Ga naar inhoud


Wie kijkt er nog op de wok behalve bij geen kabeltoegang???


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Effe kijken na 25 jaar op de WOK. Volledig uitgerust hier, maar geen interessante content om te kijken. Galavision en Floras al lang weg.

Weinig echte themakanalen t.o.v. mijn kabelaar en die heeft leuke on demand op mijn Humax 5200.

Waar is de tijd dat we naar meest vreemde oorden keken????? het DX-gevoel is eruit. De sport ook . Gebleven een geweldige praatgroep met veel mensen waar we heel wat in de groep kunnen gooien. Soort social network eerste uur.

 

Moeders klaagde ontbreken TVE met teletxt op kabelaar. Volgt voetbalgebeuren. Ik zeg die KAON doet het nog steeds op de HB dan.

Gekke, jeugd geen enkele interesse inde wok>> Hyves en online op gameconsole.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Effe kijken na 25 jaar op de WOK. Volledig uitgerust hier, maar geen interessante content om te kijken. Galavision en Floras al lang weg.

Weinig echte themakanalen t.o.v. mijn kabelaar en die heeft leuke on demand op mijn Humax 5200.

Waar is de tijd dat we naar meest vreemde oorden keken????? het DX-gevoel is eruit. De sport ook . Gebleven een geweldige praatgroep met veel mensen waar we heel wat in de groep kunnen gooien. Soort social network eerste uur.

 

Moeders klaagde ontbreken TVE met teletxt op kabelaar. Volgt voetbalgebeuren. Ik zeg die KAON doet het nog steeds op de HB dan.

Gekke, jeugd geen enkele interesse inde wok>> Hyves en online op gameconsole.

 

Tja...we worden oud....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de keuze uit kabel, glasvezel en internet TV maar kijk gewoon met de schotel.

 

Wel heb je gelijk dat de charme van het schotel kijken voorbij is.

Hoe leuk was het vroeger om naar key's ed. te zoeken en een kanaaltje open te krijgen. Niet dat het altijd leuk was om er naar te kijken maar simpel de kick om het voor elkaar te krijgen.

Of dat het zo leuk was om thuis te komen met de vrouw kwaad op de bank omdat de TV het weer eens niet deed en er eerst weer naar key's gezocht moest worden, maar het had wel iets.

 

Nu heb ik gewoon een abo op de schotel en wel simpelweg omdat ik het vertik om afhankelijk te zijn van een en dezelfde leverancier en, voor zover mogelijk, zelf wil bepalen waar ik naar kijk ipv. een voorgesorteerd zender aanbod.

 

Ook hier werkt op de slaapkamer de oude vertrouwde Xtreme nog steeds uitstekend en geeft die beter beeld dan wat ik via de glasvezel binnen kan krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...we worden oud..

 

Voel ik ook na 25 jaar wok kijken, maar als ik op de C-band zoek is het gevoel er weer.

Maar de mensen om me heen snappen niet waarom die schotels niet kleiner kunnen die ik heb.

En je dan maar weer verdedigen waarom je niet via internet of kabel kijkt.

Vrijheid, zelf het signaal beheren enz. enz.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...we worden oud..

 

Een heel eind geleden was het idd. leuk. Men had een gecodeerd kanaal en dan met behulp van diverse hulpmiddelen (modules en kaarten programmeren bvb ) op jacht naar de juiste key's . Dan plots beeld op het kanaal en wat een kick !

Helaas dit is pure nostalgie geworden.

 

Dan maar overgeschakeld op het feedhunten. Wat voor anderen een saaie bedoening is , heb ik daar een nieuwe fantastische hobby gevonden. Het spel om een goede sport of andere feed te vinden is geweldig en het dan te kunnen posten en delen op de befaamde feedsites geeft een geweldige kick. Komt erbij als je eenmaal meedraait in het internationaal feedhunterscircuit je dit een geweldig gevoel geeft en je met een pak vrienden uit Italië,Frankrijk,Spanje,Griekenland,enz.... een enorme band smeed want iedereen heeft dezelfde passie.

Vroeger zocht ik de FTA feeds , was en blijft heel boeiend . Komt erbij dat sommige feeds in DVB-S2 en in HD een enorme prachtige beeldkwaliteit hebben , geen enkele HD zender op de kabel kan daaraan tippen.

Met de jaren komt men nu veel meer feeds tegen gecodeerd in BISS.

En dan komt het gevoel van vroeger boven , je gaat om jacht om de juiste sleuteltjes te vinden en het beeld van zwart op kleur te brengen , dat brengt me die kick van vroeger terug , wow , gelukt ik heb beeld !!!

Een geweldig gevoel geeft dat !

 

Er zijn nog mooie momenten te beleven met een wok. Het kost weinig geld en het houd me van straat en van de kroeg.

Ja beste vrienden de wok kan je nog uren plezier bezorgen. :)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was een van mijn kick momenten, begin jaren 90. Gelezen in een radioamateur tijdschrift dat iemand met een eigenbouw installatie de Mir ontving.

Dus aan de slag, oscillatie frequentie van de lnb omlaag gezet. Schotel zo goed mogelijk gericht op de Russische communicatie satelliet (Cosmos 2054) en de hele dag maar wachten.

En dan verdween de ruis en begonnen de testbeelden, foto camera op statief voor tv en schieten maar.

Dat waren tijden en de MIR was overigens niet via de kabel te ontvangen :grin:

post-41484-0-61244100-1332580269_thumb.jpg

  • Like 1

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...we worden oud....

 

komt nog eens de tijd dat er allemaal oude satelliet hobbyisten van het dak vallen tijdens onderhoud van de wok :D

 

Toen ik er mee begon was heel veel open en FTA waarmee dus een schotel hebben extreem interessant was.

dat lijkt de jeugd nu ook te ervaren op hun lcd schermpie met facebook

Maar vreemd genoeg gaan steeds meer vensterluiken dicht bij het concept van "ver - Kijken" (televisie)

De Kabel Maatschappijen hebben hun qualiteitsproduct met een grote inhaalslag goed waargemaakt dat had ik eerlijk gezegd niet zo snel verwacht

Mijn schotel blijft in ieder geval staan daar die qua afschrijving ver beneden alle andere business modellen ligt.

ciao

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kabel Maatschappijen hebben hun qualiteitsproduct met een grote inhaalslag goed waargemaakt dat had ik eerlijk gezegd niet zo snel verwacht

 

Klopt , maar welke prijs betalen wij er niet voor !

 

Dit weekend is het F1 in Maleisië , ik bekijk deze d.m.v. van mijn wok volledig gratis in MUXX EN in prachtige HD beelden , dus vanuit de racewagens,de pitline,de tussenstanden,enz...) , zeg mij nu eens welke kabel maatschappij mij dit gratis aanbiedt. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was nog niet zo oud,toen ik begon,toendertijde,dat ik begon,was er enkel rtl4,5 met een luxcrypt decodertje.er was geen sbs6 en geen veronica.toen een hele hoop geld uitgegeven voor een d2mac decoder,+ nog niet veel wetende,een kaartje met een processortje op,en ja hoor filmnet,3 tv3's en tv1000 (wat ik altijd prachtig beeld vond,vooral tv1000).natuurlijk rap uitgekeken,en een vc1 decodertje erbij gezet,jaja,vroeger allemaal apparte bakken,nu module'n en softcam's.toen gezocht,en een soort kaart gevonden,die toch een 40 tal kanalen opende van de engelse zenders.echter mijn geluk was na 3 dagen over :( .toen was er bijna geen sprake van internet,en via boekjes e.d.,een kleine vriendenkring opgebouwd,die verstand had om programmertjes te maken,mijn eerste was een pic programmer,en moest ik het doen met een 286 pc,omdat andere te snel waren.dan heb ik ook de ludipipo programmers meegemaakt.ook rond deze tijd,mijn eerste zelfgemaakte season interface gemaakt,en een pc gebruikt als smartcard,met een eenvoudig programmatje.via een pic kaartje naar d2mac,via een season interface naar sky,en de luxcrypt decoder.toen kwam de vc2 decoder zogezegd voor de europese markt,en ik moest zoeen hebben,dan nog met ontvanger.na het kaartgedoe en andere,was ik uitgekeken.toen maar naar dubbelle lnb (geen monoblock,dat bestond nog niet),om te eindigen met een compleet draaibaar systeem.

zoals anderen,was ik soms ook wel eens op zoek naar feeds,maar van mij was dit niet zo erg.omdat er toen veel in sis gecodeerd was,kwamen de namaak sis decodertje's.interesant voor de menigen feedjagers.honderden euro's heb ik gehangen aan het inbellen naar een nederlands bbs om de verse key's te hebben.van internet was bijna nog geen sprake,toch niet bij het gewone volk.een tijd later kwam digitaal,en mijn eerste ontvanger was een pace 500 G4,waar ik toen als ik mij niet vergis zo'n 12à14 zenders mee ontving.dan kwam alsnel een nokia 9500 uit,en wat was het leuk,met in het hidden menu te gaan van de nokia,konden we op 27° west,2 vlaamse filmzenders ontvangen,nml canal+ rood en blauw.leuk was dit,dat we met onze eigen installatie zonder te pirateren,gratis konden kijken naar deze kanalen,en dat kabelaars maandelijks moesten dokken om deze kanalen te zien.pas op,ik heb en nu nog veel abonnementen gehad,buiten de piraatkaartjes.de meeste maffiakaarten geboycot omdat het bij hen om de poen was te doen en niet voor de hobby.ik ben er dan wegens verhuis een tijd uitgeweest,maar bij mijn ouders heb ik mij dan snel herpakt met een vaste schotel.vele mooie uren heb ik eraan beleefd,en toegevend,vooraleer ik kon kijken,was het eerst wel eens key's zoeken en in de kaart proppen.later de tijd,was de fun grotendeels weg,men vond kant en klare file's om in kaarten te proggen,net zoals een ster kok,een afhaalmenu in de microgolfoven stak.ik deed het liever zelf,de plain key's in het kaartje en kijken maar.met de kant en klare file's was de fun eraf.later de module's,en nog later,ja,je weet het wel,en dan was het bussiness en niet voor de hobby maar voor het geld.het was gemakkelijk,en er kwamen geen hobbykaarten meer op de markt,maar nog enkele maffiakaartjes.om eerlijk te zijn,kijk ik nu officiëel en grijs.(kaartje over de grens :P ).vindt het intussen jammer,dat alles van filmkanalen naar de kabel is toegegaan,en zowel op bc en sat,geen recente filmkanalen meer zijn :(

