Nelissen32 Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 Zoals ik uit verschillende reactie kan opmaken moet ik me bij het beeldkwaliteit van de 800 hd pvr neerleggen. Ik begrijp niet dat het beeld zoveel minder is. Het beeld moet in hd toch ook van dichtbij haarscherp zijn?? Als ik op afstand kijk dan valt er nog mee te leven. Wanneer ik dichterbij zit blijft het beeld onscherp en komt er veel ruis voor. Bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden is dit goed waar te nemen. Ik had gehoopt dat ik er iets aan kon doen. In ieder geval bedankt voor de reacties.
4-stimpy Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Heb je al geprobeerd te spelen met de autoresolution plugin? Dreambox 800 HD PLI Dreambox 7000s (PLI) 80cm triax Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1
DIGIWIEW Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 of een andere image of toch maar weer gaan sparen voor een 8000 of een andere optier Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Loui (K) Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Zoals ik uit verschillende reactie kan opmaken moet ik me bij het beeldkwaliteit van de 800 hd pvr neerleggen. Ik begrijp niet dat het beeld zoveel minder is. Het beeld moet in hd toch ook van dichtbij haarscherp zijn?? Als ik op afstand kijk dan valt er nog mee te leven. Wanneer ik dichterbij zit blijft het beeld onscherp en komt er veel ruis voor. Bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden is dit goed waar te nemen. Ik had gehoopt dat ik er iets aan kon doen. In ieder geval bedankt voor de reacties. Een maat van mij heeft ook een DM800 en hij heeft een Panasonic Plasma Full HD tv,En ik moet zeggen dat het beeld echt wel scherp is,ik denk toch dat er bij jou niet iets klopt.of de kabel of je image stuurd niet goed uit.
Nelissen32 Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg veel verstand van heb. Twee maanden geleden heb ik de dreambox bij iemand gekocht en deze heeft voor mij ook de software en het abonnement erop gezet. Ik heb het gevoel dat hij het verder goed doet op de beeldkwaliteit na. In hoeverre kan een image dan invloed hebben op de beeldkwaliteit? Zou het niet kunnen liggen aan bijvoorbeeld de coax kabel. Ik kan me voorstellen dat als deze niet goed is er ook storing kan optreden. Ik ga in ieder geval eerst even kijken naar de bekabeling. Hopelijk ligt daar de oorzaak.
Nelissen32 Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 Zou het ook aan de diseq switch kunnen liggen?
Satdorus Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) Twee maanden geleden heb ik de dreambox bij iemand gekocht en deze heeft voor mij ook de software en het abonnement erop gezet. Is het wel een originele Dreambox omdat je hem met abonnement gekocht hebt? Ik heb zelf ook een dm800 maar in hd kan je de haren op de neus van een mier tellen 5 april 2012 aangepast door Satdorus
Loui (K) Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Is het wel een originele Dreambox omdat je hem met abonnement gekocht hebt? Leg eens uit????
DIGIWIEW Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 nou dat hij orgineel is omdat hij er een abbo op heeft gezet maar wat voor een abbo ? of verkoopt cd nu ook al db boxen Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Gast Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Aan je coax kabel, lnb, en Dvi kabel kan het inderdaad niet liggen. Of een 800se beter is dan een 800 weet ik niet, hier heb ik met m'n 800 prima scherp beeld als er HD uitzendingen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet erg veel verstand van heb. Twee maanden geleden heb ik de dreambox bij iemand gekocht en deze heeft voor mij ook de software en het abonnement erop gezet. Ik heb het gevoel dat hij het verder goed doet op de beeldkwaliteit na. In hoeverre kan een image dan invloed hebben op de beeldkwaliteit? Zou het niet kunnen liggen aan bijvoorbeeld de coax kabel. Ik kan me voorstellen dat als deze niet goed is er ook storing kan optreden. Ik ga in ieder geval eerst even kijken naar de bekabeling. Hopelijk ligt daar de oorzaak. Het ligt echt niet aan je (coax) bekabeling, of afstelling van je schotel. Je hebt of goed beeld of geen beeld......
Loui (K) Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Wil je eens uitleggen aan ons hoe jij de DM800 hebt aangesloten op de tv met wat voor kabel en hoe staan je instellingen bij Menu/Instellingen/Systeem/A/V Instellingen?En wat voor Tv heb je?
Nelissen32 Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Ik heb een lg lx9500 full hd tv. Ik heb de dreambox aangelosten met een dvi hdmi kabel. De instelingen zijn als volgt. Video uitgang: DVI Ververs ratio: 1080i Toon 4:3 materiaal als: Alleen schalen Toon groter dan 16:9 materiaal als: Alleen schalen Standaard AC3: Nee AC3 downmix: ja Algemene PCM vertraging: 0 Algemene PCM vertraging: 0 OSD zichtbaarheid: tot maximum Scaler scherpte: ongeveer op de helft
Loui (K) Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Die instellingen kloppen Scaler scherpte: ongeveer op de helft daarmee zou je nog kunnen spelen door het iets terug te zetten
eagle Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Waarom probeer je de 800 se van je kennis niet eerst bij jou thuis,daarna kan je dingen uitsluiten !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen