highlander53 Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 (aangepast) De Big Bisat van visiosat is nu geplaatst,Dit had ik toegezegd voor Wiz !,de komende periode zal de Big Bisat worden uitgebreid meerdere diverse LNBs Nu ontvang ik de Astra 28.2/23.5/19.2/Hotbird 13.0/Astra 4.8/thor0.8 ,het signaal is perfect.Ook worden er later nog extra afbeeldingen geplaatst. 5 april 2012 aangepast door highlander53 1 VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
ben klever Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Staat er mooi bij, ziet er goed uit. Succes verder. TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Sprietje Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Beste highlander 53 Ik zie dat je een statief hebt gebruikt voor stoeptegels van 30x30cm. Dat is voor een Visiosat Big Bisat aan de magere kant. Gelukkig heb je de schotel zo laag mogelijk gehouden, dan staat hij zo stabiel mogelijk. Als ik me niet vergis, heb je op de tegels die in de steun liggen, zelfs nog tegels er bovenop gelegd. Dan heb je je zaakjes goed voor elkaar, vergis ik me en heb je slechts 4 stoeptegels gebruikt, dan liever toch maar acht stoeptegels gebruiken.
satencom Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Ziet er goed uit highlander53 ,volgens mij zit er een extra tegel boven op Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
alfred de witt Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 is de tegelvoet de gegalvaniseerd zware uitvoering ? Zoniet dan is het wachten op het afbreken van de gelaste paal. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
highlander53 Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 (aangepast) Beste highlander 53 Ik zie dat je een statief hebt gebruikt voor stoeptegels van 30x30cm. Dat is voor een Visiosat Big Bisat aan de magere kant. Gelukkig heb je de schotel zo laag mogelijk gehouden, dan staat hij zo stabiel mogelijk. Als ik me niet vergis, heb je op de tegels die in de steun liggen, zelfs nog tegels er bovenop gelegd. Dan heb je je zaakjes goed voor elkaar, vergis ik me en heb je slechts 4 stoeptegels gebruikt, dan liever toch maar acht stoeptegels gebruiken. Goedemorgen Sprietje, Op de steun liggen 2x 4 tegels ,verder is dit door een sat bedrijfje geplaatst. Of de steun gelast is daar heb ik nog niet naar gekeken ,dat zal ik doen als ik weer terug ben in Nijkerk,(ik verblijf nu nog in het westen van Ireland)en zal je daar later over berichten Verder als de steun het begeeft door een storm of wat anders,dan wordt deze gratis vervangen door het Sat lokale bedrijfje . 7 april 2012 aangepast door highlander53 VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
highlander53 Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 (aangepast) is de tegelvoet de gegalvaniseerd zware uitvoering ? Zoniet dan is het wachten op het afbreken van de gelaste paal. goedemorgen Alfred, Of de steun gelast of gegalvaniseerd zware uitvoering is weet ik niet ,maar is een goede vraag ,als ik terug ben in Nijkerk zal ik hier naar kijken ,de steun is geplaatst door een lokaal sat bedrijfje ,ik zal jouw ook hierover berichten later en wat meer foto.s van dicht bij maken. 7 april 2012 aangepast door highlander53 VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
highlander53 Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Ziet er goed uit highlander53 ,volgens mij zit er een extra tegel boven op goedemorgen Satencom, Ja er liggen 2x 4 straat tegels op. VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
highlander53 Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Verder als de steun dit niet houdt dan wordt door het lokale sat bedrijfje een paal bevestigd aan aan schuurtje ,maar dat zien dan wel later ,voorlopig werkt het prima perfect. en ik ben gelukkig en dat is fijn in ons kikkerlandje VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
edbe Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 ziet er strak uit, top man 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
BeoMaster Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 (aangepast) Beste highlander 53 Ik zie dat je een statief hebt gebruikt voor stoeptegels van 30x30cm. Dat is voor een Visiosat Big Bisat aan de magere kant. Gelukkig heb je de schotel zo laag mogelijk gehouden, dan staat hij zo stabiel mogelijk. Als ik me niet vergis, heb je op de tegels die in de steun liggen, zelfs nog tegels er bovenop gelegd. Dan heb je je zaakjes goed voor elkaar, vergis ik me en heb je slechts 4 stoeptegels gebruikt, dan liever toch maar acht stoeptegels gebruiken. 4 tegels van 30cm is voldoende voor de Big BiSat. Zeker met korte mast. Enige nadeel in deze opstelling is dat de gehele tegelvloer op grind staat. Heb zelf de Big BiSat rechtstreeks op het dakleer staan (met extra antislip onder de tegelvloer) en staat als een huis. Heeft al diverse stormen perfect doorstaan. 9 april 2012 aangepast door BeoMaster XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Sprietje Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 @BeoMaster schrijft: “4 tegels van 30cm is voldoende voor de Big BiSat. Zeker met korte mast. Enige nadeel in deze opstelling is dat de gehele tegelvloer op grind staat. Heb zelf de Big BiSat rechtstreeks op het dakleer staan (met extra antislip onder de tegelvloer) en staat als een huis. Heeft al diverse stormen perfect doorstaan.” Of 4 tegels voldoende is heeft met flink wat factoren te maken. De eerste noem je zelf al. Rechtstreeks op het dakleer is veel beter dan op het grint. De onderzijde van de schotel niet meer dan 30cm boven de tegelvoet is ook heel belangrijk. Ook de plek en de hoogte waar de schotel staat, bepaald of de schotel veel of weinig wind vangt. Zeker niet onbelangrijk is in welke provincie je woont. Ik heb jaren in OostBrabant gewoond, daarna vlak bij de Schelde. Ik dacht dat de storm nooit over ging. Wat een verschil in wind! Ook op dit forum lees je regelmatig dat een schotelopstelling op tegelvoet ineens slechte ontvangst heeft omdat hij net een beetje vergaan is, zelfs dat het geheel tot aan de rand van het plat dak opgeschoven is tot aan het opstaande randje van het dak. 8 Tegels is een stuk veiliger.
BeoMaster Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 (aangepast) @BeoMaster schrijft: “4 tegels van 30cm is voldoende voor de Big BiSat. Zeker met korte mast. Enige nadeel in deze opstelling is dat de gehele tegelvloer op grind staat. Heb zelf de Big BiSat rechtstreeks op het dakleer staan (met extra antislip onder de tegelvloer) en staat als een huis. Heeft al diverse stormen perfect doorstaan.” Of 4 tegels voldoende is heeft met flink wat factoren te maken. De eerste noem je zelf al. Rechtstreeks op het dakleer is veel beter dan op het grint. De onderzijde van de schotel niet meer dan 30cm boven de tegelvoet is ook heel belangrijk. Ook de plek en de hoogte waar de schotel staat, bepaald of de schotel veel of weinig wind vangt. Zeker niet onbelangrijk is in welke provincie je woont. Ik heb jaren in OostBrabant gewoond, daarna vlak bij de Schelde. Ik dacht dat de storm nooit over ging. Wat een verschil in wind! Ook op dit forum lees je regelmatig dat een schotelopstelling op tegelvoet ineens slechte ontvangst heeft omdat hij net een beetje vergaan is, zelfs dat het geheel tot aan de rand van het plat dak opgeschoven is tot aan het opstaande randje van het dak. 8 Tegels is een stuk veiliger. @Sprietje Onderzijde niet meer dan 30 cm bedoelde ik ook met korte mast. Zeker niet onbelangrijk welke provincie dat je woont ..... tja.....daar was ik gemakshalve even aan voorbij gegaan omdat de topic starter het over Nijkerk had en daar is gemiddeld, laten we zeggen, net zoveel wind als in mijn regio. We zijn het denk ik wel met elkaar eens 10 april 2012 aangepast door BeoMaster XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
highlander53 Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 (aangepast) Beste Sat vrienden,ik nu niet reageren, omdat ik pas half mei terug ben in Nijkerk, ik zal dan alles nog eens goed bekijken en eventueel aanpassen als dat nodig is ,wel kan ik zeggen de Big bisat tussen 2 rijen eengezinswoningen staat ,dus zal die niet wind opvangen.,en of hij goed vast staat op de schuur dat weet ik pas na de eerste storm die dan geweest is! 11 april 2012 aangepast door highlander53 VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen