Ga naar inhoud

Wat kan ik met mijn Vu+ nog, buiten gewoon sateliet kijken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien is het wel interessant om eens een opsomming te maken: wat doen jullie nog, buiten enkel gewoon satelliet te kijken met je vu+, welke plugins gebruik je en wat kunnen ze?

Ik gebruik de vu+ solo:

- ondertitels downloaden zodat ik films van niet-nederlandse kanalen toch met nederlandstalige ondertiteling heb

- via mijn android-telefoon het toestel bedienen (dreamdroid) en opnames plannen, eender waar je bent

- via mjjn android telefoon de schotel uitrichten (dreamfinder)

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Geplaatst: (aangepast)

http://www.sat4all.c...-met-een-vuduo/

al eens doorgelezen?

@all, Heb je aanvullingen, stuur dan een prive bericht naar wiz. En dat we gelijksoortige receivers kennen zoals de et9000 en de dreambox series weten we natuurlijk.

Dit topic moet de potentiele gebruiker / koper van een satelliet receiver natuurlijk allereerst "enkele vraagjes" beantwoorden die hij allemaal kan gaan ontdekken als hij eenmaal besloten heeft de VU+ DUO te kopen.

met vriendelijke groet

Tonskidutch

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb nu mijn ultimo een tijdje. Ik ben al sat kijker vanaf de jaren 79/80 vorige eeuw. Nu deze. Toch loop ook ik nu weleens tegen problemen aan. Bij mijn eyos/arion kon ik 4 tot 8 programma's opnemen, diegene die niet ongekodeerd op de schijf stonden werden s'nachts gedecodeerd. Hoe werkt dit bij deze? Hoeveel programma's kan ik opnemen. Hoe kan ik gecodeerd of ongecodeerd zien. en dan hebben ze het over softcam. Ik heb al een gedownload maar hoe nu verder. als ik mijn kaart in een gewone gleuf stop...gebeurt er niets. Ik weet ook wel dat het veel vragen zijn....je moet het allemaal maar snappen en begrijpen. Heb ik spijt ...NEEN. Een zeer goed perfect beeld. Je kunt hem niet instellen op 1080(alleen 720) maar hij geeft het wel weer, dus dat is ook goed.

Ik heb een pannasonic plasma 50 inch tv met satelliet tuner intern. Maar het beeld doet er niet voor onder. Wat dat betreft :P Maar als je PLI sotware niet gewend bent en ik dacht eerst nog wel: peuleschilletje maar het is weleens :mad:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:
Hoeveel programma's kan ik opnemen.

het forum staat er vol van, 4 maximaal wegens de nieuwe beperkingen van CanalDIGITAAL

eyos/arion kon ik 4 tot 8 programma's opnemen, diegene die niet ongekodeerd op de schijf stonden werden s'nachts gedecodeerd.

dat principe werkt dus niet en nu dus ook niet meer (probeer het maar eens) oByte

> basis met smartcard Paytv

> softcam downloaden + softcam config downloaden

> softcam actief maken in het softcam menu

makkelijker is het niet, maar ook niet moeilijker :P

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tonskidutch: Hoe kan dat dan met die 4 programma's wat ik heb de arion boven staan en daar werkt het wel mee. Zal wel in de software zitten. Vreemd is het dat een eycos of arion een hele transponder konder opnemen, daar bedoel ik mee: als er 4 zenders op een transponder zitten en je hebt 2 tuners dan kon je 8 porgram's opnemen.

In de ultimate zitten 2 tuners en ik denk eraan om de derde erbij te zetten.

