Ga naar inhoud


3e Vlaamse TV net bij Canal Digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten

Geweldig nieuws? Het betreft toch een publieke zender? ( lees ik steeds)

Dat is dus hetzelfde als ned3 in het fam. pakket zetten of hoger waar je dus voor betalen moet.

Dit is dus geweldig nieuws en word zonder tegenspraak geaccepteerd dat men weer genaaid word. Het gaat voorruit hier haha.

 

Gr cb1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@sprietje,

 

Wat dacht je van de NL-zenders. 3 van 07.00>19.00 voor kinderen, maar...,

 

1& 2, constant herhaling van het nieuws op 1,

constant herhaling van andere programma´s op 2.

 

Dan zie ik liever de "winter" beelden, zou nog mooier zijn in native HD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Programma voor de kinderen dat moet je wel overdag doen, toch niet savonds als de kinderen liggen te slapen.

Herhaling van het nieuws maar wel van dezelfde dag en niet van de dag ervóór zoals op de Belgische zender.

Herhaling van andere programma’s is niets mis mee want er zijn heel veel mensen die het de avond ervoor niet gezien hebben. Dat is heel wat anders dan die twee madammen die muziek presenteren van het radioprogramma van de BRT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BRT

Beste Emekli

 

Programma voor de kinderen dat moet je wel overdag doen, toch niet savonds als de kinderen liggen te slapen.

Herhaling van het nieuws maar wel van dezelfde dag en niet van de dag ervóór zoals op de Belgische zender.

Herhaling van andere programma’s is niets mis mee want er zijn heel veel mensen die het de avond ervoor niet gezien hebben. Dat is heel wat anders dan die twee madammen die muziek presenteren van het radioprogramma van de BRT.

 

Wat is BRT ?

 

Zonder gekkigheid. In Duitsland heb je de zender KIKA voor kinderen. De ARD en ZDF willen ook voor de oudere kinderen en jeugd programma's gaan brengen. Zij denken er serieus over om de uitzenduren van KIKA uit te breiden.

De VRT zou dit ook moeten doen om programma's te maken voor de oudere kinderen en jeugdigen.

 

Maar dus niet elke keer Pippi Langkous en H20 tot vervelens toe te blijven herhalen en herhalen.

 

Over het opnieuw uitzenden nog wel eventjes wat bij de NPO. Het is tegenwoordig schering en inslag aan het worden dat programma's niet twee keer te zien zijn maar zelfs drie keer, of nog vaker. DWDD is om half acht en ongeveer half twaalf te zien. Dan in de nachtcarrousel en de volgende dag op Nederland 2 om 12:05. DWDD is vervolgens primetime op de zaterdagavond in compilatie te zien weer op thuiszender Nederland 3. Kan het nog vaker???

Eva Jilnek was ook al twee keer te zien op de zondag. Nu ook halverwege de maandag er na. Dan Spangas en Vrijland zeg. Door de week op de buis, dan weer zaterdag en zondag in samenvatting te zien (ook drie keer dus).

 

Het is bijna mei en hoera het zomerseizoen bij de NPO begint weer. Krijgen we dan zes keer DWDD per week te zien?

 

Waarom niet de terugkeer naar het ouderwetse testbeeld? Met bij voorbeeld voor Nederland de zender Radio 1 als achtergrond? Dat was pure fijne dag-televisie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zit hier zo te vitten over de publieke zenders.....maar de commerciëlen dan??......teksttv verkoop,madammen met kaarten die voorspellingen doen,om weer over te schakelen naar televerkoop,om dan na het nieuws van 13h te verzinken in herhalingen met eindeloze herhalingen van dezelfde reclame.je hebt daar ook niks aan :D :D :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje,

 

"Wat dacht je van de NL-zenders. 3 van 07.00>19.00 voor kinderen" hier bedoel ik juist niet!! dat het een soort herhaal carrousel is.

 

 

ARD/ZDF, doen ook wel aan herhalling, maar dan op hun extra kanalen als Eins Plus, etc.

De twee hoofdzenders, daar valt het reuze mee.

Jammer dat dat ook niet in NL/B kan, maar ja daar wordt zo bezuinigt op het al kleine budget, dat we er mee moeten leren leven dat

er overdag geen volwaardige programma´s zijn en Nederland 3 op de nominatie staat van verdwijnen.

 

 

Zal ook wel met de cultuur van een land te maken hebben.Toen ik in een ver verleden in Londen woonde, waren er maar 3 zenders, BBC 1&2 en ITV, maar die zonden toen al uit van 06.00 tot 01.00 uur.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kweetnie,

 

"Als ik dit zo lees, begrijp ik die andere threads niet over max 2 CHID's etc. etc.

en ik kan maar max 1 opname maken enz. enz.

