houara Geplaatst: 27 maart 2012 Geplaatst: 27 maart 2012 Ik heb twee schotelantenne: 1. vast om nilesat te kunnen ontvangen; 2. Draaibaar voor ander satellieten. Mijn doel is om een switch te gebruiken om te kunnen genieten van Nilesat en de rest van de zenders die ik via mijn tweede ( draaibaar) schotelantennen binnen krijg. Het resultaat is: ik ontvang Nilesat, en de rest niet. Ik heb een dreambox 500s. Ingesteld: Many satellites via diseqc rotor Zie foto's: switch; vast - en draaibaar schotelantenne. Graag reactie hierover. 1
houara Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 nog geen reactie? Ik voel me in de steek gelaten :cry:
satencom Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Nilesat diseqc modus 1.0 diseqc commando AA Motor diseqc modus 1.2 diseqc commando AB Draait de motor wel zonder de switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 diseqc rotor en vaste nilesat moeten die dan niet een uncommitted switch ertussen krijgen en geen sab(beltje)? Compulsion Röyksopp
houara Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Mijn doel is bereikt. Ik heb de volgende advies van iemand gekregen en het was vandaag kassa: instelling. ga naar setup- service zoeken-satelietconfiguratie. kies nu de afwijkende configuratie. we gaan nu eerst voor de vaste schotel: bv astra, zoek astra op in dit sateliet lijstje met (pijltje up- down) van je ab ga dan pijltje (links rechts) op lnb staan. die staan van alle satelieten op 0, kies astra en dan (ok knop ab). je bent nu in menu lnb configuratie. je ziet daar sat/lnb mapping lnb 0 ga daar op staan en weer (ok). kies nu uit dat lijstje lnb 1 (ok). ga nu blauwe knop volgende pagina en stel het volgende in dit alles weer met (pijltjes,ok) van je ab. 1 toneburst--------------geen. 2 diseqc modus---------version1.0 3 diseqc parameter-----a/a. nu opslaan groene knop.en je bent nu weer in het menu afwijkende configuratie. draaibare schotel: ga weer naar lnb 0 van een sateliet bv hotbird maakt niet uit welke. weer (ok) niets instellen nu, alle satelieten staan nu op lnb 0 behalve astra gewoon blauwe knop volgende pagina. dan weer instellen (ab). 1 toneburst-------------geen 2 diseqc modus--------version 1.2 (als het goed is staat er al) 3 diseqc parameter---b/b. 4 diseqc repeats------geen. 5 uncommitted switch-geen. nu opslaan groene knop. en je bent weer in afwijkende configuratie kies daar nogmaals voor groene knop opslaan. klaar.
Kowalski Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 (aangepast) Nu vraag ik me toch af hoe je dit werkend hebt gekregen. De enige mij bekende configuratie voor een rotor en vaste schotel, is met een uncommitted switch zoals in dit draadje: Instellingen Dreambox bij vast en draaibare schotel Hoe heb je de DiSEqC switch aangesloten, zou je eens een plaatje willen posten? Het kan voor anderen ook interessant zijn. 2 april 2012 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
houara Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Het werkt perfect met mijn goedkoop switch SAB. Ik kreeg de afgelopen dagen het volgende advies: 1 e satelliet winkel: De enige verantwoorde manier om het te laten werken is de diseqc switch tussen de motor en de lnb's in te zetten. Iedere andere manier zorgt of voor een defecte switch, of geen ontvangst meer. Een diseqc switch is niet in staat het vermogen die nodig is om de motor te laten draaien door te laten, hij gaat gegarandeerd stuk. Een dreambox 500 s is trouwens een drama in combinatie met een rotor. U zou een instelling moeten maken met diseqc 1.1 in combinatie met diseqc 1.2 (rotor) of usuals. Het betrouwbaar laten werken zal een behoorlijk probleem worden. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een uncommitted switch aanschaffen van Spaun. Deze zijn traag maar wel in staat e.e.a. te schakelen. Het is alleen wel een crime het in te stellen en stabiel te krijgen met een dreambox 500 s. 2e satelliet winkel: Je moet een duur switch kopen en het zou alleen maar in combinatie met Triax schotelantenne werken. ANDERS NIET. Toen dacht, misschien moet ik een duur uncommitted swicht gaan kopen. Tegelijkertijd ik heb de hoop niet opgegeven en het resultaat was ideaal. Heel simpel: van de ontvanger gaat de kabel naar de switch SAB. Op de switch SAB zie je een gat voor de kabel die vanuit de ontvanger komt; van de switch SAB gaat een kabel naar de motor (normaal de plek voor de kabel die vanuit de ontvanger komt); van de motor gaat een kabel naar de Lnb; van de vaste schotelantenne gaat een kabel naar de switch. Vergeet niet de juiste instellingen te gebruiken. Dit was het.
Kowalski Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Dank je voor de uitleg, goed om te weten. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen