Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb sinds enige maanden een dreambox 800 hd pvr. Ik heb tot nu toe geen problemen met de ontvangs van verschillende zenders. Echter valt de beeldkwaliteit bij hd zenders tegen. Als ik dichter bij de tv ga zitten word het beeld duidelijk minder scherp. Ik ben laatst bij een vriend geweest welk een dreambox 800 hd se heeft. Bij hem is het beeld veel scherper. Ik vraag me nu af wat de oorzaak zou kunnen zijn. Licht het aan de dreambox 800 hd? Mijn tv is nieuw en wanneer ik bijvoorbeeld films in hd afspeel via de pc worden deze duidelijk scherper weergegeven.

Waar hangt de scherpte van het beeld vanaf? Waar moet ik zoeken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Tijs

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb sinds enige maanden een dreambox 800 hd pvr. Ik heb tot nu toe geen problemen met de ontvangs van verschillende zenders. Echter valt de beeldkwaliteit bij hd zenders tegen. Als ik dichter bij de tv ga zitten word het beeld duidelijk minder scherp. Ik ben laatst bij een vriend geweest welk een dreambox 800 hd se heeft. Bij hem is het beeld veel scherper. Ik vraag me nu af wat de oorzaak zou kunnen zijn. Licht het aan de dreambox 800 hd? Mijn tv is nieuw en wanneer ik bijvoorbeeld films in hd afspeel via de pc worden deze duidelijk scherper weergegeven.

Groeten,

Tijs

als eerste bij de dm800 zelf onder de instellingen a/v instellingen (audio video)

daar is afhankelijk van hoe je per kabel aansluit een en ander aanpasbaar

hdmi

16x9

letterbox

pillarbox

en ten tweede bij de TV, die evenwel ook nog beeldverbeter instellingen gebruikt welke (per merk en type tv) eigenlijk contra productief kunnen werken inzake je beeldkwaliteit.

ciao

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst:

Ik heb naar de instellingen gekeken, zowel van mijn tv als van de ontvanger. Jammer genoeg heeft dit niet geleid tot een scherper beeld. Heeft er nog iemand anders een idee? Ik kan het ook beschrijven als een lichte ruis alsof het beeld soms moeite heeft om scherp te stellen zoals je dat weleens ziet bij een digitale camera. Echter valt het alleen op als je dichter bij de televisie zit.

Geplaatst:

Het is ook maar de vraag of die zender ook daadwerkelijk een HD-uitzending maakt op dat moment

Er is zeker op de Nederlandse zenders nog bar weinig echte HD.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Ja het valt wel op dat met name de Nederlandse zenders van mindere kwaliteit zijn dan bijvoorbeeld duitse/italiaanse. Ondanks dit moet het beeld toch beter kunnen. Ik bedoel als ik een film kijk via de pc in hd dan is het van ver net zo scherp als dichtbij en is het duidelijk scherper. Ik vraag me ook af wat voor ervaringen andere hebben. Ik heb al op verschillende sites/forums gelezen dat het hoogswaarschijnlijk niet aan de lnbs kan liggen. Zou de coax kabel misschien van mindere kwaliteit kunnen zijn? Of is de beeldkwaliteit op de dreambox 800 hd se gewoon beter dan die van de 800 hd pvr?

Geplaatst:

Aan je coax kabel, lnb, en Dvi kabel kan het inderdaad niet liggen. Of een 800se beter is dan een 800 weet ik niet, hier heb ik met m'n 800 prima scherp beeld als er HD uitzendingen zijn.

Geplaatst:

Het is een full hd tv en zoals ik eerder aangaf is het beeld bij beelden vanuit pc of dvd speler scherper. Wat echter wel opvalt is dat er verschil zit in kwaliteit tussen verschillende hd zenders. Ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit bij hd zenders uit Italie scherper zijn dan die van de Nederlandse en de Duitse. Ik meet de kwaliteit echter wel bij films omdat, naar mijn idee, deze vaak in hd worden uitgezonden. Voetbalwedstrijden bijvoorbeeld vind ik ook zeker niet altijd even scherp. Ik vermoed dat het dan toch aan de ontvanger moet liggen en dat de dreambox 800 hd se hd prestaties levert.

Geplaatst: (aangepast)

De beelden van de nederlandse zenders zijn gewoon belabberd dat is waar,kijk een naar de duitse zender Eins Festival HD die zend echt hd uit daar kun je het verschil goed zien tussen kwaliteit en troep uit nederland.

aangepast door Loui (K)

en wat dacht je ven sky? geweldig gewoon ;)

dat is pas hd daar kunnen die jongens van cd nog wat van leren

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

en wat dacht je ven sky? geweldig gewoon ;)

dat is pas hd daar kunnen die jongens van cd nog wat van leren

Sky volgens mij kun je die niet krijgen met een abo van CD!

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Beste mensen,

Groeten,

Tijs

Deze waarneming is correct. Zelf heb ik een 800HD en een 800HD se. De afwerking en kleurdiepte van de beelden is bij de SE beter gedaan en het HD beeld wordt ook vloeiender weergegeven. Waar je eventueel een instelling kunt aanpassen/wijzigen weet ik niet, ik ga er van uit dat het hierbij blijft (nieuw vs. ouder).

P.s. op beide boxen draait dezelfde image van OpenPli met gelijke beeldinstellingen.

Geplaatst:

Ik heb een 800 HD en een 800 SE. De SE heeft inderdaad een iets scherper plaatje dan

de eerste versie. Ook b.v. mijn Black Panther is iets scherper dan de 800 HD.

Vergelijken is echter best lastig, zelfs op dezelfdeTV met de apparaten naast elkaar.

Op mijn Philips TV kun je b.v. elke HDMi ingang afregelen, je dient er dus voor te

zorgen dat alle afstellingen en 'verbeteraars' zoals contrast, helderheid, kleur en

scherpte exact hetzelfde staan. Ik zou het beeld van de 800 HD overigens niet

als onscherper maar eerder als softer willen kwalificeren. Het beeld van de SE is

ook wat rustiger, minder artefacten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...