebben) verwacht ik dat binnen enkele jaren 80% van de boeken als ebook gelezen. Natuurlijk is dat jammer, want het lekker snuffelen in een boekenwinkel is er niet meer bij. Maar dat geldt de laatste jaren ook voor het snuffelen in de bakken van die leuke platenzaak met die unieke collectie. En ja de LP bestaat ook nog, maar dat marktaandeel is ook ver onder de 10%. Ik verwacht dus dat het aantal boekwinkels dramatisch zal verminderen. Misschien dat de boeken dan ook goedkoper gaan worden, hoewel je op internet naast de laatste dvd's en cd's tegenwoordig ook al de nieuwste boeken kan downloaden. Het biedt aan de andere kant ook kansen voor nieuwe schrijvers. Een minimale oplage laten maken is niet meer nodig en het is ook niet meer nodig om dure transport en opslagkosten te maken. De vooruitgang (positief of negatief) houd je niet tegen en het heeft ook echt wel voordelen denk ik.
Neptunus Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Retail in het centrum van onze steden moet de bakens gaan verzetten en dat geldt met name voor boekhandels. De voornaamste reden dat het zo slecht gaat is dat de meeste boeken (goedkoper) via internet worden besteld. Dus moet je andere waarden gaan toevoegen aan je winkel in de stad. Voor boeken kan je denken aan een ophaalpunt van de bestelde boeken maar maak van het ophalen dan wel een bijzondere beleving. Tijd voor creatieve ideeën en concepten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
SubSense Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Wat MP3 heeft gedaan voor de muziek industrie (positief en negatieve effecten) gaan de e-books doen voor de boeken industrie. Ik ben daar zo goed als zeker van, kan al snel zijn kan ook nog even duren. Maar het gaat gebeuren. Het is kinderlijk eenvoudig om alle Nederlands e-books te downloaden, (zo'n 10.000 tot 12.000 momenteel schat ik). Excuses als "Het is zo lekker om een boek vast te houden" en "Ik vind een boekenkast zo leuk en gezellig" houden geen stand. Dit hoorde ik ook van mensen over CD's en DVD's, dezelfde mensen hebben al deze media de deur uit gedaan en alles (en meer) staat op een centrale opslag zoals een NAS. De e-readers woorden steeds beter en nog zuiniger, Tientallen boeken meenemen op vakantie is geen enkel probleem meer. DRM op e-books is een geld verspillende grap. Mijn moeder heeft bij bol.com een e-book gekocht maar kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat op haar ipad. Ik heb haar moeten helpen. En ik moest ook "even" zoeken. Voor het gemak ook maar even de epub voor haar gedwonload en ze was weer blij. VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Sverige Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Als ik een boek koop, is het ook altijd via internet... In NL zijn boeken heel erg duur, daarom koop ik vrijwel geen nederlandse boeken. In Zweden is de prijs vrij, en dat scheelt echt ontzettend veel. Er zijn ook veel meer boeken op de markt dan ten tijde van de vaste prijzen. Desondanks dat heeft de bibliotheek toch mijn voorkeur als het om romans gaat!! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen