Ga naar inhoud

Hoe kan ik op een andere locatie naar MIJN Xtrend kijken ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Hoe kan ik ook alweer naar mijn eigen Xtrend (en bedienen) als ik op een andere locatie ben met een laptop ? Ik had het vroeger wel eens aan de gang met mijn oude DM7000.

Ik weet dat nog dat ik iets doen moet met mn router (poortje openzetten etc) maar meer weet ik er niet meer van.

Wie helpt me even op weg ?

Groet,

Ronald

Geplaatst:

Volgens mij moet je de Webif poort op je router openzetten en zorgen dat je een megastrong password op je Webif hebt staan. Als je weet vanaf welke locaties je de Webif gaat benaderen kun je het ip adres toevoegen in je firewall bij het rijtje van toegestane hosts. Heb je nog meer beveiliging. Zo heb ik het destijds gedaan.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Meer tips is afhankelijk van de router die je hebt... in webif een poort kiezen, die in je router openzetten en vanaf een externe locatie het IP adres van je huisaansluiting inkloppen met de webif poort erachter. Je IP adres vinden... http://www.watismijnipadres.nl

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Hee,

Ik heb de laatste (volgens mij nieuwste) Zyxel router via Telfort, een Zyxel P-2812hnu(L)-FX Series. (tsssss ,wie bedenkt deze namen...........) Maar goed, dat is de router die ik heb.

Groet,

Ronald

Geplaatst:

Als je een droid telefoon hebt kan het met dreamdroid. Moet je wel port forewarding toepassen in je router ! Kan je vanaf je telefoon je et of dreambox bedienen,

SimCat

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi, ik zou ook best willen weten hoe ik mijn xtrend met mijn laptop kan bedienen als ik thuis ben, want het netwerk werkt wel want de test is goed maar ik weet niet hou ik die instelling moet doen om thuis verbinding te maken, waardoor ik mijn xtrend kan bedienen.

Groet johan

Geplaatst:

Heb je de open-webif plugin op je box geinstalleerd? Dan kun je via een browser met het IP van je Xtrend je box benaderen en (enigzins spartaans) bedienen via de remote. Heb je een Android toestel dan zou ik NxTrend installeren. Zit ook een remote in verwerkt.

• Like 1

Geplaatst:

... Heb je een Android toestel dan zou ik NxTrend installeren. Zit ook een remote in verwerkt.

Bedankt voor de NxTrend tip ! Moet ik eens bekijken, ziet er een goed alternatief uit voor DreamDroid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...