dreamsatje Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Hoi hoi allemaal, Ik heb een triax schotel 110 cm op een rotor. Voorheen had ik altijd 1 lnb, maar nu heb ik een lnb met 2 uitgangen. Mijn doel is om een 2e dreambox in de slaapkamer aan te sluiten. Moet ik nu de kabel rechtstreeks laten lopen van de lnb naar mijn 2e ontvanger of moet ik iets van een switch met 2 uitgangen aanschaffen en tussen de kabel van de lnb naar de rotor?
smetje limb.BE Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 dan zou ik een apparte schotel bij zetten zodat je ze appart kan bedienen anders is er maar 1 ontvanger die beeld gaat hebben als je de motor verdraait 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
satencom Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Met een draaibare schotel is er maar 1 ontvanger die hem kan bedienen als je de ontvanger die boven staat rechtstreeks aan sluit op de twin lnb heb je alleen beeld van de satelliet die is ingesteld van de ontvanger die beneden staat ,voor meerdere ontvangers op 1 schotel is een vaste opstelling een betere oplossing Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dreamsatje Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Ik weet het risico dat de ontvanger die aangesloten is op de rotor leidend is, en dat maakt mij niets uit. Als ik in de huiskamer rtl 4 aan het kijken ben op astra 3 dan kan iemand anders toch elke andere zender bekijken op astra 3? En moet ik voor bovenstaande omschrijving nou wel of geen switch er tussen zetten?
satencom Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Als je de ontvanger in de slaapkamer rechtstreeks aan sluit op de lnb, heb je geen switch nodig Een switch heb je alleen nodig met meerdere lnb's op 1 schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dvbs Geplaatst: 4 april 2012 Geplaatst: 4 april 2012 Voor wat het waard is / en wat waarschijnlijk door de meesten gebruikt wordt.... Misschien een kleine tip voor mensen die een combinatie draaibaar-meerdere ontvangers/lnb's gebruiken: Maak in je zenderlijst verschillende voorkeuren aan. Zo heb ik er 2: eentje met de naam "draaibaar" en eentje met de naam "vast". Als je maar één Lnb hebt is het misschien een idee om per sat te werken. Zo besef je goed dat je gaat draaien. Succes Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dreamsatje Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 (aangepast) Zijn er ook mensen die 4 koppen op een draaibare schotel hebben? Zodat als je in de huiskamer bent je de ontvanger gebruikt die rechtstreeks op de motor is aangesloten en alle sattelieten kan ontvangen (de ontvanger beneden is dan aangesloten op de motor en de motor weer naar 1 lnb, de 2e lnb). En de ontvanger boven aangesloten is op een switch met 4 uitgangen zodat die hotbird, astra 1, 2 en 3 kan onvangen? Uiteraard moet ik dan wel met de ontvanger beneden even naar een zender op astra 1 zodat ik boven de 4 satteliten kan ontvangen. Ik heb dan geloof ik 3 singel lnbs nodig en 1 twin lnb. Geen slecht idee:D 10 april 2012 aangepast door dreamsatje
Radenko@onsbrant Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Hoi Dreamsatje, Dat werkt zeker, 4 x de gebruikelijke lnb's op een multyrail, en toch draaibaar. Voor de gebruikelijke satellieten kun je snel zappen en dat 95% van de tijd , wil je een andere satelliet dan gaat hij draaien. Wel is het zo als je met draaibaar ophoudt moet de schotel wel naar de basis positie terug, wat geen enkel probleem is. Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
dvbs Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 (aangepast) Zijn er ook mensen die 4 koppen op een draaibare schotel hebben? Zodat als je in de huiskamer bent je de ontvanger gebruikt die rechtstreeks op de motor is aangesloten en alle sattelieten kan ontvangen (de ontvanger beneden is dan aangesloten op de motor en de motor weer naar 1 lnb, de 2e lnb). En de ontvanger boven aangesloten is op een switch met 4 uitgangen zodat die hotbird, astra 1, 2 en 3 kan onvangen? Uiteraard moet ik dan wel met de ontvanger beneden even naar een zender op astra 1 zodat ik boven de 4 satteliten kan ontvangen. Ik heb dan geloof ik 3 singel lnbs nodig en 1 twin lnb. Geen slecht idee:D Mocht je zowel boven als beneden willen kijken is het misschien beter om direct voor 4 dubbele Lnb's te gaan. Zodat je beneden ook al de 4 sats hebt zonder te draaien. (ik weet natuurlijk niet waar jij naar kijkt maar hier blijft de schotel voor meer dan 99% staan. Enkel voor die ene feed soms. 10 april 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
a33 Geplaatst: 19 april 2012 Geplaatst: 19 april 2012 (aangepast) Nog een extra ideetje: Mocht je toch ook in je slaapkamer draaibaar willen kijken, dan is wellicht doorlussen van het antennesignaal ook een optie? Dan kom je trouwens ook uit met een single-LNB. Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, denk ik dat dat (ook met draaibare schotel) zou moeten kunnen. Met overigens wel als consequentie (van het doorlussen), dat je niet tegelijkertijd met de twee ontvangers naar het hele spectrum van één satelliet kunt kijken, maar slechts naar een kwart (Hor of Vert, Hoog of Laag). En dat als je met alléén de tweede ontvanger kijkt, de "tussenontvanger" altijd op standby moet blijven (dus niet helemaal stroomloos gemaakt mag worden, om het doorlussignaal door te blijven geven). A33 19 april 2012 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen