Ga naar inhoud


Streamen via WLAN met OpenWebif gaat moeizaam


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot voor kort kon ik via WLAN de SD kanalen zowel naar mijn WIN7 laptop als naar mijn Android Tablet probleemloos streamen en tegelijkertijd via de TV naar een andere kanaal kijken.

Soms met een hele kleine hapering maar verder ging het op beide apparaten prima.

Sinds kort echter blijft het beeld regelmatig zowel op de laptop als op de Tablet om de paar seconden hangen met al dan niet de mededeling 'Buffering xx%'.

Dit is overigens niet permanent het geval want vanmorgen verliep het streamen weer probleemloos maar na circa 15 minuten werd de overdracht steeds slechter.

 

Als ik het streamen via een UTP kabel laat verlopen heb ik geen problemen.

 

Ik vraag me nu af waar het probleem ligt, aan de WLAN router of aan de VU-DUO.

De router en VU-DUO staat in dezelfde ruimte, de ontvangst is uitstekend en de snelheid is 54Mbps.

 

Ik heb de indruk dat het probleem na de laatste door mij uitgevoerde update is opgetreden maar dat weet ik niet zeker.

 

Ik gebruik OpenPli 2.1, Kernel versie 3.3.1, Enigma van 16 februari 2012 en de laatste upgrade van 7 maart 2012.

 

Voor de laptop gebruik ik VLC Media Player 2.0.1 Twoflower en voor de Tablet DreamDroid.

 

De router is een Linksys WRT54GK v1.1.

 

Heeft iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?

 

N.B.

 

Wat me opvalt is dat als ik op de laptop én op de Tablet naar hetzelfde kanaal kijk het beeld op de laptop veel later komt dan op de Tablet.

Het beeld komt circa 5 á 10 sec. later op de laptop.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


54 is naar mijn stellige overtuiging te langzaam voor streamen per wlan

Met deze laatste opmerking zou je gelijk kunnen hebben v.w.b. streamen van HD-content maar niet met SD.

Daarnaast is het zo dat het voordien prima op beide apparaten heeft gefunctioneerd en pas sinds kort niet meer.

Zo zet ik zo net weer RTL7 (SD) op mijn Tablet aan en nu gaat die weer als een speer.

Dus ergens zit er iets wat regelmatig het streamen verstoort / belemmert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet toevallig een buurman die ook ineens met de tijd meegaat en een wireless netwerk heeft gemaakt op hetzelfde kanaal?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb wel heel veel buren want ik zit al 7 weken op een camping in Spanje en dan is de kans inderdaad vrij groot dat één van de buren op hetzelfde kanaal zit.

Naar mijn mening is dit nauwelijks te omzeilen want ik heb inmiddels gekeken en ieder kanaal is wel meer of minder in gebruik.

Nu zal dit probleem steeds groter worden en eigenlijk zoek ik een goede oplossing hiervoor want in het najaar ga ik weer voor 6 maanden naar Spanje en in de winter is het hier hoogseizoen en dit zal niet aan een verbetering bijdragen.

 

Een 5GHz router zal dit waarschijnlijk oplossen maar dan heb ik weer problemen hoe ik mijn laptop, Tablet en VU-DUO met deze router kan laten verbinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...