maar ja,gebeten door de microbe,mag ik waar ik woon geen schotel zetten,maar ik heb bc en analoge kabel,maar mis de veelzijdigheid van sat.daarom kijk ik nu,om het via een slingbox op te lossen.geen echte oplossing,maar toch.

indertussen,zijn mijn ouders ook al een jaar of 8 overgegaan naar satelliet,en zij kunnen hun geluk niet te boven,door het zoveel aanbod aan duitse zenders.bij mijn ouders is er zelfs geen kabel meer,alles is via satelliet (tv bedoel ik).

er mag nu zoveel uitkomen,wij hebben nog geen glasvezel tv,maar ik denk,dat er mij niets zal kunnen bekoren,wat satelliet mij kan bekoren.ondans dat het spelen voorbij is,blijft het mij boeien,en ik vind het ook een beetje flauw van degene die schrijven als het hels weer is,dat je dan 10 of 20 minuten geen beeld is.bij de kabel,had/heb je dat ook.ik heb nog hun digitale versie gehad,en van zodra er sneeuw viel zag ik de foutmelding van hun ontvangers.nu heb ik het geluk,dat ik dichtbij de franse grens woon,en dat ik mij nu ook bezig houdt met dvb-t(2),maar spelen is er hier niet bij.misschien in de toekomst,wie weet,maar vrije hardwarekeuze op dvb-t in belgie,ik vrees ervoor.nu heb ik nog een venton hd 200,een dreambox dm 600 PVR en een mobistar ontvanger.

mijn ouders een goedgekeurde tvv ontvanger (philips) en buiten een 80 cm schotel met 2 koppen 19,23° met 4 uitgangen,2 voor mijn ouders en 2 voor mij.

ik heb nog een ander uitstervende hobby,maar dat is top offic,nml radioamateur.mijn sat/wok verhaal in het kort.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel is er hier al jaren uitgegooid wegens te duur en erg weinig keuze in de zenders die IK graag wil hebben... Sat is de enige oplossing, én is het goedkoopst.

 

Abo op het Zweedse lokalpakket (onmogelijk via de NL kabel) en het ruime supergoede Duitse FTA tv aanbod, waarvan je via de kabel ook slechts een heel klein stukje aangeboden krijgt...

Sat is volgens mij de beste en goedkoopste oplossing.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Tsja zucht die blik op een russische sat in C-band op elevated boven clark belt. Fantastisch. Feedhunten op die ene argentijn, TV Kazachstan.

Maar ik mis weekendje Galavision, was je van het. Kan/kon CNN/Fox niet tegenop Ook AJZ niet. Ziggo is ook heel mooi met die themakanalen en biedt genoeg allochtone basis content.

Beeld kwaliteit gelijk aan schotel. Bij digitaal mag en kan het niet verschillen in HD. Tenzij origineel al niks was...... Blij geen kaartjes meer te proggen om 10 voor vijf voor beruchte soaps.

Deden ze er gewoon om. Zinloos want je kon/kunt gewoon geen abbootje kopen of rare postbus truuks. (ook geprobeerd......) Loved my KAONS.

Bij komst SAmsung smartv is en satreceiver uithgerangeerd indien sattuner onboard.

 

5 receivers verleden week naar kringloop voor liefhebber. Kaons gehouden voor geval bloemetjres komen. Acht het onwaarschijnlijk. wordt internet TV

 

Als die bandbreedtes wat toenemen is het gedaan met de woks.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Effe kijken na 25 jaar op de WOK. ........

...... jeugd geen enkele interesse inde wok>> Hyves en online op gameconsole.

 

Merk dat zelf ook. Vooral het laatste jaar lijkt de interesse in satelliet TV dramatisch af te nemen. Ik denk dat de kabel en IP TV door kwalitatief goede diensten, gemak en relatief goede prijs/kwaliteitverhouding de schotel steeds verder in een hoekje duwen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat me door geen kabel maatschappij voorschrijven wat ik te zien heb of niet. Ik bepaal welke kanalen ik wil zien. En dat zijn vooral de uitstekende Duitse kanalen. Bij mij komt er NOOIT kabel. Over mijn lijk!!! En een schotel is trouwens stukkken goedkoper.

Canal Digitaal interesseert me geen ene lor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil echt geen kabel en blijf op de schotel vooral voor de

duits talige zenders.

 

De tijden van de sat's afdraaien en zappen voor iets nieuws is voorbij.

 

Mij valt ook op dat veel dicht getimmert is vroeger kon je probleemloos

alle nationale zenders binnen de eu ontvangen nu zitten de meeste

achter een decoder (jammer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...