Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

zoals u waarschijnlijk vernomen heeft,zal ik een slingbox gebruiken,omdat ik hier geen schotel mag plaatsen :( .maar hoe zit het wettelijk in elkaar?

in het contract staat er dat het signaal niet verdeeld mag zijn,buiten het huis waarop het adres van het contract staat.het systeem,is wel voor privé gebruik,en ik vraag mij af,of er daar controles op gebeuren?bepaalde vormen van scharen zijn ook illegaal,en ik vraag mij af,of dit ook onder dezelfde categorie valt?het is een feite ook een server,maar dan met beelden.

ps:het is puur privé gebruik voor mij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik kan niet verwijzen naar wetten, maar het lijkt mij dat als degene die het contract heeft getekend ook degene is die naar de Slingbox streams kijkt er niets aan de hand is.

Pas wanneer je die streams gaat delen met anderen mensen (zeker als je daar geld voor zou vragen) is het een ander verhaal.

Geplaatst:

Ik kan niet verwijzen naar wetten, maar het lijkt mij dat als degene die het contract heeft getekend ook degene is die naar de Slingbox streams kijkt er niets aan de hand is.

Pas wanneer je die streams gaat delen met anderen mensen (zeker als je daar geld voor zou vragen) is het een ander verhaal.

dit is zeker niet de bedoeling,er zouden wel diverse laptop's en desktop's en in de toekomst tablet en smartphone's gebruikt worden,maar nooit meer dan één tergelijkertijd.ik weet zelf niet of dit kan?

ik vraag mij wel af terloops of deze snelheid op http://www.speedtest.net/result/1861728520.png wel snel genoeg zou zijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

0.68 MB/s wordt haperende pixels kijken ben ik bang..een goede stream zal je met die upload snelheid echt niet kunnen krijgen..om nog maar niet over de HD-streams te beginnen.

Ken verder de Slinkbox niet zo goed (behalve dat ik weet wat het ongeveer is), misschien dat het apparaat de stream wel aanpast aan de beschikbare bandbreedte...in dat geval kun je misschien op een erg lage resolutie vloeiend beeld krijgen.

Geplaatst:

Ben een slingbox ook aan het overwegen.

Heb ook even een speedtest gedaan en die ziet er merkelijk beter uit. Kan ik hiermee goeie HD streams ontvangen ?

post-37533-0-11450700-1333019391_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben er geen expert in, maar ik denk het niet. Je kunt de Bitrate van kanalen van kanalen gewoon zien bij de ontvanger...dat is de data die ook dan ook over je internet verbinding moet via de Slingbox (als het allemaal direct wordt doorgestuurd zonder compressie)...ben bang dat je een zeer goede internetverbinding moet hebben wil je extern HD kunnen kijken via je Slingbox. Binnenshuis wireless streamen over een N-verbinding gaat al niet altijd soepel bij mij..laat staan dat dat over een 1MB internetlijn moet.

Kijk eens naar de grootte van een opname van een uurtje in HD, waarschijnlijk enkele GB's. Dat kan je 1MB lijn nooit bijhouden om in een uur te uploaden..

Maar zoals ik al zei...ken ze Slingbox niet zo, misschien gooit die er on-the-fly een compressie overheen waardoor er meer mogelijk is met minder bandbreedte.

Edit:

Heb even gegoogled en de Slingbox werkt toch inderdaad wel met een compressie. Toch denk ik dat 1MB echt mager is voor een goede stream...maar misschien zijn de ervaringen van Slingbox gebruikers positiever :)

aangepast door jerpsx
Geplaatst:

indien het niet gaat,dan kan ik hem hier misschien gebruiken,deze is hier beter:

http://www.speedtest.net/result/1863653587.png

Geplaatst:

ik gebruik de slingbox solo samen met mn dreambox en telenet HD digibox, werkt perfect op laptop, iphone4 en ipad2 !

leop voor de iphone en de ipad moet je telkens een bedrag van tussen de 25 en 30 euro betalen voor de apps, op pc en laptop gratis maar werkt veel beter op de apple !

werkt perfect met een telenet basic , ook via scarlet met 1 Mb upload.

Voor het bekijken heb je wel minimaal 1,5Mb nodig voor een perfect beeld, ook zappen gaat snel...in functie van je internetverbinding wordt de streaming kwaliteit geregeld, werkt oo goed met 3G maar dan smelt je datalimiet wel met 5M/min !

Geplaatst:

hoe doe je dat 2 decoders met een solo?ik heb nu een dreambox aanhangen,en indien mogelijk zou ik mijn ip ontvanger ook willen aansluiten.ik heb 2 IR ontvangers.hoe kan je dan 2 afstandsbedieningen kiezen?

Geplaatst:

Op streams berust geen copyright of auteursrecht ,kan verwijzen naar de uitspraken van het

europeese hof mbt kijken voetbal in het buitenland

Geplaatst:
Op streams berust geen copyright of auteursrecht ,kan verwijzen naar de uitspraken van het

Hmm..., lijkt me interessant. Het zou dus perfect legaal zijn om een voetbalfeed via de slingbox door te sturen naar vrienden in het buitenland. Weet echter niet of dit mogelijk is. :cool:

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Intressant punt, is dit een recente uitspraak of heeft het alleen betrekking op voetbal. Geldt dit binnen europa of de wereld.

Op de site van BVN wordt in het forum regelamtig de vraag gesteld waarom BVN geen streams aanbied. BVN zend zijn programma's wereldwijd via de satteliet uit maar metname expats die graag wat van de Nederaaldnse televisie willen volgen wonen in stedelijke gebieden waar het plaatsen van een eigen schotel onmogelijk is.

BV geeft steeds als excuses dat zij voor zo'n stream extra auteursrechten moeten betalen en daar het geld niet voor hebben, stoppen met de uitzendingen op de satelliet en de gelden gebruiken voor uitzendingen via internet zien zij ook niet zitten. Volgens BVN zijn er in het buitenland meer Nederlanders met een schotel dan een internet aansluiting iets wat ik betwijfel

Geplaatst:

Ik zal de info weer herposten

het vonnis:

http://eur-lex.europ...8CJ0403:NL:HTML

uitleg rechter over voetbal lees punt 98 en 99

dat tv en radio totaal auteursrechtelijk vrij zijn uitspraak nr 5,6,7 en 8

aan het einde vonnis de bevindingen van rechter lezen

Kort gezegd om auteursrecht geldend te maken moet er sprake zijn van opslag

bij het weergeven via tvdecoder tvtoestel streaming is geen sprake van opslag dus vrij

evt wel sprake van tussenopslag in geheugen maar dat is te kort in tijd om van opslag te spreken

Geplaatst:

je hebt 3 ingangen he, tulp aansluitingen/ RGB en component.

je zet alle decoders boven elkaar , een IR ontvanger bovenaan die naar onder kijkt en een IR ontvanger onderaan die naar de bpvenste IR ontvanger kijkt.

Bij de instellingen selecteer je telkens de decoder met zijn afstandsbediening.

Eenmaal alles ingesteld kan je gewoon switchen tussen je 3 inputs, maar ik heb wel wat problemen met de RGB ingang, deze krijg ik maar niet in kleur, is precies of hij in NTSC blijft staan alhoewel ik PAL kies, een lagere resulutie koiezen helpt wel maar dan is mijn component ingang ook maar op die resolutie...

...en je hebt maar 1 audio ingang, dus je moet audio van de verschillende decoders parallel aansluiten en de niet gebruikte boxen in standby zetten wil je geen audiomix hebben :)

maar werkt wel voortreffelijk, zelfs met een camerabewakingssysteem erop !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen