Ga naar inhoud


Antenne Wizard altijd betrouwbaar?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Vanmorgen installeerde ik bij iemand Digitenne.

 

Na installatie bleek alles goed te werken.... Maar!

 

 

Via de "antenne wizard" stel ik Friesland in. Echter omdat er nu bepaalde weersomstandigheden zijn pakt hij RTV Oost en Gelderland ook. De ontvanger ziet RTV Oost als sterkste aan. Dus zet hij op het voorkeuze kanaal RTV Oost neer en neemt hij Nederland 1, 2 en 3 vanuit Overijssel.

 

Maar dat is natuurlijk niet blijvend omdat door het weer dergelijke zenders veel groter bereik hebben. Ook pakte hij Duitsland mee, ZDF Info Phoenix en nog een aantal, waren vrij te ontvangen.

 

Echter Leeuwarden is normaliter sterker, maar door dit weer dus niet. Vervolgens was mijn oplossing om de zenders maar handmatig te gaan selecteren zodat hij Leeuwarden zeker weten pakt. De antenne wizard is erg handig maar niet altijd! Verder wilde ik RTV Noord toevoegen aan het pakket. Vervolgens ging de Rebox RTV Noord inruilen voor Omrop Fryslân. Echter dat was niet de bedoeling. Na fabriek herstel nogmaals geprobeerd en toen zette hij RTV Noord netjes op kanaal 1000 neer. De Duitse zenders maar weer gewist omdat je die niet zo vaak zult ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht werkt het in de ogen van de "K"PN wel goed. Echter als ik Friesland selecteer en hij pakt de zenders van Zwolle die op dat moment sterker zijn dan heb je de volgende dag geen beeld meer omdat die kanalen niet meer te ontvangen zijn. Dat vind jij goed werken?

 

De antenne Wizzard gaat gelijk wanneer je Friesland selecteert naar kanaal 32. Maar als hij andere mux tegen komt die sterker is dan zet hij die in. Dus heb je op kanaal 22 RTV Oost. Door de antenne wizzart te skippen en alle kanalen handmatig in te stellen van Leeuwarden werkt het wel goed gelukkig.

 

Hoe werkt het volgens jouw dan Edje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat KPN en iedere aanbieder wil is dat je ALTIJD de best mogelijke ontvangst hebt. Gewoon waar de kwaliteit beter van is, die krijg je voorgeschoteld.

De antennewizard is een hulp voor de eerste start om een goede antennepositie te bepalen.

Meestal is de regio met de beste kwaliteit (hoeft niet de sterkste te zijn) ook je eigen regio, maar dat is dus niet altijd zo.

 

En als er net tijden het scannen goede condities zijn zodat verder gelegen zenders beter doorkomen, tja daar is weinig anders aan te doen dan nog een keer te scannen.

In principe heb je na een scan met de antenne wizard altijd de zenders met de beste kwaliteit in je lijstje.

 

Als je regio wilt wijzigen, vervang je beter alleen de regio en niet Ned. 1,2 en 3. Dit doe je door plaats 22 te verwijderen en dan de regio te scannen die je op 22 wilt hebben.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed ik heb ze handmatig alle kanalen gehaald uit www.radio-tv-nederland.nl en nu werkt het goed. De antenne zit zo hoog dat hij met Zwolle vriendjes wil zijn. Wel grappig.

 

Weet iemand ook via welke kanaal de activatie verloopt? Ik vermoed op ieder gecodeerde zender? Bij Canal Digitaal is dat SBS6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...