Ga naar inhoud


VU Duo + VTI + Dolby Surround?


Hoax

Aanbevolen berichten

Ik heb VTI (laatste officiele versie geloof ik) en wou vanacht een Dolby Surround set aansluiten. Ik had een toslink kabel in mijn playstation 3 zitten voor Dolby, deze heb ik er toen uit gehaald en in de VU Duo gestoken maar kreeg geen geluid en ook kan ik nergens een optie vinden om bijv audio naar de digital of optical outputs te routen. Heb met de paar opties die available waren in het A/V menu zitten testen maar zonder enig resultaat. Weet iemand hoe ik dit aan de praat zou moeten krijgen?

 

- Offtopic -

 

Zijn er ook hubjes voor toslink zodat je meerdere aparaten kan samenvoegen voordat ze de dolby decoder ingaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

heb je toevallig de dolby downmix aan staan? Als je dat doet dan komt er geen dolby mee via hdmi, en ik meen ook niet via toslink. Check het even door de audio button te drukken en dan de rode toets om dolby downmix uit te zetten. Zet dan ook dts downmix even uit, en dan zou het volgens mij moeten werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik overigens vreemd vind, is dat je niet kan kiezen per uitgang wat ermee moet gebeuren.

Zo zou ik graag op de optical-out de downmix uit willen hebben, maar op de HDMI-out de downmix aan. Maar die mogelijkheid heb ik nog nergens gevonden.

DTS downmix kan je overigens alleen uitzetten als er daadwerkelijk een DTS-spoor meegeleverd wordt (geldt ook voor Dolby, maar dat zit op veel zenders er al op).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat is niet waar. Je kan de downmix uit of aanzetten wanneer je maar wilt. Uiteraard zie of hoor je niets gebeuren, maar het verzetten kan je doen wanneer je wil. Ik denk niet dat het technisch mogelijk is om op de ene het aan en de andere uit te hebben.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...