Wat valt er dan nog op te nemen? "

 

wat heeft dat te maken met:

3e Vlaamse TV net bij Canal Digitaal?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zit hier zo te vitten over de publieke zenders.....maar de commerciëlen dan??......teksttv verkoop,madammen met kaarten die voorspellingen doen,om weer over te schakelen naar televerkoop,om dan na het nieuws van 13h te verzinken in herhalingen met eindeloze herhalingen van dezelfde reclame.je hebt daar ook niks aan :D :D :P

 

wie is "je"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, laten we elkaar voortaan weer met Mijnheer of Mevrouw , Madam voor de Vlamingen, gaan aanspreken.

Is wel zo netjes.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli:

Heel simpel:

 

80% van de berichten hier gaat erover dat het programma aanbod niet deugd (Dat klopt ook).

Maar er wordt op andere plaatsen geklaagd dat er maar max. naar "x" programma's gekeken kan worden, inkl.

nog parallel de nodige opnames.....

Ik kijk gewoon NIET naar die rotzooi; klaar.

Nu kun je wel zeggen dat het een kwestie van smaak is, en daar heb je dan ook 100% gelijk in.

 

Maar als ik zie dat ik hier in NL bv. moet BETALEN om naar reclame te kijken, dan zakt bij mij echt wel de broek af.

En het maakt hier dan ook echt niets uit hoe je wilt kijken, (als je dat al zou willen...), via DVB-T, DVB-C, DVB-S,: betalen om te kijken! En dan heb je 'n abbo, is het enige wat je te zien krijgt, wat de mensen hierboven allemaal voor 'n troep beschrijven.

Reklame, die onderbroken wordt door 'n film of serie...

Je snapt 't al; ik heb het hier over de "commercieelen".

als je dan ook nog de prijzen in het buitenland, bv. Duitsland vs. Nederland naast elkaar legt, dan is het toch echt bijna tegen het onbeschofte aan. Dan heb ik het nog niet eens over de inhoud gehad. (in Duitsland hoef je bv. niet voor commercieele tv. te betalen).

Dan nog eens de pay-tv aanbieders:

Onze grote vrienden van C.D. moeten van ellende o.a. de commercieele zenders in hun aanbod stoppen, anders kunnen ze niet eens van 'n pakket praten. En maar reclame maken: ruim 301 !!! kanalen! Tssss...

Prijzen C.D.: € 47,50/mnd. (alles) Prijzen bv. Sky Duitsland: €55,90. (alles) En vergelijk dan eens de inhoud van die paketten.

Maargoed, dit is mijn mening en visie, en die hoeft uiteraard niet voor iedereen te gelden.

@kweetnie,

 

"Als ik dit zo lees, begrijp ik die andere threads niet over max 2 CHID's etc. etc.

en ik kan maar max 1 opname maken enz. enz.

Wat valt er dan nog op te nemen? "

 

wat heeft dat te maken met:

3e Vlaamse TV net bij Canal Digitaal?

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dan ook nog de prijzen in het buitenland, bv. Duitsland vs. Nederland naast elkaar legt, dan is het toch echt bijna tegen het onbeschofte aan.

 

Ik zie zulke opmerkingen hier wel vaker voor bij komen.

 

En ik ben van mening dat gezien het verschil in inwoner aantallen je daarin niet een vergelijking kunt maken.

Duitsland ruim 82 miljoen ten opzichte van Nederland ruim 16 miljoen.

 

Ik bedoel neem een programma als Holland/Duitsland got Talent ( word volgens mij in beide landen wel uitgezonden.)

De kosten voor het maken zullen in beide landen relatief gelijk zijn.

 

Heb je in nederland 5.3 miljoen huishoudens ( voor het gemak ff 1/3 van de bevolking gepakt gepakt.)

Zijn er dat in duitsland 27.3 miljoen.

 

Ofwel je kunt de kosten voor zo'n programma ff onder 20 miljoen mensen meer verdelen.

En dat geld natuurlijk voor meerdere programma's

 

Dat een abbonoment dus goedkoper kan in duitsland is dus vrij logisch.

Zelfs met een beter aanbod.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wat je bedoelt, Alventali... maar voor mij maakt dat echter niets uit... ik ben ook niet bereid om te betalen voor reklame televisie uit Nederland... vandaar dat ik gewoon naar de Duitse tv kijk, kwalitatief stukken beter ook nog, inhoudelijk dus. Naar die in mijn ogen platvloerse talentenprogramma's (zal ik het zo noemen??) kijk ik niet... dat soort rotzooi zenden ze overal uit... in Zweden, Duitsland, Nederland.... overal... dat is al net zoiets als Bonde söker fru / Bauer sucht Frau / Boer zoekt vrouw... tja, maar smaken verswchillen nu eenmaal, en dat accepteer ik dan ook. Maar betalen voor die onzin, nee dus. Ik hoop van harte dat de Duitse zenders FTA blijven, zoals nu het geval is...

Maar goed, ik wens de belgen veel succes met hun derde net... hopelijk hebben ze er wat aan, al heb ik mijn twijfels.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...