Ga naar inhoud


splitter DVB-T


steventje

Aanbevolen berichten


De vraag is of je antenne gevoed moet worden en dat weet je zelf het beste.

Zo ja, dan moet je er voor zorgen dat de antenne gevoed blijft, desnoods met een powerinserter in je antenne kabel.

Dan moet een passieve splitter voldoen tenzij de signaal demping van de splitter het signaal onder een onaanvaardbare drempel brengt.

 

De meeste TV's en tv kaarten hebben geen antennevoeding dus als je nu geen powerinserter gebruikt is je antenne waarschijnlijk passief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je normaal een antenne gebruikt die gevoed wordt en er dan een splitter tussen zet naar een PC dan gaat het fout. De PC antenne ingang is kortgesloten met 68 Ohm en sommige splitters hebben deze afsluiting ook. Wat je kunt doen is even de splitter meten of deze niet is kortgesloten en daarna in de steker van de kabel naar je PC een kleine condensator plaatsen van 22pF in serie met de kern van de kabel, zo voorkom je kortsluiting van de voeding. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antenne wordt niet gevoed. Het is een passieve antenne die tegen het raam hangt en waar ik gewoon de coax via USB adapter op de PC aansluit.

Voor mijn TV neem ik de coax van de USB aansluiting en sluit deze aan op de de antenne ingang van de TV

 

Om in de toekomst die coax kabel niet steeds meer te versteken dacht ik dus aan die splitter.

Heb ik dan genoeg aan een splitter zonder voeding?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antenne wordt niet gevoed. Het is een passieve antenne die tegen het raam hangt en waar ik gewoon de coax via USB adapter op de PC aansluit.

Voor mijn TV neem ik de coax van de USB aansluiting en sluit deze aan op de de antenne ingang van de TV

 

Om in de toekomst die coax kabel niet steeds meer te versteken dacht ik dus aan die splitter.

Heb ik dan genoeg aan een splitter zonder voeding?

Dat hangt helemaal af hoeveel signaal je nu reserve hebt. Je gaat het signaal splitsen, dus ieder krijgt maar de helft. Je zou het signaal eerst iets kunnen dempen met een 3-4 dB door bijvoorbeeld een hele lange coaxkabel aan te sluiten. Heb je dan nog goed beeld dan zal een passieve splitter gewoon werken.

 

Volgens mij is het sowieso beter om een actieve (KPN) antenne te nemen. Je hebt dan voldoende headroom om te splitsen maar omdat je meer signaal hebt zal je ontvanger het ook beter doen bij moeilijke ontvangstomstandigheden, 0dB en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Effe kijke hoor: de helft is -6dB, bij een verlies van -30dB/100 meter heb je dus 20 meter kabel nodig a 60 cent de meter.

 

Of je koopt gewoon die splitter voor een daalder :cool:

 

(Overigens heb ik m'n eigen tv stickje ook even gemeten en die had tot m'n verbazing een gelijkstroom impedantie van 1 Mohm)

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...