Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Viel me op dat hier geen bericht over is!

'Murdochs NDS liet smartcards van concurrent hacken'

Beveiligingsfirma NDS, dat tot voor kort in handen was van Rupert Murdochs News Corporation, zou hackers hebben betaald om de smartcardcodering van concurrent ITV Digital te kraken en de sleutels via het internet te verspreiden.

Hoewel er al langer aanwijzingen zijn dat de firma NDS, die onlangs door News Corp aan Cisco werd verkocht, doelbewust sleutels van het encryptiesysteem ITV Digital heeft gepubliceerd, meldt het BBC-programma Panorama dat er meer bewijzen op tafel zijn gekomen. De reporters spraken onder andere met enkele hackers in de zaak.

De commerciële zender ITV poogde begin 2000 met eigen betaalzenders onder de naam ON Digital te concurreren met Sky, het satellietnetwerk dat in handen is van Rupert Murdoch. Om de content te versleutelen, koos ITV voor een encryptiemethode die door Canal+ was ontwikkeld. Volgens de Fransen was hun encryptieplatform 'onkraakbaar'.

Hackers van smartcards begonnen op cardingfora het systeem van ON Digital te onderzoeken. Volgens de BBC betaalde NDS echter de beheerder van de Britse hackerssite The House of Ill Compute om informatie te leveren over mogelijke hackpogingen op smartcards van Sky, maar NDS zou ook de Duitse hacker Oliver Kömmerling hebben ingehuurd.

Aanvankelijk zou de Duitse hacker de encryptie van Sky-kaarten hebben onderzocht, maar met behulp van de faciliteiten van NDS zou Kömmerling erin zijn geslaagd om via reverse engineering het encryptieproces van Canal+-smartcards te kraken. Hij zou deze opdracht hebben gekregen vanuit de marketingafdeling van NDS. Niet veel later verschenen op een Canadees hackersforum de sleutels waarmee de ON Digital-content gedecodeerd kon worden, volgens Kömmerling direct afgekomstig van NDS.

Niet veel later werd in het Verenigd Koninkrijk op grote schaal gehandeld in illegale smartcards. Mede door de piraterij was ITV in maart 2002 genoodzaakt om de stekker uit zijn betaal-tv-platform te trekken; codewijzigingen bleken niet te werken. NDS werd als schuldige aangewezen voor het laten uitlekken van de sleutels, maar het bedrijf ontkende stelselmatig dat het verantwoordelijk was. Canal+ besloot desondanks NDS aan te klagen, maar nadat Murdoch geld in het Franse bedrijf stak, werd de rechtszaak gestopt.

Volgens Panorama blijkt uit de gesprekken die het in de afgelopen maanden hield met de betrokken hackers en uit onlangs opgedoken e-mailcorrespondentie tussen NDS-medewerkers, dat de firma doelbewust de gekraakte sleutels op grote schaal heeft laten verspreiden. Bovendien zou in Italië een soortgelijke zaak lopen, waarbij NDS hackers betaalde om de encryptie van concurrerenten te kraken.

De Britse toezichthouder Ofcom onderzoekt momenteel of de Murdoch-familie zijn belang in Sky mag behouden. Misschien hebben de onthullingen van Panorama invloed op dit onderzoek. Murdochs News Corporation ligt al langer onder vuur in het Verenigd Koninkrijk vanwege een afluisterschandaal en het betalen van steekpenningen aan overheidsdienaren.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/80941/murdochs-nds-liet-smartcards-van-concurrent-hacken.html

Best grappig hoe NDS/SkyUK, OnDigital heeft kapot gemaakt.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

• Moderator
Geplaatst:

Dan heb je niet goed kekeken..

http://www.sat4all.c...ost__p__2073718

Klopt, maar daar kan je niet erover praten omdat het forum daarvoor niet bedoeld is.

Ik heb net dat programma ook gezien en vond het een zeer interessante uitzending. Ook een snelle shot over het scherm van Lee Gibbins viel me wat op. Daar zag ik (denk ik) een file van CDS staan.

Iig iets van ???-PPV-NL.

De vraagtekens heb ik er bij gezet want die had ik zo snel niet kunnen lezen.

Maar volgens die reportage zou dat wel betekenen dat de hacks niet door hobby-hackers gelukt zijn maar puur door NDS om hun concurrenten uit te schakelen.

En omdat ze zo a-sociaal rijk zijn hoeven ze ook niet bang te zijn om aangepakt te worden.

Als dit door een hobby-hacker gedaan zou zijn dan had deze nu al enkele jaren een water/brood etentje als middagmaal in een kamertje waar hij geen open blik op een jachthaven heeft.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

BBC NEWS

01.04.2012 21:27 - 01.04.2012 22:05

As Rupert Murdoch faces accusations of lawbreaking at his British tabloids, Panorama reveals fresh hacking allegations striking at the heart of News Corporation's pay-TV empire.

BBC NEWS Sun 01.Apr.2012

Geplaatst:

Dat heet "witte boorden criminaliteit" en zulke mensen komen overal mee weg.

Zie bijv. News of the World, is gestopt omdat ze er van beticht werden o.a. telefoongesprekken afgeluisterd te hebben.

Een van de andere pulp gazetten gaat er gewoon mee door (The Sun), is er al iemand veroordeeld?, nee dus.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Klopt, maar daar kan je niet erover praten omdat het forum daarvoor niet bedoeld is.

Ik heb net dat programma ook gezien en vond het een zeer interessante uitzending. Ook een snelle shot over het scherm van Lee Gibbins viel me wat op. Daar zag ik (denk ik) een file van CDS staan.

Iig iets van ???-PPV-NL.

De vraagtekens heb ik er bij gezet want die had ik zo snel niet kunnen lezen.

Maar volgens die reportage zou dat wel betekenen dat de hacks niet door hobby-hackers gelukt zijn maar puur door NDS om hun concurrenten uit te schakelen.

En omdat ze zo a-sociaal rijk zijn hoeven ze ook niet bang te zijn om aangepakt te worden.

Als dit door een hobby-hacker gedaan zou zijn dan had deze nu al enkele jaren een water/brood etentje als middagmaal in een kamertje waar hij geen open blik op een jachthaven heeft.

Haha ja ik zag het toevallig ook!

bfe06d.png

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Geplaatst: (aangepast)

Super rijk worden doe je bijna nooit op een eerlijke manier, dat zie je de laatste tijd wel aan Murdoch.

Een eerlijke zakenman, makelaars, politici, bankiers etc heb je niet :crazy:

aangepast door frissie

Gisteren de uitzending gezien , zeer interessant. Niks geen hackertjes in kleine achterkamertjes maar gewoon bedrijven die een ander kapot maken. Dit werpt ook een heel ander licht op de overname van het duitse Premiere.

aangepast door M_Z
Font aanpassing in HTML-modus weggehaald
Geplaatst:

Dit werpt ook een heel ander licht op de overname

van het duitse Premiere.

(waarom staat de tekst ineens op dit kleine font, kan het ook niet groter maken)

In de verwachting ligt het dus voor de hand dat de TVV/CDS sleutels binnen kort ook

op straat liggen .

En dat komt SKY NL en SKY BE

Irdeto? Dat wordt al steeds verder uitgefaseerd. Het gaat om de MediaGuard codering bij CDS/TVV.

Overigens valt de MediaGuard codering, net als de Nagravision codering, inmiddels al bijna 10 jaar onder de paraplu van Kudelski Group.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst:

pukje spreekt toch echt over nu "In de verwachting ligt het dus voor de hand dat de TVV/CDS sleutels binnen kort ook

op straat liggen ."

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...