Dat andere met die kaarten ga ik proberen. Natuurlijk is alles nieuw en mijn beperking in het nieuwe kom ik nu wel tegen, maar ben niet te beroerd om te vragen, schaam mij er niet voor en leren is gedragsverandering plus kennis.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Tonskidutch: Hoe kan dat dan met die 4 programma's wat ik heb de arion boven staan en daar werkt het wel mee.

ik begrijp uw stelling maar het is dan ook zo, momenteel, dat het nu een voordeel is een receiver te hebben die de stream opneemt en die opname pas achteraf decodeerd waarmede de I4A methodiek van de kaart even kortstondig wordt gebypassed.

de VU of Dreambox of Et9000 (enigma2 machientjes dus) decoderen dus direct tijdens het opnemen en daarmee is het dus onmogelijk geworden sinds de introductie van I4A om meer dan 4 opnames " transponder en SID " onafhankelijke te maken (let wel op één abonnement kaart)

(je kunt de anti-card-share maatregels er over nalezen)

de Ultimo kan als trio receiver drie tuners voor dvb-s2 hebben ingebouwd > dus maximaal 3 onafhankelijke zenders opnemen

met als extra, indien we per ingebouwde tuner op dezelfde transponder zitten één extra zender

de Ultimo is bij u nu zoals u schrijft een twin dvb-s2 receiver... > die decodeerd dus maximaal 2x2 opnames gerelateerd aan CPU snelheid en softcam op de harddisc probleemloos.

twin > 2 maal dvb-s2 tuner = 2x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender)

trio > 3 maal dvb-s2 tuner = 2x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender)

trio > 3 maal dvb-s2 tuner = 3x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender + passend FTA zenders anders dan dezelfde canal digitaal transponder)

hopelijk heb ik het duidelijk genoeg beschreven.

ciao

• Like 1

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

ik begrijp uw stelling maar het is dan ook zo, momenteel, dat het nu een voordeel is een receiver te hebben die de stream opneemt en die opname pas achteraf decodeerd waarmede de I4A methodiek van de kaart even kortstondig wordt gebypassed.

de VU of Dreambox of Et9000 (enigma2 machientjes dus) decoderen dus direct tijdens het opnemen en daarmee is het dus onmogelijk geworden sinds de introductie van I4A om meer dan 4 opnames " transponder en SID " onafhankelijke te maken (let wel op één abonnement kaart)

(je kunt de anti-card-share maatregels er over nalezen)

de Ultimo kan als trio receiver drie tuners voor dvb-s2 hebben ingebouwd > dus maximaal 3 onafhankelijke zenders opnemen

met als extra, indien we per ingebouwde tuner op dezelfde transponder zitten één extra zender

de Ultimo is bij u nu zoals u schrijft een twin dvb-s2 receiver... > die decodeerd dus maximaal 2x2 opnames gerelateerd aan CPU snelheid en softcam op de harddisc probleemloos.

twin > 2 maal dvb-s2 tuner = 2x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender)

trio > 3 maal dvb-s2 tuner = 2x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender)

trio > 3 maal dvb-s2 tuner = 3x2 opnames indien de zenders op de juiste transponder liggen (met canal digitaal kaart en zender + passend FTA zenders anders dan dezelfde canal digitaal transponder)

hopelijk heb ik het duidelijk genoeg beschreven.

ciao

De ET9000 kan ook gewoon gecodeerd opnemen en later afspelen!! Dus dit zit niet vast aan de maximaal 4 kanalen.

Ik weet niet wat je bedoelt dat je per stream maar maximaal 2 kanalen kan opnemen. Op de ET9000 kan je probleemloos 7 kanalen van 1 transponder opnemen.

Misschien hebben ze dit beperking alleen in de VU+ toegevoegd als ook op de dmm meer dan 2 kanalen per transponder gewoon mogelijk is.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

op vu ook gewoon mogelijk

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

Ik begrijp het allemaal. En natuurlijk begrijp ik ook wel dat er ooit eens maatregelen worden genomen om iets tegen te gaan. Nogmaals ik vind het een perfecte machine, maar dan mis ik wel: de opname mogelijkheid van zenders die gecodeerd op de hardeschijf en nadien(s'nachts) gedecodeerd worden. Is dit dan software matig niet aan te passen.

Van Linkey en roymar: twee personen die iets tegenstrijdigs zeggen. Niet dat ik deze niet geloof, ieder heeft zijn/haar ondervinding en ik moet het allemaal nog uitzoeken. Wat ik wel heb gevonden is dat iets in de software stond dat een opname voor ging. nu dit heb ik direct maar veranderd en op nee gezet.

