Ga naar inhoud


der sturz - ard 21:00 heden 2 april


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

IJzerbout, ik heb de uitzendingen van Elf99 ook gezien... ook deze als ze in Wandlitz gefilmd hebben... en naar die mooie kranen boven het bad aan het staren waren... met veel oohh en aahh's erin... tja....

DFF, Deutsche FernsehFunk is als ik me niet vergis zelfs een tijdje vertegenwoordigd geweest op satelliet in het "3 sat" programma.

Ik ging de altijd de grens over bij Grenzübergang Wartha, bei Eisenach... met mijn Lada.

Dat bellen naar het westen was vanuit Leipzig en Karl Marx Stadt totaal geen probleem... gewoon vanuit een telefooncel op straat... uiteraard niet iedere willekeurige cel, maar alleen de nieuwe met de druktoetstelefonen. De overige cellen waren alleen voor het binnenland en de RWG landen bestemd. Maar goed wat "beter" of "slechter" was is moeilijk objectief onder woorden te brengen... Wat is vrijheid... heb je dit nu?? Ja, waarschijnlijk wel maar beinvloedt dit het leven zoveel anders dan toen? Ik weet het niet precies. je hebt altijd mensen die dingen willen die ze niet kunnen krijgen, die voelen zich vaak ontzettend ongelukkig... breng je een groep bij elkaar die dit versterkt wordt het een probleem... Of je nu naar de Oostzee of de Noordzee reist.... of je naar de Bulgarische zwartezee gaat ipv de turkse stranden of italie..... het is anders. Het is gewoon te sublectief om het daar eens over te kunnen worden.

Ik heb hier ook nog erg veel van die boekjes... heb ook nog hele jaargangen "DDR Revue"... een interessant tijdschrift.

 

Gene1225, die film heb ik op DVD.... heel goed gedaan, maar ook deze film is vanuit westers perspectief gemaakt. Het is en blijft echter wel een goede film, waardoor de boodschap aan de kijker op een bepaalde manier gekleurd is. Zo zijn er nog een aantal goede drama's over dit thema die de afgelopen jaren uitgezonden werden.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...