patch Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Hallo ... Vraagje ik heb een dreambox 800 hd met image newnigma E2 , nu probeer ik de dreambox te bereiken via DCC maar weet het wachtwoord niet meer ( IQ van een visstick ) . dus kom niet meer in de box , nu las ik iets over tuxbox installeren en daar kun je het wachtwoord wijzigen .... maar dat begrijp ik niet helemaal want de tuxbox downloaden lukt wel maar dan wat volgt dan en wat zijn de eerste stappen ...????
Tonskidutch Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 een klasse image heeft sowieso een optie in het menu om het root passwd te wijzigen. dus in vervolg een klasse image gebruiken of je nu met tuxbox verder komt weet ik niet daar bij vervanging meestal eerst het oude passwd moet worden ingegeven om verbinding te krijgen als root. maar als je wel op de localhost als root bent met tuxbox is het een simpele kwestie van telnet bevelen intikken passwd typ een nieuw 123 typ het te bevestiging nogmaals 123 klaar ciao Opium Dead Can Dance
patch Geplaatst: 30 maart 2012 Auteur Geplaatst: 30 maart 2012 Tonskidutch..... oke maar wat is een klasse image dan? als ik telnet opstart kan ik niks ingeven !!! de tuxbox heb ik opgestart maar kan geen root via de dreambox vinden in de newnigma e2 image ( klote image zeggen ze ) kwa uiterlijk best mooi .....
Loui (K) Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Wat voor image gebruik je dan? Ik werk met OpenPli en kan met telnet overal bij.
vGnp Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 maar dan wat volgt dan en wat zijn de eerste stappen ...???? Leesvoer: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Meega1 Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 kom er niet uit .... Misschien het beste om overnieuw te flashen. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
patch Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 Dat is wel het makkelijkste manier .. maar dat wil ik niet , het moet toch lukken om binnen te komen en het wachtwoord te veranderen !!!!! ik kan in de newnigma e2 de VAR niet vinden in het menu ?
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 idem ... try this: - install online the sambaconfig-editor over GUI - if not done allready - configure samba in Newnigma2 Services and share "/" (ALL) or "/etc" - but I think you must configure "/" (All) with rw (maybe its part of the standard config on the dream) - then connect to your Box: Windows: START --> Execute -> \\IP-Dreambox\etc - there you will find the file "passwd" - open this file with a Linux-Editor under Windows, e.g. PSPad-Editor - in the first line you will find the root password, eg. code: 1: root:$1$aiBee9aP$wepNW5ofJodg8P5wfUQZy/:0:0:root:/home/root:/bin/sh - replace the line with this one: code: 1: root::0:0:root:/home/root:/bin/sh and save the file now your password is resetted - no password or dreambox dat is de defaultmethode om er weer in te geraken, anders flasht u opnieuw ciao Opium Dead Can Dance
patch Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 Geef het op .....wil niet wat ik ook probeer , nu is mijn vraag welke image kan ik het beste opzetten om niet weer het zelfde probleem te krijgen !!! Dit vraag ik met name aan Tonskidutch hij had het over een klasse image !!!! welke is het dat dan .
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 voor dm enigma2 > gemini en snel wegwezen hier voor ik gemobbed wordt Opium Dead Can Dance
Meega1 Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 voor dm enigma2 > gemini en snel wegwezen hier voor ik gemobbed wordt Lol, OpenPli is ook goed hoor. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
michaelangelo Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Geef het op .....wil niet wat ik ook probeer , nu is mijn vraag welke image kan ik het beste opzetten om niet weer het zelfde probleem te krijgen !!! Dit vraag ik met name aan Tonskidutch hij had het over een klasse image !!!! welke is het dat dan . Dit probleem blijf je met elke image houden. Kwestie van een goed wachtwoord bedenken of standaard laten! [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen