Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
Indien 5 volt voldoende is dan zou ik ook een Molex connector op de print kunnen solderen en de reader met 5 volt vanuit de PC voeden. Of is 5 volt weer te weinig voor een betrouwbare werking?

Dat is te weinig, die 78l05 heeft minimaal 8 volt nodig. En de externe adapter is niet zo kritisch.

Als hij maar niet onderbroken wordt door die gammele stekker.

Goedemorgen,

Ik zie dat je uit Lemmer (of omstreken) komt. Wil de print wel voor je doormeten.

Woon zelf ook in Lemmer.

Als het idd spanningspieken geweest zijn zal je dat niet zo makkelijk kunnen meten.

Wel handig als je een scoop hebt om bijv de oscillator te meten.

Wel cool dat je hem wilt helpen ;)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als het idd spanningspieken geweest zijn zal je dat niet zo makkelijk kunnen meten.

Wel handig als je een scoop hebt om bijv de oscillator te meten.

Wel cool dat je hem wilt helpen ;)

Scope en frequentieteller zijn aanwezig :P

• Moderator
Geplaatst:

Dan komt dat wel goed ;)

Geplaatst: (aangepast)
Ik zie dat je uit Lemmer (of omstreken) komt. Wil de print wel voor je doormeten.

@thabutcher: Ja, sinds een jaartje of tien heb ik Lemmer verruild voor een plekje tussen de weilanden van onze mooie gemeente. Vandaar dat ik op de satelliet aangewezen ben. Heel aardig dat je met je met scope en frequentie teller wilt helpen de print door te meten. Zelf moet ik me met een multimeter uit de bouwmarkt behelpen. Ik kan je even een PM sturen maar in 1e instantie zal ik een degelijke voedingsconnector op de print moeten solderen om een krakkemikkige verbinding voor eens en voor altijd uit te sluiten.

@matchless (of thabutcher): Met een simpele weerstand in de voedingskring moet 12 volt (uit de pc) naar 9 volt te verlagen zijn. Heb je enig idee hoeveel milliampère de reader in bedrijf verbruikt?

aangepast door kwetal

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

@thabutcher: Ja, sinds een jaartje of tien heb ik Lemmer verruild voor een plekje tussen de weilanden van onze mooie gemeente. Vandaar dat ik op de satelliet aangewezen ben. Heel aardig dat je met je met scope en frequentie teller wilt helpen de print door te meten. Zelf moet ik me met een multimeter uit de bouwmarkt behelpen. Ik kan je even een PM sturen maar in 1e instantie zal ik een degelijke voedingsconnector op de print moeten solderen om een krakkemikkige verbinding voor eens en voor altijd uit te sluiten.

@matchless (of thabutcher): Met een simpele weerstand in de voedingskring moet 12 volt (uit de pc) naar 9 volt te verlagen zijn. Heb je enig idee hoeveel milliampère de reader in bedrijf verbruikt?

Je mag de print gewoon voeden met 12V. Er zit een 78l05a op, deze brengt de spanning terug tot een stabiele 5V.

Je kan de 78l05a even doormeten volgens onderstaand plaatje

7805-SO-8.png

Wanneer je de print voed met 12v zal op pin8 12v staan.

op pin1 zal 5v staan ongeacht de aangeboden spanning (iig boven de 8 volt en lager dan 30v)

Mocht dit niet het geval zijn dan is de 78L05a defect.

P.S. Pin1 is aangeduid met een witte stip op de print naast 78l05

aangepast door thabutcher
Geplaatst:
Je mag de print gewoon voeden met 12V. Er zit een 78l05a op, deze brengt de spanning terug tot een stabiele 5V.

Wanneer je de print voed met 12v zal op pin8 12v staan.

op pin1 zal 5v staan ongeacht de aangeboden spanning (iig boven de 8 volt en lager dan 30v)

Klopt! Veel dank voor deze info. Dit weekend zal ik even met de soldeerbout aan de slag. Gelukkig zitten er op de onderkant van de print riante soldeerpunten voor de voedingsconnector. Ideaal voor minder geoefenden. Dus dat moet wel goed komen. Per saldo scheelt deze oplossing ook weer zo'n onhandige losse voeding.

Ik zal hier sowieso even melden hoe het is afgelopen. CD heeft mij inmiddels ook een nieuwe smartcard toegezegd. Ondanks allerlei sombere voorspellingen elders op dit forum is mijn aanvraagformulier binnen redelijke tijd in behandeling genomen. Veel dank voor iedereen die geholpen heeft met het oplossen van dit probleem, in het bijzonder Zilverster, Matchless en thabutcher.

dank, Kwetal

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

ik heb het zelf ook wel gehad met een phoenix programmer toen die groene seca twee kaarten uit kwamen met de zwarte nooit geen probleem maar de groene er in en meteen kapot

kan ook nog wel de blauwe seca1 geweest zijn maar doet er ook niet toe punt is dat toen een bepaalt type kaart op een lagere spanning werkte en de phoenix de kaarten sloopte

ben toen een ander type programmer gaan gebruiken en dat ging wel goed

had toen dus wel met de spanning uit te staan en niet met de mhz

aangepast door rienk

Rienk

• Moderator
Geplaatst:
punt is dat toen een bepaalt type kaart op een lagere spanning werkte en de phoenix de kaarten sloopte

Dat dit ook de reden is geweest lijkt mij onwaarschijnlijk.

Want als de kaart op een lagere spanning zou moeten werken zijn gelijk 99% van de decoders onbruikbaar voor deze kaart.

Zou de kaart dan idd op bijv 3,3 volt werken dan is deze kaart in no time kapot als je hem in een decoder zou stoppen die op 5 volt werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen