Ga naar inhoud


Andere auto gekocht


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb een andere auto gekocht anderhalve week geleden nou vraag ik me af hoe gaat dit eigenlijk met de autobelasting .

De verkoper zei gaat automatisch asl de autoe nieuwe dan is overgeschreven , maar hoelang duurt dit ?

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft te maken met de datum afgifte kentekenbewijs. Stel dat die op de 22ste is afgegeven en je schrijft em over op de 26ste dan krijg je eerst een rekening voor 26 ste t/m de 22ste en daarna per maand of kwartaal net wat je zelf wilt. Beetje ingewikkeld allemaal, maar zo zijn ze daar :) Als je het echt zeker wilt weten moet je ze even bellen, is een gratis nummer volgens mij.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude of nieuwe auto maakt niet uit als je maar netjes de auto's hebt overgeschreven bij het RDW en een vrijwaringsbewijs hebt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat je voor de auto nog net een maand of kwartaal (afhankelijk van je gekozen periode) vooruit moet betalen. Dit kun je gewoon doen, ze rekenen later wel uit hoeveel dagen van de betaalde periode je de auto nog hebt gebruikt en het teveel betaalde krijg je netjes terug.

 

De nieuwe auto wordt automatisch afgeschreven vanaf de dag dat je hem op jou naam hebt laten zetten. Dit hoeft dus niet per ce de dag te zijn dat hij op kenteken is gezet.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht op 30 september afgelopen jaar een nieuwe auto... na ca 14 dagen kreeg ik bericht dat ik het nieuwe bedrag moest betalen. , een een dag later stond het resterende bedrag van de oude auto weer op de bank. Je kan dit niet met elkaar verrekenen... de berekening was wel correct.

Je moet wel zelf bellen met de belastingdienst om per jaar te kunnen betalen. Blijkbaar doen ze dat nioet automatisch... ik betaal liever per jaar, want dat is goedkoper, en bovendien betaal je dan ook geen vermogenbelasting over dat bedrag... Je moet op de kleintjes letten ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel betaalde belasting voor de oude auto word netjes verrekend met de nieuw verschuldigde belasting.

Hoef je zelf niets voor te doen als je een vrijwarings-bewijs hebt voor je oude auto en je nieuwe auto op je naam staat.

 

Nou, bij mij werd het echt niet verrekend... ik kreeg iets meer dan 600 euro terug van de oude diesel, en moest ca 400 euro betalen voor de nieuwe Škoda...

Maar dat maakt op zich helemaal niets uit... als ze het niet verrekenen is het zelfs makkelijker na te rekenen of alles klopt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...