Ga naar inhoud


IR Extender voor DM500HD


spoornie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox DM500HD in een kastje staan met het klepje dicht. Daarvoor heb ik een Draadloze Marmitek Powermid XS gekocht om het IR signaal te verlengen naar de Dreambox. Dit werkte nogal "laggy". Het lijkt wel alsof het signaal niet altijd aan komt. Omdat ik dacht dat dit kwam omdat het IR signaal draadloos werd verzonden en daar misschien een vertraging in zat heb ik een nieuwe Marmitek Invisible Control 6 gekocht om bedraad het signaal te verlengen dmv een IR oogje. Helaas hetzelfde resultaat.

 

Overigens werken alle andere apparaten welke aangesloten zijn op de Marmitek zonder problemen. Maar kan niet uitstaan dat ik het niet goed werkend krijg met de DM500HD!

 

Zoeken op het internet leert mij dat er in het verleden wel meer problemen zijn geweest met voornamelijk de DM800.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee misschien helpen? Kan het ook nog aan de software liggen? Ik heb de laatste beta van PLI er op staan (Enigma2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom doe je het klepje van je kastje niet gewoon open?Heb je ook geen probleem meer?Ik denk maar zo waarom makkelijk doen als het moeilijk kan! Ja toch?

Ik begrijp jouw input niet helemaal eerlijk gezegd.

 

 

Hoi Spoornie,

 

ik heb hetzelfde probleem.

 

Volgens mij komt het omdat Dream een wat hogere frequentie gebruikt waar Marmitek wat meer problemen mee heeft.

 

Mvg

Bedankt voor je reactie. Zou het veranderen van de dreambox software dit kunnen verbeteren denk je?

 

Werkt het bij jou wel enigszins? Het is bij mij dusdanig laggy dat het niet werkbaar is eigenlijk.

 

Zijn er wel andere IR extenders die 100% werken voor de DM 500 HD? Ik kan er zo weinig over vinden.

 

Edit: Ik heb Marmitek ook even gemaild, eens kijken of zij er wat over kunnen zeggen.

aangepast door spoornie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikt de marimtek powermid xl in combinatie met de dm8000 (openpli 2.0) en dat werkt voortreffelijk.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bekend probleem van de 500hd dat er slecht gereageerd kan worden op de infrarood. Eeen folie plakken op het oogje van de dreambox zou heel goed kunnen werken; ik heb er in ieder geval vrijwel geen last meer van.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/305168-dm500hd-dreambox-remote-werkt-niet-als-ik-philips-tv-aanzet/page__view__findpost__p__1950150

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikt de marimtek powermid xl in combinatie met de dm8000 (openpli 2.0) en dat werkt voortreffelijk.

Bedankt voor je reactie. Misschien dat de powermid xl of dm8000 toch anders met IR omgaan. Ik heb ook nog even andere images geprobeerd gisteren maar dat heeft ook niet geholpen.

 

 

Het is een bekend probleem van de 500hd dat er slecht gereageerd kan worden op de infrarood. Eeen folie plakken op het oogje van de dreambox zou heel goed kunnen werken; ik heb er in ieder geval vrijwel geen last meer van.

 

http://www.sat4all.c...ost__p__1950150

Ik had jullie forum al doorgezocht en dit topic al gezien inderdaad. Het IR signaal zonder extender word bij mij wel goed ontvangen. En ik heb geen last van straling van een TV oid. Echter om alles uit te sluiten heb ik gisteren een antistatische folie ervoor gehouden maar helaas, geen verbetering.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Weten jullie een IR extender die wel goed functioneert met de hoge IR frequenties van de DM500HD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb contact opgenomen met Marmitek en zij zijn er van overtuigd dat het niet te maken kon hebben met de hogere frequenties. Om uit te sluiten dat mijn apparaatje kapot is mocht ik hem terugsturen. Dat heb ik dus nu gedaan. Ik zal binnenkort wel een nieuwe toegestuurd krijgen.

 

Na (weer) zoeken op internet kom ik dingen tegen zoals dat de DM500HD wellicht een ander IR protocol gebruikt, namelijk TWIRP. Als ik hier op zoek kom ik ook nergens op uit.

 

Ook heb ik even bij Dream Media gepost. Maar als daar ook niets uitkomt geef ik het maar op.

 

Ik ben zelfs bereid om het (twirp) IR oogje te vervangen door een traditioneel IR oogje maar ook daar is weinig over te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden ook getracht om de IR via een Marmitec megavideo 55 af te werken.

Dat werkte nooit echt lekker; heb daarna alleen de UHF-modulator functie hiervan gebruikt - met veel plezier, die is gewoon prima.

 

Uiteindelijk heb ik er een goedkope Philips set bijgekocht (via marktplaats voor 15 euro) en geen problemen meer.

De gevoeligheid van de Dreambox blijft wel een zwak iets; met de 7020 vroeger had ik nooit een probleem, maar de E2-boxen lijken minder gevoelig.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was voor de 800HD en ook voor de 8000, maar dat gaf waarschijnlijk dezelfde problemen als je nu zelf hebt.

 

Ik zal vanavond wel eens kijken, welk type ik heb; ik heb 'm nu namelijk op zolder staan.

Ik heb nu een antennekabel doorgetrokken en de kleine 800 boven gezet; zo geeft het op de 42'' boven ook een strakker beeld.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link van mereltje is ook interessant...

Mooi ding; op de laatste pagina van die thread is een link naar een bedrijf opgenomen die die usb-apparaatjes verkoopt.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...