Langzaam kom ik er wel uit, met een beetje hulp hier en daar. Maar ik moet eerlijk toegeven....ik dacht dat het een fluitje van een cent was :grin: maar daar ging ik wel even mooi de boot mee in :mad:

Geplaatst:

De ET9000 kan ook gewoon gecodeerd opnemen en later afspelen!! Dus dit zit niet vast aan de maximaal 4 kanalen.

Ik weet niet wat je bedoelt dat je per stream maar maximaal 2 kanalen kan opnemen. Op de ET9000 kan je probleemloos 7 kanalen van 1 transponder opnemen.

Misschien hebben ze dit beperking alleen in de VU+ toegevoegd als ook op de dmm meer dan 2 kanalen per transponder gewoon mogelijk is.

begrijp je het wat ik probeerde over te brengen of begrijp ik er niets meer van.

- single tuner kan opnemen en iets anders terzelfder tijd live bekijken ALS het op dezelfde transponder horizontaal / of / vertikaal ligt

/ hoeveel zenders liggen op hetzelfde transpondertje met dezelfde polariteit?

/ oké dus die moeten we eigenlijk ook kunnen bekijken en of kunnen opnemen? test dat maar eens met een instant recording. rode opname knop!

/ zap maar eens tijdens er een opname loopt, dus zie grijze (niet beschikbare zenders) en wit heldere zenders die je kunt kiezen om erheen te zappen

/ een en ander is ook per epg timer te regelen als je de zendertjes en hun transponders kent <<<<<<<<<<<<<<<< ga je echter tussentijds zappen, oei dan heb je niet die hoeveelheden 7 op 1 maar hetgeen ik schrijf 2 op1 (denk er nog maar eens over.... waarom men meerdere tuners in zo'n kassie stopt.

a) enkel als de SID's uw kaart niet overbelasten

B) enkel als uw receiver zo'n demuxing en bitrates aan kan > dus CPU en geheugen is snel genoeg

c) we spreken over opnemen en kijken met een ingebouwde HDD

d) we spreken over een abonnement kaart van de meest gebruikte nederlandse paytv provider Canal Digitaal (het geldt deels ook bij TVV)

klavervier, ik beperk me tot wat ik met goed fatsoen kan aanbevelen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

En daar doe ik het eerst mee. Want het direct van mij overbelasten geeft aleen maar ergernis en dat wil ik niet. Het is mij geheel duidelijk. Het gaat mij ook niet om zoveel opnames. Ik denk dat moeders eerder films opneemt voor de kleinkinderen. En dat lukt tot dusver al aardig en terug kijken ook.

Als je een softcam gebruikt, de kaart met de chip naar beneden in de gleuf steken.

Met http://ipUltimo:16001 in je internet explorer kun je gegevens ven je softcam bekijken, of de kaart wordt gezien. (ipUltimo is het ip adres van je Ultimo, zoals bij mij: http://192.168.1.43:16001/ ).

Veel plezier met je nieuwe Ultimo,

Dolf.

aangepast door Dolf

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

Dank uw wel voor de info Dolf Ook hier kan ik wel iets mee. Kijk het is gewoon dat een mens alles wil uit proberen. Ik gebruik normaliter gewoon een aston 2.25 ci moduul. Deze werkt perfect. Maar je leest iets en dan wil ik het ook weleens uit proberen. Toch?

Geplaatst:

Dank uw wel voor de info Dolf Ook hier kan ik wel iets mee. Kijk het is gewoon dat een mens alles wil uit proberen. Ik gebruik normaliter gewoon een aston 2.25 ci moduul. Deze werkt perfect. Maar je leest iets en dan wil ik het ook weleens uit proberen. Toch?

En toch gaat een softcam beter werken, die kan meerdere programma's tegelijk verwerken.

Normaal gesproken is het CCcam downloaden van uit het menu van je Ultimo, en heb je binnen 30 sec beeld, wel het kaartje op de kop in de Ultimo.

Die Aston module heb ik ook nog liggen, overgehouden van mijn Topfield, als backup, maar de afgelopen 2,5 jaar niet gebruikt.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...