Ga naar inhoud


slechte ontvangst publieke omroep Goes


Alexander88

Aanbevolen berichten

de commerciële bouquetten houden langer stand dan de publieke.

ik heb op de kaart mijn richting bepaald en dan met een kompas grof uitgericht. kan 54 is zeker Goes, aangezien ik omroep Zeeland ontvang.

een alternatief voor Goes heb ik niet als ik de zenderopstelling bekijk. mss Roosendaal?

 

toen ik op het dak stond voor het plaatsen van de antenne, had ik vrij zicht. geen bomen of masten en kranen in de buurt, maar misschien in de haven van Gent of een flatgebouw in Gent? ik kan niet zo makkelijk schuiven met de antenne, die zit vast aan de puntgevel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


[...]

 

Okee, ik begin me er langzaam aan iets bij voor te stellen.

 

Dan heb ik er toch wel 't volgende probleem mee:

Die eventuele reflectie komt van achteren en dit is een richtantenne met een demping van achteren van plm 30dB?

En er zou zich dus een signaal reflecterende constructie achter de antenne moeten bevinden in het geval van Goes.

Ook zie ik nog niet hoe het fluctuerende karakter van deze verstoring hiermee beantwoord zou zijn.

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal toch hoop ik niet van de ladder gevallen zijn :(

 

Overigens bedacht ik me later alsnog dat als 10cm echt het verschil uitmaakt het niet ondenkbaar is dat een

mast van 200 meter hoog mogelijk een uitslag van enkele cm zou kunnen maken bij bijvoorbeeld harde wind.

Blijft staan dat het signaal bij de ontvangst antenne niet één keer maar twee keer door de reflectors heen moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gelukkig niet van de ladder gevallen.

ik heb de antenne niet echt kunnen verplaatsen, die klemmen voor de mastbevestiging hebben een vaste positie.

zonder de mastversterker heb ik geen/zwak signaal, de aansluitingen en kabel ook gecontroleerd.

wat bedoelen jullie met een reflecterende constructie achter de antenne, de V/A verhouding van zo'n antenne is toch groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello,

 

Ik woon in 7890 Ellezelles just na 9600 Ronse. Ik ontvangt zonder probleem Goes zender met een" trinappe Systec Pro 45" antenne maar wel met een versterker regelbaar tot 35 db (merk Anttron / zelfde kwaliteit als Johansson).

 

Geen problemen met deze ontvangts.

 

Zonder je voorversterker heb je geen goed signaal. Met 25 db heb je een signaal maar niet 100 % goed.

Wat zou het geeven met een regelbare voorversterker van 35 db ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...