benvl Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Hallo Allemaal, Ik heb sinds een paar weken een Dreambox 7020HD, na wat installatie problemen loopt het nu goed. Toch krijg ik niet voor elkaar om op 1 sateliet op te nemen en op de zelfde sateliet dan iets anders te kijken. Ik gebruik 2 multi lnb's, ieder met 2 kabels. Deze gaan naar een disqec(2 dus) switch worden daar samen gevoegd en dan met ieder een eigen kabel naar de 2 S-tuners. Deze configuratie werkte op mijn oude Topfield 7700 pvr prima. Eerst tuners geconfigureerd zodanig dat Tuner B is gelijk aan tuner A. Daarna beide tuners appart gescanned (beide satelieten op enable) Toen een automatic scan, ook niet dus. Kortom mij lukt dit dus niet. Zou erg dankbaar zijn als mij iemand hierbij zou kunnen helpen.
Loui (K) Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) Ik denk dat dit komt (verbeter me als het niet zo is)dat je maar 1 settingslijst hebt nu worden de zenders door 1 lmb gezien. maar zodra jij op een andere zender en ook een andere freqentie een zender gaat bekijken, dan pas zal tuner b zich inschakelen. zo zie ik het.als dit niet zo is krijg je hier vanzelf respons over. Bij een topfield had je voor zowel a als b een eigen settingslijst.ze waren wel gelijk. 5 april 2012 aangepast door Loui (K)
benvl Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 Hoi Loui, Bedankt voor je reactie allereerst, ik zou niet weten hoe ik een 2e settingslijst zou moeten inladen. Ga in de handleiding kijken wat hier over te vinden is.
Loui (K) Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) Dat gaat nooit lukken je kan maar een settingslijst tegelijk laden. Ik denk dat je de handleiding nog maar eens goed moet doorlezen,er zal vast wel iets daarover in staan. 5 april 2012 aangepast door Loui (K)
Ronsworld Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Er hoeft geen 2e settinglijst geladen te worden. De tunersetting is verkeerd, volgens mij moet hij in jouw situatie staan op; A: Geavanceerd, met al de sats die je dus kunt ontvangen (die heb als het goed is al zo staan) B: Ook geavanceerd met dezelfde instellingen als bij tuner A (dus niet gelijk aan A) Suc6, HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
benvl Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 Hoi HCO, Dit ga ik zeker proberen, heb ook gezocht naar copieren van tuner A naar tuner B ( dit zat op de topfield die ik had) maar niet zoiets gevonden. Ik vind de Dreambox een heerlijk apparaat, maar toch nog wel wat puzzelwerk om het helemaal goed te hebben. Houd ons echter van de straat Ben
satfanatic Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) Er hoeft geen 2e settinglijst geladen te worden. De tunersetting is verkeerd, volgens mij moet hij in jouw situatie staan op; A: Geavanceerd, met al de sats die je dus kunt ontvangen (die heb als het goed is al zo staan) B: Ook geavanceerd met dezelfde instellingen als bij tuner A (dus niet gelijk aan A) Suc6, HCO. Heb dit nu ook geprobeerd met eigen instellingen van Tuner B i.p.v. gelijk aan tuner A. Dit werkt veel beter met mijn 4weg-diseqc switches ! Maar hoezo werkt dit beter ? Tot nu toe overal gelezen dat de juiste instelling voortuner B met 2 aparte LNB is: "gelijk aan A" ? 5 april 2012 aangepast door satfanatic vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
Ronsworld Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Tuner B gelijk aan A is voor als je de doorlus gebruikt en dus eigenlijk maar 1 kabel naar je LNB's hebt. Heb je deze instelling maar wel 2 kabels naar de tuners/LNB's dan is het zo dat als je bv bij sat x iets aan het opnemen bent, en je wil op sat y iets kijken dat de ontvanger denkt: "he, dat kan niet want ik ben al bezig op sat x, dus sat y moet maar ff wachten". @Satfanatic: daarom gaat jou diseqc ook waarschijnlijk in de hobbel. Als je de geavanceerde optie op beide tuners gebruikt, dan ziet hij deze dus als echt 2 onafhankelijke tuners, en kan hij dus op sat x en sat y kijken. (sat x en sat y kun je ook zien als ander transponders) Zo werkt het volgens mijn autodidactische kennis HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Loui (K) Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Ja zo bedoel ik het ook,ik kon het even niet verwoorden.
satfanatic Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Oké, maar met dat opnemen lukte allemaal goed. Alleen wanneer bv van 'n radiozender op astra 19 zappen naar Ned1 HD astra 23,5 dan lukte dat niet. Moest dan eerst ff naar bvNed3 HD en wachten op beeld en das pas terug naar Ned1 HD. Ook wanneer van astra 28 skyzender naar Ned1 HD 23,5 altijd problemen. Maar die zijn nu schijnbaar opgelost !!! vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
DeBeek Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) Tuner B gelijk aan A is voor als je de doorlus gebruikt en dus eigenlijk maar 1 kabel naar je LNB's hebt. Dat wil dus zeggen dat de instellingen gelijk zijn als tuner A, en niet doorlus. 5 april 2012 aangepast door DeBeek
satfanatic Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Valt niets door te lussen bij de 7020 HD sowieso !? vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
DeBeek Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Niet met de standaard tuner configuratie- DVB-S2 en DVB-C/T
satfanatic Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Ook niet met 2x DVB-S2 ! vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
benvl Geplaatst: 6 april 2012 Auteur Geplaatst: 6 april 2012 Hoi Allemaal, Bedankt voor jullie reacties, even voor de duidelijkheid ik heb een Dreambox 7020HD met standaard 2 S tuners en een 1TB hard disk gekocht. Dus zelf niets gewijzigd of geinstalleerd. Ik heb gisteren weer veel zitten stoeien, maar kom er niet uit. Als ik de tuner op simpel disqec op a/b zet, zie ik beide satelieten. Zet ik de tuner op advanced dan zie ik maar 1 sateliet, kan deze wel wijzigen maar niet uitbreiden naar 2. Volgende week word er een nieuwe LNB en de 2 disqec verandert in disqec Spaun 411. Dit op advies van dreambox vip site. Dreambox schijnt hier gevoelig voor te zijn. Tevens laat ik installateur alles controlerenof het fysiek allemaal klopt. Als dit achter de rug is ga ik kijken wat er gebeurd op de dreambox. Ik vraag me nl af hoe de vorige installatie is gedaan. Zag nu op de antenne kabels die in huis binnen komen op 1 kabel 19.2 en de andere 23 staan, vraag me dus af de disqec's ieder een verschillende sateliet als input hebben. De kabel zit voor een deel verstopt, had dit nog niet eerder gezien. Daar de Topfield een vaste loop heeft heb ik daar nooit last van gehad. Dit zou kunnen verklaren waarom ik dit niet voor elkaar krijg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen