Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Harddisk goed mounten zie hier voor de funktie in het menu

Kun jij mij vertellen hoe jij je hdd mount na een fresh install van een image. Dus echt de stappen. Want ik heb ook enige problemen met m'n schijf.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb geen plugins geinstalleed. Een kale installatie van 3.3.2 zorgt voor een shutdown. Heel raar.

Ik ga terug naar 3.3.1! Jammer dan dit keer.

Geplaatst:

Kun jij mij vertellen hoe jij je hdd mount na een fresh install van een image. Dus echt de stappen. Want ik heb ook enige problemen met m'n schijf.

Je kunt het automatisch doen dan maakt hij zelf een map aan op je schijf.

je kunt het ook handmatig doen dan kun je zelf de map kiezen of aan maken.

als je dat gedaan hebt moet je even bij Opname paden kijken of daar de juiste map staat waar de opnames in komen anders werkt het niet.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst: (aangepast)

Het probleem van vanzelf uitschakelen lijkt aan cccam 2.3.0 te liggen en niet aan Newnigma2. Cccam 2.3.0 lijkt te interfereren met de tpm van Enigma2 waardoor deze SMCA niet goed kan lezen. Die schakelt dan de box uit. Delayed starten van cccam lost het probleem op. Het is een work arround en dan maar hopen dat het in de volgende versi van cccam opgelst is.

Dit gebeurt trouwens niet op alle dm8000'en maar op sommige. Ik snap zelf net waarom.

aangepast door Neo
Geplaatst:

Ik heb update gedaan naar 3.3.2 tot nu is 5 keer error van groen scherm gekregen, wat is het nu de probleem moet ik terug naar 3.3.1 of heb ik ergens anders probleem me?

Geplaatst:

De DM800 wil niet booten met 3.3.2 hij blijft halverwege staan met Shutdown op het scherm. Iemand een idee. De orgineele versie werkt wel van de Dreambox site. 3.3.2 Maar dan heb ik geen CCAM mogelijkheden.

Hoor het graag

heb ik ook wel eens gehad (ik heb altijd de laatste unstable overigens) gewoon de box opnieuw starten (met aan/uit knop op AB) dan start ie meestal wel goed door. Zo niet, dit gewoon herhalen.

Geplaatst:

Na een heleboel ergernis omdat de externe eSata HD niet te mounten was ben ik maar terug gegaan naar OpenPli, nu werkt alles weer als vanouds. Geen idee waarom maar het niet werkte, maar ik heb geen zin om een halve dag te kl^&^& om een HD weer aan de praat te krijgen.

Na een heleboel ergernis omdat de externe eSata HD niet te mounten was ben ik maar terug gegaan naar OpenPli, nu werkt alles weer als vanouds. Geen idee waarom maar het niet werkte, maar ik heb geen zin om een halve dag te kl^&^& om een HD weer aan de praat te krijgen.

Ik ben het met je eens, als ik ook Newnigma uit probeer kom ik zoveel tegen dat ik denk "he!!waarvoor doe ik dit allemaal" in OpenPli is dat niet nodig daar werkt het gewoon.

Zijn we zo verwend door OpenPli??

aangepast door Loui (K)

Newnigma2 3.3.1 draaide op de boxes van velen van ons voor meer dan een half jaar ZONDER enige poef. Nenigma2 staat bekend voor zijn stabilieit en dat hebben wij hier ook altijd ezien, zie immers overige threads over oudere versies. 3.3.2 is iets kritischer met hardeschijven. Spelen met nieuwe images IS knutselen. Daar moet je van houden. Soms moet je iets aan de knopjes draaien, soms aat het er gesmeerd erin.

Elke image heeft plus en minpunten als je images met elkaar vergelijkt. Uiteindelijk blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak.

aangepast door Neo

Nou ik heb nergens last van met Newnigma2.

maar als ik dus OpenPli er op zet dan heb ik juist problemen.

ik heb het al diverse keren geprobeerd maar krijg elke keer weer die hikje in mijn beeld terug!

Uiteindelijk blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak.

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Nou ik heb nergens last van met Newnigma2.

maar als ik dus OpenPli er op zet dan heb ik juist problemen.

ik heb het al diverse keren geprobeerd maar krijg elke keer weer die hikje in mijn beeld terug!

Uiteindelijk blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak.

Dat is zonder meer een fijt ieder heeft z'n smaak vandaar ook dit forum.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Valt mij nu op dat de Blindscan niet meer werkt.

Krijg groen scherm

Hebben meer hier last van?

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Dat is de vraag, doet hij het dan wel goed.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...