Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo ik heb vandaag mijn schotel uitgericht nu moet ik voor de 8.0 oost en 4.9 west de blokjes waar de lnb opzitten hoger houden en dan heb ik ontvangst.Dus als ik ze in de rail zet krijg ik geen ontvangst Zet ik ze op de rail krijg ik wel ontvangst. .Iemand een idee hoe dit komt?De hotbird astra1 en 2 hebben wel onrvangst.

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst:

Ben 007 ,

Dat is duidelijk eigenlijk moesten alle multy-rails de punten wat naar boven toe afbuigen. Zoals je weet staan de satellieten in een ring om de aardbol, die noemen we de Clarke-Belt. Je hebt je Wave een Skew gegeven naar de de middelste denkbeeldige satelliet. Daar is ook de elevatie aan aangepast. Nou zie je het al komen , de buitenste satellieten staan wat lager t.o.v de schotel elevatie. Lager instralen is hoger terug kaatsen. Nu moet het verhaal kloppen dat je aan de uiteinden een beter signaal hebt als de LNB 's wat hoger staan.

M.vr.gr. Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

• Moderator
Geplaatst:

Het lijkt mij, dat de skew van je antenne niet goed staat.

Een andere mogelijkheid is, dat je de voorste reflector verkeerd om hebt gemonteerd.

De gaatjes moeten naar beneden wijzen.

Wanneer je antenne mast waterpas geplaatst is, regel je de schotel als volgt af:

Je richt de schotel optimaal uit voor de LNB positie in het hart van de rails.

Daarna kijk je naar een LNB positie aan het einde van de rails, en stel je de tilt van de schotel in.

Dit herhaal je een paar maal voor optimaal resultaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sorry Ben 007 ,

Ik was een beetje te snel met mijn reactie. Ik heb het fout gelezen en ging er vanuit dat het om de linkse rechtse buitenste LNB's ging. Dan klopt mijn verhaal wel maar gaat bij een goed afgestelde Wave pas spelen als je de rail gaat verlengen voor een groter bereik. Zoek het meer in de reactie van ceesv. Succes ermee.

M.vr.gr. Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...