sattv4iedereen Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 hi, ik heb een tijdje geleden vernomen,dat al het belgisch voetbal bij telenet is.ook de recente films (de rechten) zijn bij telenet. andere tv aanbieders zoals bvb TVV,Scarlet,bc,en mobistar,kunnen geen belgisch voetbal en geen recente kaskrakers presenteren omdat die bij telenet zitten. dus als u kaskrakers of belgisch voetbal wil zien,is er geen enkele concurrentie en moet men tegen wil en dank bij telenet gaan. nu vroeg ik mij af,of dit geen oneerlijke concurentie is van telenet,t.o.v. andere aanbieders? zelf vind ik,dat telenet zich zou moeten (desnoods via wetgeving) ontdoen van deze rechten in een eventuele ander bedrijf binnen telenet,maar dat ze "verplicht" zouden moeten zijn,tegen eerlijke prijs,die zenders aan te bieden aan andere aanbieders,waarvan ik hoger een opsomming gaf. zo denk ik dat er eerlijkere concurrentie zou zijn,maar nu,geen tn,geen recente kaskrakers en belgisch voetbal Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Psychosammie Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Dat zal betekenen dat telenet het meeste (lees onbehoorlijk veel) geld heeft neergelegd voor de rechten. Wat is daar oneerlijk aan? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 Dat zal betekenen dat telenet het meeste (lees onbehoorlijk veel) geld heeft neergelegd voor de rechten. Wat is daar oneerlijk aan? die bedragen zijn inderdaad absurd. maar tn heeft meer vermogen dan bvb TVV om die rechten te kopen.mocht telenet verplicht zijn die ook aan derden aan te bieden,zou het betaalbaarder komen.bvb aanbieder X biedt een bedrag aan,aan tn,en per abonnee,dat aanbieder X heeft,gaat dan een deel naar tn,die er dan toch ook iets aanheeft. naar ik vernomen heb,is bvb de zender eredivisie live,toch ook op meer dan één platform te zien.en dat is wat ik bedoel in belgië. enfin,van de voetbalrechten heb ik geen probleem,ik kijk er niet naar.en als tn zich de dictator van tv wil spelen,dan ga ik over de grens om kaskrakers te zien. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
gerrit B Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Er is maar 1 manier om dit soort zaken te voorkomen en dat is allemaal je abo opzeggen bij telenet. Alleen zo kun je de kracht van de consument gebruiken, maar ja er zijn er altijd helaas voldoende die juist naar zo'n TV provider overstappen en dat is ook de opzet waardoor de rest al helemaal geen kans krijgt omdat die de inkomsten alleen maar minder zien worden. Ik weiger dan ook om aan dit soort zaken mee te doen, willen ze iets achter een decoder zetten? prima maar dan wel zonder mij. Ja.... zeggen veel maar dan mis je de voetbal. Ja ...nou en .... er wel eens bij stil gestaan dat die voetballers per dag verdienen wat jij per jaar verdient? Op zich gun ik het hun dat ze met hun kunstjes zoveel verdienen, maar waar denk je dat dat geld vandaan komt? juist ja grotendeels van mensen die zonodig naar voetbal willen kijken wat achter een decoder zit zodat reclamemakers weer fors betalen voor zendtijd om producten aan jou te verkopen. Deze producten zijn weer duurder om de reclame te betalen en dan mag jij raden wie dat uiteindelijk allemaal betaald. Ga voor de voetbal maar eens op zaterdag naar de plaatselijk voetbalclub, niet naar de (ook al weer) betaalde A1 maar gewoon naar die jochies die puur voor hun plezier voetballen, je zult zien dat ook dat best leuk en spannend kan zijn. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
pukje Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Dom dat telenet daar geld op geeft ,op voetbal bestaat geen auteurs recht de andere tv aanbieders kunnen gewoon het voetbal van telenet op pikken en zelf verder versprijden Als dat niet gebeurd reukt het inderdaad naar afspraken/kartel
Psychosammie Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Hoezo geen auteursrecht op voetbal? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 27 maart 2012 Auteur Geplaatst: 27 maart 2012 Hoezo geen auteursrecht op voetbal? vroeg ik mij ook af,het zijn geen auteursrechten,maar voetbalrechten. ik denk dat het niet lang zou duren vooraleer je een dreigmail/brief zou krijgen,mocht je het signaal van sporting telenet doorgeven. er is ook al veel te doen geweest over de illegale manieren van belgisch voetbal te bekijken via een internet stream. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
pukje Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 (aangepast) Door de uitspraak van die engelse pub eigenaar die een NOVA kaartje in cafe gebruikt heeft ,heeft het hoogste EU gerecht beslist dat op voetbal geen intelectueel eigendom kan berusten. De rechter is zelfs zover gegaan dat op ALLE tv beelden geen auteursrechten bestaan omdat niet opgeslagen wordt ,het opslaan is een vereiste voor copyright/auteursrechten schending 27 maart 2012 aangepast door pukje
Psychosammie Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Dit vind ik een raar verhaal. Bron? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pukje Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Het vonnis http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0403:NL:HTML aan het einde vonnis de bevindingen van rechter lezen
pukje Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 (aangepast) Om zoekwerk te besparen uitleg rechter over voetbal lees punt 98 en 99 dat tv en radio totaal auteursrechtelijk vrij zijn uitspraak nr 5,6,7 en 8 27 maart 2012 aangepast door pukje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen