Ga naar inhoud


Lezers schrijven Consumentenbond: Zelf pakket samenstellen


rolandroland

Aanbevolen berichten

In de Consumentengids van April 2012 staat op pagina 23 het volgende:

 

TV-pakket

 

Waarom kunnen klanten van tv-aanbieders niet zelf een pakket van zenders samenstellen en daarvoor betalen? Ik heb zelf een uitgebreid pakket, maar naar bijna driekwart van de aageboden zenders kijk ik nooit.

 

Wij antwoorden Volgens de huidige mediawet zijn providers verplicht in het basispakket 15 zenders op te nemen, waarvan er 7 met name zijn genoemd.

Technisch gezien is het bij digitale televisie geen probleem om de consument alleen de zenders te laten ontvangen die hij wil en een bedrag per zender te rekenen, maar blijkbaar is dit model voor providers en zenders commercieel niet of minder interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben ook voorstander van,want naar commerciële zenders kijk ik niet --> teveel reclame.

maar ja,is die wet ergens online te lezen,dat er minimum 15 zenders moeten zitten in het basis pakket?

misschien moet die dringend worden aangepast,door de ontwikkeling van digitale tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden hebben een aantal kabelnetten dit ook... Je hebt een standaardpakket met de zweedse zenders, publiek en commercieel... en dan kan je 4, 6 of 8 zenders 'toevoegen' uit een lijst. Voor mij zou het standaardpakket met 4 extra zenders prima zijn... dan betaal je minder dan wat ik nu via Canaldigital betaal... wil je echter 'alle' zenders uit eenb pakket, dan is het inderdaad duurder als je dat per zender gaat samenstellen.

Ik vind het echter vreselijk dat ik zou moeteb gaan betalen voor al dat MTV-gedoe en zenders als discovery, nat.geographic en History.... om 100 kr extra per maand neer te tellen voor 3 extra zenders die ik 'echt' graag wil hebben gaat mij te ver, dus doe ik het niet. Zouden ze me laten kiezen zouden ze dus wat meer verdienen dan nu het geval was... en ik als klant zou tevreden zijn. Maar goed, wie weet komt het ooit nog wel eens via de satelliet.

 

Wat ik overigens ook niet begrijp is dat je met een Zweeds satelliet abonnement NIET naar de Deense en Noorse publieke omroep mag kijken, terwijl je het wel mag als je via hetzelfde bedrijf een kabel abonnement neemt..... vreemd!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...