Ga naar inhoud


navigator voor USA


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden,

 

ik heb een vraag over een navigator. Binnenkort ben ik weer in USA en wil dit keer niet zonder navigator onderweg zijn.

Ik zoek een navigator met de volgende eigenschappen:

 

Indien mogelijk een TomTom.

Met navigatie voor Amerika en eventueel Canada

Ik ben met een huurauto onderweg dus een montage daarin hoeft niet.

Hij moet een laadapparaat hebben voor 110/220 volt, liefst USB.

De prijs is secondair, dus het mag wel wat kosten.

 

Kunnen jullie mij een model aanraden?

 

Theoretisch zou ik mijn BlackBerry als navigator kunnen gebruiken maar dan moet ik daarmee in een roaming data netwerk en van de kosten daarvan wordt je niet vrolijk. Misschien is er een andere oplossing voor ?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koop een Garmin, daar kun je voor €74,95 een kaartje met Noord Amerika bij kopen. Er zit een zuignap met bekabeling bij zodat je hem in iedere auto kunt gebruiken. Denk er aan dat je in Californië (as ik mij niet vergis) niets met een zuignap aan de voorruit mag bevestigen. Maar daarvoor hebben ze een zgn. Portable Friction Mount.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die amerikanen zullen nu toch ook wel navigatie in de auto hebben? Kan je er volgens mij voor een klein bedrag bij huren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt zeker maar de prijs voor het huren is veel te hoog. Dat kost namelijk US$ 8,00 per dag + tax. Ik ben er 12 dagen dus dat vind ik veel te duur en leg dat geld dan liever bij een navigator die dan van mezelf is en ik vaker kan gebruiken, in N. Amerika of Europa of weet ik veel waar.

in mijn auto hier zit er een maar die is vast ingebouwd en kan ik niet meenemen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Garmin zijn de kaart updates levenslang gratis, en die updates zijn eens per kwartaal. Bij de navigatie systemen in auto's moet je meestal (veel) betalen, en komen de updates lang zo vaak niet. De Garmin heeft ook een levenslang abonnement op de betaalde verkeersinformatie over FM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de TOMTOM GO 820 Live , of een ander type kan ook ,zou je kunnen kopen

en koop de Kaart van de VS en Canada er bij ,ze zijn er al te koop voor 60 €

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies ,koop nooit de goedkoopste,daar heb je op drukke routes niet veel aan,daar vaak er geen alternatieve route mogelijkheid op zit ,en geen file waarschuwing ed.

En ze zijn een stuk minder nauwkeurig.

TomTom heeft alleen de naam,maar er zijn betere en nauwkeurigere navigatie systemen die je niet onnodig om laten rijden.

Onlangs nog een test gezien op Pro7 ,daar uit bleek dat er nog al veel verschil in de nauwkeurigheid zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag al huur prijs satnav's usa voor 2,20/dag dus dat valt wel mee eigenlijk.

Maar misschien kun je gewoon een lenen... dat heb ik ook gedaan voor UK en veel plezier van gehad.

Collega had er een voor me en de kaart heb ik bij gekocht dus die heeft ie van me als presentje mogen houden. (ja geen groot presentje maar toch)

Der rijden immers mensen met satnav tomtom's dagelijks op de hun bekende route die ze zonder problemen ook wel twee weeksjes kunnen missen.

misschien ken je ook wel aardige collega's ;)

 

misschien wel nog even kijken naar de speedtraps, want die zijn zeker anders qua wetgeving

aangepast door Tonskidutch

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog steeds een oude PDA met TOMTOM 6 erop. Kaartjes komen van usenet. Ben er al in Australie, Amerika en Canada mee geweest.

 

Maar als ik een nieuwe moet kopen dan ga ik bij Navigon kijken. Dat ziet er in ieder geval gelikt uit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor europa heb ik ook Navigon... Bedenk dat het vaak goedkoper is om in de USA een nieuwe navigator te kopen dan dat je hier een USA kaart erbij gaat kopen. Dat had ik met Zuid Afrika ook... Huren bij een huurauto is uiteraard helemaal gek, want in 14 dagen tijd heb je in de meeste gevallen gewoon een heel apparaat betaald.

 

Ik heb bijna 10 jaar een Garmin Streetpilot gehad... in december ging die kapot en kocht ik een Navigon... ik had genoeg van garmin, het ding was al eens gerepareerd omdat alles helemaal vastgelopen was, en nu dus weer eens een keer... aangezien je nu voor 200 euro een 'goede' nieuwe kan kopen was ik niet bereid nog eens 150 euro aan reparatie te gaan betalen.

Wat ik zeker wilde hebben was een duidelijk scherm... heb nu 5" en dat is erg goed. Ook de kaartkwaliteit is belangrijk, en de routes die berekend worden... snel en nauwkeurig.... Ik heb dit alles in de Navigon teruggevonden, maar ik weet niet of dit in USA een gangbaar merk is.

Alle apparaten werken met een adaptor van 100 tot 240 volt... geen probleem... in de auto is het in de meeste gevallen 12 V en de stekkers zijn universeel.

Ga inderdaad niet voor de allergoedkoopste...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben onlangs naar de USA geweest en als je een smartfone hebt met Android,

dan kan je Copilot installeren en ja de kaarten staan op je telefoon dus geen internet nodig daar.

En het werkt beter als navignon die hadden we ook bij ons.

En het is veel goedkoper als zo'n duur ding wat uiteindelijk niet goed werkt.

 

Succes ermee

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede tomtom live kopen met een europese kaart. Heb je gelijk alle live services voor gebruik in NL.

Voor een paar tientjes kun je er een amerikaande / canadese kaart bij kopen.

 

En als je beetje handig bent haal je de laatste kaarten gratis en nix van internet af.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van vakantie in de VS. Ik heb daar veel gereden, met behulp van een Magellan roadmate. Ik had alleen de route van het vliegveld, maar de eerste Wallmart uitgeprint. Daar zo'n ding voor 70 dollar gekocht. Zuignap tegen de voorruit, lader in de sigaretten aansteker aansluiting en gaan.

 

Erg uitgebreid apparaat, zelfs de Starbucks in de buurt was te vinden, restaurants per soort etc.

 

Hier in NL meteen op marktplaats gezet, en binnen twee dagen verkocht.

 

Dat zou ik je dus aanraden om ook te doen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...