Miauw Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Ik heb een Sony HST-D105 die al heel wat jaartjes oud is, maar werkt nog prima. Het probleem: Ik heb een Phono (draaitafel) aansluiting die ik hard nodig heb, maar het signaal moet naar lijnniveau om de satelliettuner aan te sluiten. De satelliettuner heeft een lijnniveau, maar hoe kan ik op een goedkope eenvoudige manier het signaal op Phono (draaitafel) niveau te brengen. Het liefst rommel ik niet in beide apparaten, maar als het anders toch duur gaat worden, dan maar in de stereoset. Ik weet dat er apparaatjes zijn die het niveau kunnen, maar hoe duur zijn ze ongeveer? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 april 2012 Moderator Geplaatst: 1 april 2012 Even googelen op een line to phono level filter. Je ziet dan een verzwakkend netwerkje, wat je zo in elkaar kan solderen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcat Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 (aangepast) Een Phono-ingang heeft een Riaa-filter ingebouwd waardoor lage tonen versterkt worden en hoge tonen verzwakt. Deze ingang is dus niet bruikbaar voor andere apparaten dan platenspelers. Je kunt proberen een aansluiting te maken voorbij de voor-voorversterker. Of ergens bij de keuzeschakelaar? 1 april 2012 aangepast door satcat
Ronsworld Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Is dit mss een optie? 4-weg-schakelbox Voor omschakelen van 4 apparaten aan één versterker. 4 ingangen (Cinch) 1 uitgang (Cinch) Kosten +/- € 16,=, en geen geknutsel in bestaande apparatuur. HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Miauw Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 De line to phono level filter blijkt ook te bestaan die rekening houdt met de Riaa-filter, dus dat kan wel, daar hoef je het apparaat niet voor open te maken, want dat kan ik een apart kastje. Ik heb echter wel een probleem, tekeningen kan ik niet goed lezen, maar het op een printplaatje plaatsen ala Electuur (soort van lego tekening), dat lukt mij dan weer wel. Een 4 weg schakelbox is ook een mogelijkheid, al is het voor 2 apparaten al voldoende. Bestaat er ook een automatische schakelbox die als er een signaal binnen komt, deze vrij geeft, maar hoe zit het dan bij 2 signalen? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Hellum Geplaatst: 3 april 2012 Geplaatst: 3 april 2012 (aangepast) zie http://www.circuitso...ne-adapter.html een beetje knutselen en je bent voor minder dan 10 euro klaar MVG. Gerard 3 april 2012 aangepast door Hellum If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Miauw Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 zie http://www.circuitso...ne-adapter.html een beetje knutselen en je bent voor minder dan 10 euro klaar MVG. Gerard Die heb ik gezien, maar ik kan enkel op printplaatjes bouwen ala electuur, dus met lego voorbeelden uit een boekje nabouwen. Dit alles wil ik in een klein kastje stoppen dat stereo is uitgevoerd met aansluitingen aan de buitenkant. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Hellum Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 dit zou je zelfs in een metalen kastje zonder print kunnen bouwen, gewoon de componenten aan elkaar, het is vrij eenvoudig. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen