Ga naar inhoud


3e Vlaamse TV net bij Canal Digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten

Belachelijk bericht op satellite magazine en dat al ruim een maand van te voren.

 

Op 1 mei wordt het huidige tweede Vlaamse publieke tv-net Canvas/Ketnet ontkoppeld en gaan zowel Canvas als Ketnet als zelfstandig VRT tv-kanaal verder. De tv-kanalen Eén, Canvas en Ketnet zijn niet alleen bij TV Vlaanderen maar ook bij CanalDigitaal te bekijken.

De komst van het nieuwe derde Vlaamse publieke net bij TV Vlaanderen en CanalDigitaal is door M7 Group S.A aan SatelliteMagazine bevestigd. Ketnet – de bewoner van het derde VRT tv-net – is vanaf de start op 1 mei op de ASTRA3-satelliet op 23,5 graden oost te bekijken. Omdat de tv-zender in MPEG4 wordt uitgezonden is niet alleen ASTRA3-satellietontvangst maar ook een HD-satellietontvanger nodig. De twee andere Vlaamse publieke tv-kanalen Eén en Canvas blijven in MPEG2 op de ASTRA1-satelliet uitzenden. Op de ASTRA3-satelliet blijven ook de HD-kanalen Eén HD en Canvas HD te ontvangen. Bij CanalDigitaal gaat Ketnet – net als Eén en Canvas onderdeel van het familiepakket of hoger uitmaken.

In de eerste twee weken van mei zijn op Canvas en Ketnet dezelfde tv-programma’s te zien. Daarna worden Canvas en Ketnet van elkaar losgeweekt en ontstaat een zelfstandige programmering. Op het zelfstandige tv-kanaal van Ketnet is vanaf 1 mei elke dag tot 20.00 uur een programma-aanbod te zien dat gericht is op kinderen. Later vanaf september 2013 zal Ketnet verder tot jongerenzender worden uitgebouwd.

 

 

Natuurlijk geweldig nieuws, neem aan dat deze Vlaamse zenders de posities 11 t/m 13 in de fastscanlijst krijgen.

11. Een (HD)

12. Canvas(HD)

13. Ketnet (MPEG4)

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik vind het nogal transponderverkwisting om de eerste 14 dagen op de 2 netten hetzelfde uit te zenden.

hopelijk,kan tegen de tour de france het op het nieuwe net,zodat de programmering op één niet moet wijken ervoor.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze op 1 mei beginnen, en 14 dagen in parallel lopen, dan denk ik dat de Tour zonder problemen op het apparte kanaal kan.

Tour is pas vanaf 30/06 tot en met 22/07, dus lijkt me niet echt een probleem te zijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amager95,

 

Dat geldt ook voor alle NL-zenders!!, de Duitsers (ARD/ZDF) doen dit wel goed.

Ook als je iets geprogrammeerd hebt, begin en einde is altijd goed.

Alleen..., bij de VRT kunnen ze ook nog eens niet tellen.

Zoek je iets op van TT-pagina 101, 102, of 165, dan is de kans groot dat je het niet vindt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... kijk, ik mis dus helemaal niets dat ik de belgen niet kan ontvangen... ik hou er niet van als ze zich niet aan de exacte starttijden houden.

De Duitse en Zweedse tv zijn altijd netjes op tijd, en dat vind ik heel erg belangrijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sverige,

 

Ge zijt nen Ollander zeker?, (ik ook hoor), maar je hebt mijn post niet goed gelezen, óók de programma´s in NL beginnen nooit op tijd.

En niet zomaar één programma, nee allemaal.

 

Gisteravond weer het begin gemist van "Per seconde wijzer". Dit had ik al geprogrammeerd dat het vroeger begint met opnemen, maar heb na de uitzending er nog maar enkele minuten bij gedaan, (staat geprogrammeerd voor wekelijkse opname).

Te laat beginnen is niet plezant, maar te vroeg al helemaal niet.

Maar het zal ze daar in Hilversum en Brussel worst wezen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli... :) ja te laat beginnen is even erg als te vroeg, dat geef ik toe.

Belgische tv heb ik niet, en mis ik ook niet echt. Als ik zo eens in een omroepgids kijk wat ze uitzenden zit er niet echt veel bij wat me interesseert... Ook de NL televisie is niet echt super... vandaar dat ik er ook geen abo op heb, alleen wat je 'gratis' kan bekijken.

Geef mij maar de Zweedse en vooral de Duitse tv! De Duitze zenders zijn voor mij het belangrijkste!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij dwalen we af.....maar goed, gisteravond kreeg ik een melding dat mijn zenderlijst ge-updated werd.....heb me rot gezocht maar kan nergens de update terugvinden...zou dit soms de tvv 3e zender zijn geweest?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nu nog iets te vroeg is voor Ketnet, begint toch pas 1 mei?.

Er zijn wel enkele NL zenders vervallen en vervangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig nieuws?

 

Ach, mensen blij maken met een dode mus. Wat hebben die Vlaamse zenders nu overdag te bieden. Urenlang winter- of lentebeelden, een herhaling van het journaal van de vorige dag, en urenlang Radio 2 op één met de twee madammen.

Zucht…………

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...