Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net van de week een Triax TD 78 opgebouwd met 4 single ALPS LNB's.

Deze geeft ongeveer 1 dB meer signaal per positie als de BiSatellite met twin ALPS.

Sat BiSat TD78

-----------------------------------------------

A1 13,3 14,3

A2 13,4 14,7

A3 14,1 14,2

HB 12,4 10,2

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo Snoopy

Hoe heb jij de lnb’s op de Triax 78 afgesteld?

Heb je dat individueel op maximale signaalkwaliteit gedaan m.b.v. de satmeter of via je beeldscherm en tuner die je naast de Triax had staan of via de beschrijving van Connexxion.

Geplaatst:

Ja, de waardes die @Snoopy laat zien komen me onwaarschijnlijk voor.

De Triax is een schotel die gemaakt is voor één zuiver brandpunt, de Visiosat Bisat voor multiontvangst.

Als de Triax optimaal staat afgesteld, dan moeten de waardes voor de middelste twee satellieten (Astra 1 en 3) de beste signaalkwaliteit geven, die van beide buitenste satellieten (Hotbird en Astra 2) minder.

Bij Snoopy geeft de Astra 2 het meeste van allemaal en de Hotbird het minste van allemaal. Hier speelt volgens mij een afstellingsprobleem.

Geplaatst:

Dan zal het wel een Sonim SSA120 offset antenne zijn uit 1986, heb hier nog een folder van

Ik heb je hier een Pm over gestuurd .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Zie Pm

grtz

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Die dertig jaar is een gok, ding komt uit de '80rs

Nee, niet van gaas.

Polyester en vrij zwaar.

De mount kan een tornado overleven volgens mij.

En wegdoen?

Nee, nooit.

Hallo JimREA ik heb je hierover een Pm gestuurd .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...