klinkie Geplaatst: 6 april 2012 Auteur Geplaatst: 6 april 2012 Daar heb je ook weer gelijk in. ik denk dat ik ga voor de makkelijke oplossing. de wpa laten wisselen om een bepaalde tijd. als we merken dat de wpa wordt doorgeven aan personen die niet betalen ( wat ik niet verwacht ) kan ik altijd nog een andere oplossing doen. bedankt voor het meedenken iedereen dat zeg ik ..............linux
winwiz Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Draadloos is toch geen probleem? De vraag was: Voor een goede vriend van me ben ik op zoek naar een oplossing voor een studentenhuis met draadloos internet. Door alleen WPA te wisselen moet je wel erg naïef zijn om te denken dat dit niet doorgegeven wordt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
theparasol Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Nou je zou ook nog toegang op basis van certificaten kunnen doen (EAP-TLS). Certificaat creer je met geldigheid van de periode waarvoor betaald is. Nu ben ik er van overtuigd dat er handige knutselaars tussen zitten maar het eenvoudig bijplaatsen van een routertje met eigen ap is er nu niet meer bij. Lastige is dat je nu een server moet inrichten met een CA en radius authenticatie. Schiet allemaal niet op voor een paar clients. Maar als het allemaal geen probleem is en je houdt van knutselen en geduldig experimenteren zou je dat ook nog kunnen realiseren.
klinkie Geplaatst: 6 april 2012 Auteur Geplaatst: 6 april 2012 Draadloos is toch geen probleem? De vraag was: Door alleen WPA te wisselen moet je wel erg naïef zijn om te denken dat dit niet doorgegeven wordt. snap ik ,maar ik hang de ip`s aan de mac adressen als er een afwijkende ip in voorkomt, weet ik genoeg mac adres filtering werkt niet lekker in deze draytek , strict bind wel dat zeg ik ..............linux
theparasol Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 En dan koop ik een wlan router en jij ziet tot je grote genoegen maar 1 mac adres en toch er zitten 10 clients achter...
Codx Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Als je linux lastig vind je hebt ook windows oplossingen hiervoor, kerio control bijvoorbeeld. Pakket is zo te downloaden op usenet. 2 netwerk kaarten in een pc en gaan. Kun je iedereen een aparte account geven en zorgen dat 1 persoon niet de lijn voltrekt bijvoorbeeld. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen