Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb juist gezien en naar mijn menig zitten vt ' enz degelijk op astra 23.5 zie zenderlijst tv vlaanderen

Ik beweer dat toch ook niet?

Ik stel enkel dat eenHD en CanvasHD op een andere TP zitten dan de nieuw toegevoegde zenders op Astra3. VTM HD zit trouwens op nog een andere TP.

Bijgevolg kan je niet stellen dat als je een stabiel beeld hebt op eenHD dit ook zomaar zal opgaan voor de andere vlaamse zenders.

Ze zitten misschien wel op dezelfde sateliet maar elk met een eigen locatie en type encoding. 8PSK is gevoeliger voor verkeerde aflijning, dus het kan goed zijn dat je een stabiel beeld hebt op eenHD (QPSK) en niet op de andere zenders (8PSK).

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Geplaatst:

Ijdele hoop...

eenHD, CanvasHD & VTMHD blijven op hun oude stek... Astra 3, 12187H en 11856V respectievelijk

de andere (SD) zenders, Ketnet, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Acht, KZoom & Jim belanden op Astra 3, 12129V

een, Canvas en VTM in SD blijven (voorlopig) op Astra 1 maar gaan volgens mij gewoon verdwijnen zodra iedereen is overgeschakeld op een decoder die mpeg-4 aankan en dus meestal ook HD.

Ik stel me dus wel nog altijd de vraag of Ketnet nu al dan niet in HD zal worden uitgezonden. Zoals het er nu uit ziet, niet dus... :-(

Peter

Wat zijn we dan nog met een HD decoder met één tuner als je veelvuldig wil opnemen? Ze maken het ons op deze manier heel moeilijk.

Nieuwe decoder, LNB's met meerdere uitgangen, bekabeling aanpassen pfffff.

Satelliet kijken worden op deze manier heel duur.

• Like 1

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Kijk eens of je Planeta HD goed kunt ontvangen.

Als dat niet zo is dan staat je schotel niet zuiver genoeg afgestelt op de Astra 3.

11817 Vertikaal

27500-5/6

8PSK

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst: (aangepast)

Kijk eens of je Planeta HD goed kunt ontvangen.

Als dat niet zo is dan staat je schotel niet zuiver genoeg afgestelt op de Astra 3.

11817 Vertikaal

27500-5/6

8PSK

Bij de Vlaamse zenders op Astra 23,5 is het een en al blokvorming

Planeta HD is goed te ontvangen dus de schotel is goed gericht.

Wel geeft de streaminformatie aan op de sat ontvanger dat Planeta HD QPSK encoding bezit.

Ook bij 2BE, VT4, VijfTV, Jim, Kzoom en Vitaya geeft de sat ontvanger aan dat de encoding QPSK is.

De instellingen van de zenders zijn binnengehaald vanaf KingOfSat.

Waar gaat het mis? Zou zo graag een proper beeld hebben.

:(

aangepast door legrand
Geplaatst:

Planeta HD is perfect (en ongecodeerd)!

Al geprobeerd met de ge-update CI-modules (i.p.v. CCcam met OpenPli2.1), geen verbetering.

Zit het euvel in de (de)codering van de nieuwe TV Vlaanderen zenders?

Geplaatst:

Ik heb nergens last van. Draai open pli en laatste CCcam. kaart zit dus in de Dreambox zelf en een CI cam.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Hier ook geen enkel probleem. TVV kaart zit in de VU+ Duo met laatste CCcam.

Opgelet, gebruik je geen softcam maar de CI-module, dan heb je in het CI menu onder Canal Digitaal de mogelijkheid om hogere bitsnelheid aan of uit te zetten. Dit moet je op 'aan' zetten om bvb. correct beeld te hebben op Eurosport HD enz.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

De laatste versie die in de Pli feed aanwezig is.

Ik geloof dat dit inderdaad 2.3.0 is.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag in een belgische krant deze kop ,

'TV Vlaanderen misbruikt derde net VRT om dure decoder op te dringen'

Mooi dat ze ook eens op de korrel worden genomen , en terecht ! . jammer dat er niks in staat over dure 2de kaart met beperkt zender aanbod . Zonder toestemming herprogrammeren van consument z'n eigendom met hetzelfde doel enz .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

meerdere merken sat ontvangers ondervinden problemen met transponder 12129 in combinatie met FEC 2/3 en 8psk encoding.

tot nu toe bekend:

Rebox RE-8000HD PVR - Firmware v1.10.05 Loader v1.

Homecast 8100 (alles origineel)

Sab hd super plus

Clarke-Tech ET9000

Rebox 9000 PVR

Philipsbox dsr 7121 (standaard)

Kunnen jullie aangeven welk merk en model het nog meer betreft?

Geplaatst:

Er zijn twee mogelijke oorzaken indien je problemen hebt met de ontvangst van die transponder.

In de meeste gevallen is de oorzaak een niet goede afstelling van de schotel. Dat je alle andere transponders wel kan ontvangen doet niets ter zake.

Beter uitrichten. Dan kan je deze transponder ook ontvangen.

In enkele gevallen is er een probleem in de samenwerking van de CI module en het toestel. Dat is op te lossen door de CI software bij te werken. Die nieuwe software is sinds enkele weken beschikbaar.

Het is dus zeker en vast geen algemeen probleem dat je met bovengenoemde ontvangers problemen zou hebben met die transponder.

Geplaatst:

Welke zender kan er best genomen worden voor het uitrichten van 23° ?

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen