Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze set was bedoeld voor de Japanese markt met een FM bereik van 76 naar 90 Mhz. Wil die nu ombouwen naar de gewone FM band.

Uit het schema blijkt (met dank aan Steve) dat het FM tunerblikje TV1 wordt aangestuurd door een NEC µPD1708G -527 waarop het LCD zit en ook een matrix van drukknoppen. Er zit geen seriele bus op, dus op het eerste zicht wel te doen. Tot ik de datasheet opzocht wat op zich al een probleem was. Vond alleen de µPD1708AG-011 / 211 wat op het eerste zicht qua pinning identisch was. Eerste ontgoocheling, het was wel degelijk een PLL

(die het raster en waarschijnlijk ook het FM bereik vastlegt). Bij het doornemen van de datasheet terug een beetje hoop omdat er een Area kon gesecteerd worden via een initiatiediodematrix via A0 en A1 / K0 en K1 (Europa, USA en Oceanie - Japan werd echter niet vermeld).

Wat blijkt nu, A1 wordt al als uitgang gebruikt als FM/AM naar de tuners en A0 en de verwisselde pin is niet aangesloten. Misschien is er toch nog iets te doen via deze 2 pinnen, alleen wil ik wel zekerheid vooraleer ik begin te solderen (de µC en zijn aansluitpinnen zit onder een speciale beschermingsgum en het is een 4*13 pins, dus de pinnen zitten heel dicht) met de kans dat ik iets stuk maak...

Dus mijn vraag, kan mij iemand de exacte datasheet bezorgen µPD1708G-527

Mvg, Dany

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...