Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Die dertig jaar is een gok, ding komt uit de '80rs

Nee, niet van gaas.

Polyester en vrij zwaar.

De mount kan een tornado overleven volgens mij.

En wegdoen?

Nee, nooit.

Geplaatst:

Dan zal het wel een Sonim SSA120 offset antenne zijn uit 1986, heb hier nog een folder van.

Gemaakt volgens folder van glasvezel verstrekte hoogwaardige kunststof.

Kan me nog de demonstratie herinneren, In die tijd gaf de "geringe" afmeting nog spikes in beeld (ECS1).

Maar denk dat je er voor de Engelse toekomst rooskleurig bij zit.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Ik heb mijn Echostar schotel uit 1986 ook nog steeds in de tuin staan. Draaibaar :)

Ik keek voordat de Astra 19gr oost er kwam, voornamelijk naar de Eutelsat op 13 graden oost... als ik het me goed herinner kwam de astra een jaar later...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik hoop dat ik met de Multytenne in Twente beeld blijf houden..! Regenreserve vind ik niet zoooo spannend, als het met normaal weer maar functioneert. Ik haal nu op Astra 1 ~15dB op een DM7020 en dat doet Astra 1N nu ook (Ietsje meer zelfs nog).

Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen!

Geplaatst:

Ik heb mijn Echostar schotel uit 1986 ook nog steeds in de tuin staan. Draaibaar :)

IK had mijn eerste installatie ook in '86 een maspro offset schotel 1,2 meter

vooral kijken naar ecs 13 oost en 27,5 west voor de engelse zenders en cnn life uit

atlanta met 3 radio kanalen

Toen was ook ieder db'tja er uit peuteren toen zenden ze met veel minder vermogen als nu

Bij de smit een constructie laten lassen om een polar mount te maken toen kon

ik vanuit de stoel draaien tussen 50 west en 70 oost ,op 70 oost zaten alle duitse zenders

Geplaatst:

Dan zal het wel een Sonim SSA120 offset antenne zijn uit 1986, heb hier nog een folder van.

Gemaakt volgens folder van glasvezel verstrekte hoogwaardige kunststof.

Kan me nog de demonstratie herinneren, In die tijd gaf de "geringe" afmeting nog spikes in beeld (ECS1).

Maar denk dat je er voor de Engelse toekomst rooskleurig bij zit.

Ik zal eens kijken, ding staat in de schuur.

Ik woon al lang niet meer waar ik vroegah woonde.

Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

Geplaatst:

Ik woon in weener,vlak bij nieuweschans.Ik heb net een nieuwe technisat schotel van 45cm.Het beeld van engeland is zeer goed.De gemiddelde sterkte is 85% ,zelfs bij regen is hij nog 65%.Ik denk dat het ook gewoon bangmakerij is om de mensen maar aan te sporen een grotere schotel te kopen.Ik ben er niet echt bang voor.

Geplaatst:

Ik zou me niet druk maken die spot beams zijn echt niet zo

plaats gebonden denk aan de natuurkunde wetten

openings hoek schotel en schotel diameter op de sat

de afbuiging radio signaal door magneetveld aarde (die niet stabiel is)

breking radiosignaal atmosfeer

Geplaatst:

Nou Pukje, als je bent overgeleverd door de afbuiging van het signaal door een niet stabiel magneetveld van de aarde en de breking in de atmosfeer, dan wens ik je veel kijkplezier. Dan zul je vaker geen beeld hebben dan wel. Dan moet je wel aan je bloeddruk denken van ergernis en vast een hoop pillen bij de dokter gaan halen.

Geplaatst: (aangepast)

in de tijden jaren '80 hebben we daar serieus rekening

mee te houden zelfs signaal verschil bij licht en donker

en met koud ijs de lnb afkoelen om 0,5db meer s/n te krijgen

genoeg nieuw leesvoer voor jou te vinden

aangepast door pukje
Geplaatst:

Natuurlijk Pukje weet ik er alles van dat natuurverschijnselen radiogolven behoorlijk kunnen beïnvloeden. Ik zit zelf al meer dan 45 jaar in het vak van TV-ontvangst en kreeg vroeger met mijn gigantische ontvangstinstallatie zelfs de Russische en Italiaanse TV-zenders in Nederland binnen maar als je heden ten dagen een ontvangstinstallatie hebt waarbij je van weercondities en veranderingen in de magnetische atmosfeer afhankelijk bent, ben je toch echt verkeert bezig.

Geplaatst:

Het is echt verkeerd bezig, niet verkeert bezig ;)

Ben blij dat ik mag profiteren van zoveel jaar expertise. Ik kan als goed lezer beslist de individuele bijdrages op waarde schatten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...